H αμερικανική φίρμα παρουσιάζει την ισχυρότερη Corvette όλων των εποχών με την μορφή της έκδοσης ZR1 και την καθοριστική συνδρομή ενός βελτιωμένου V8 ο οποίος συστήνεται ως ο ισχυρότερος, αμερικανικής παραγωγής κινητήρας του είδους του.
Πρόκειται για ένα διπλά υπερτροφοδοτούμενο V8 με χωρητικότητα 5,5 λίτρων με όριο στροφών τις 8.000 σ.α.λ. ο οποίος χάρη σε μια σειρά εκτεταμένων αναβαθμίσεων εξασφαλίζει για πρώτη φορά στην ιστορία της ZR1 και της Corvette τετραψήφιο αριθμό ισχύος, καθώς αυτή διαμορφώνεται σε 1.078 ίππους και 1.123 Nm ροπής.
Η μονάδα έλκει την καταγωγή της από το ατμοσφαιρικό εξακύλινδρο μοτέρ της Z06 με τη διαφορά ότι στην προκειμένη περίπτωση έχει αξιοποιηθεί μια διαφορετική σχεδίαση και κατασκευή στο μπλοκ του κινητήρα, στις νέες κυλινδροκεφαλές και τα νέα σφυρήλατα πιστόνια που συμβάλλουν σε ένα σαφώς χαμηλότερο λόγο συμπίεσης (9/8/1 έναντι 12/5/1 στην περίπτωση της Z06). Νέος είναι επίσης και ο στροφαλοφόρος άξονας ενώ έχει αξιοποιηθεί ένα νέο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου βαλβίδων το οποίο υπόσχεται μείωση της υστέρησης turbo. Οι ίδιες οι τουρμπίνες είναι κατασκευασμένες από ένα νέο υλικό το οποίο ονομάζεται MAR και υπόσχεται μεγαλύτερη ανθεκτικότητα. Το νέο κινητήρα συμπληρώνει η παρουσία μιας αναβαθμισμένης εκδοχής του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων το οποίο παραδοσιακά μεταδίδει την κίνηση αποκλειστικά στους πίσω τροχούς.
Αυτονόητα με δεδομένη την πλεονάζουσα ισχύ η ZR1 επωφελείται από carbon κεραμικά δισκόφρενα διαμέτρου 400 χιλ. μπροστά και 390 χιλ. πίσω, ενώ πλήρως αναθεωρημένη είναι και η αεροδυναμική προκειμένου να καθίσταται εφικτή η πλήρης αξιοποίηση όσο και διαχείριση της επιβλητικής ισχύος της έκδοσης.
Υπό αυτό το σκεπτικό η ZR1 έχει αποκτήσει μια νέα εισαγωγή αέρα στο καπό που υπόσχεται να μεγιστοποιήσει την παραγωγή κάθετης δύναμης. Ταυτόχρονα οι νέες εισαγωγές αέρα στα πλευρά της φροντίζουν για την ψύξη των πίσω φρένων ενώ πλήρως ανασχεδιασμένο είναι και το κάτω τμήμα του muscle car προκειμένου να επιτρέπει την ανεμπόδιστη ροή του αέρα. Με την επιλογή του προαιρετικού πακέτου ZTK, η ZR1 αποκτά μια θηριώδη αεροδυναμική πτέρυγα συν ανασχεδιαμένα πτερύγια μπροστά σε συνδυασμό με πιο σκληρά ελατήρια για την ανάρτηση αλλά και πιο αγωνιστικού προφίλ ελαστικά. Να σημειωθεί ότι η ZR1 με το πακέτο ZTK μπορεί να παράξει κάθετη δύναμη έως 544 κιλών ενώ η μέγιστη ταχύτητά της διαμορφώνεται σε 350 χλμ./ώρα.
Στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της έκδοσης συγκαταλέγεται και η παρουσία του διαιρούμενου πίσω παρμπρίζ το οποίο επανέρχεται για πρώτη φορά μετά την δεύτερη γενιά της Corvette το 1963. Πέραν της συναισθηματικής του αξίας, το ανθρακονημάτινο στοιχείο που χρησιμοποιήθηκε για την υλοποίηση συμβάλλει επίσης στην καλύτερη απαγωγή θερμότητας από τον χώρο του κινητήρα. Από ανθρακόνημα κατασκευάζεται και η οροφή της ZR1 για λόγους που συνδέονται με την διατήρηση του βάρους σε όλο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα. Το παζλ συμπληρώνει η παρουσία τροχών αλουμινίου οι οποίοι προσφέρονται ως standard. Στο πλαίσιο μείωσης της μη αναρτώμενης μάζας ως επιλογή διατίθενται και τροχοί από ανθρακόνημα οι οποίοι μειώνουν το επίμαχο μέγεθος κατά 20 κιλά.