Προσφάτως η γερμανική φίρμα με ανακοίνωσή της, δήλωσε εμμέσως πλην σαφώς ότι αναθεωρεί την στρατηγική της σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση, επισημαίνοντας δια στόματος του κορυφαίου στελέχους της, ότι, σύμφωνα με τις προβλέψεις της, «η πλήρης μετάβαση σε αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα θα διαρκέσει περισσότερο από όσο προβλέψαμε πριν μια πενταετία».
Σημειώνουμε ότι σύμφωνα με την προ πενταετίας στρατηγική της η Porsche προσέβλεπε, με ορίζοντα το 2030, ότι το 80% και πλέον των πωλήσεών της θα προέρχεται από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Αν και τυπικά ο συγκεκριμένος στόχος θα εξακολουθήσει να ισχύει, η νεότερη ανακοίνωση της γερμανικής φίρμας επισημαίνει ότι «θα μπορούσαμε να διαθέσουμε ηλεκτροκίνητα οχήματα σε ποσοστό πλέον του 80% έως το 2030 αν και αυτό θα εξαρτηθεί από τη ζήτηση αλλά και την εξέλιξη της τεχνολογίας της ηλεκτροκίνησης».
Υπό το ίδιο ακριβώς σκεπτικό η γερμανική φίρμα, τονίζει στις σχετικές ανακοινώσεις ότι «η διπλή στρατηγική –δηλαδή η ταυτόχρονη εξέλιξη μοντέλων με ηλεκτρική τεχνολογία όσο και μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης- είναι πιο σημαντική από ποτέ».
Εκτός από τις παραπάνω κατευθυντήριες σε σχέση με την πολιτική της και με ελάχιστη χρονική απόσταση από τις παραπάνω ανακοινώσεις, ο επικεφαλής της γερμανικής φίρμας, Oliver Blume, έσπευσε να γνωστοποιήσει ότι η νέα ηλεκτρική Cayenne η οποία αναμένεται να κάνει την εμφάνισή της το 2025 θα είναι διαθέσιμη παράλληλα και σε συμβατική έκδοση με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
«Η τρίτη γενιά της Cayenne θα εξελιχθεί και θα εξακολουθήσει να προφέρεται μαζί με τη νέα ηλεκτρική έκδοσή της και πέραν του 2030» ανέφερε ο ίδιος χαρακτηριστικά σηματοδοτώντας μια σαφή στροφή στην πολιτική της γερμανικής φίρμας.
Υπενθυμίζεται ότι σχετικά προσφάτως, άμα τη εμφανίσει της νέας ηλεκτρικής Macan, η Porsche αποφάσισε να αποσύρει, παρά να αναβαθμίσει περαιτέρω την Macan με κινητήρες εσωτερικής καύσης από την ευρωπαϊκή αγορά όταν ανέκυψε το ζήτημα με τις νέες προδιαγραφές κυβερνοασφάλειας της ΕΕ με τις οποίες το μικρότερο SUV της Porsche, στην συμβατική εκδοχή του, ως ελαφρώς προγενέστερο της νέας νομοθεσίας, δεν συμμορφωνόταν.
Επιστρέφοντας στην «διπλή» Cayenne αξίζει να σημειωθεί ότι η μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή της, διαθέσιμη σε βενζινοκίνητες και plug-in υβριδικές εκδόσεις βασίζεται στην αρχιτεκτονική MLB Evo η οποία έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή της το 2017.
Αν και η τελευταία ανανέωση της Cayenne επέφερε σημαντικές βελτιώσεις τόσο σε ό,τι αφορά την αρχιτεκτονική αυτή καθ’ αυτήν όσο και σε όλες τις πτυχές του μοντέλου, η διπλή στρατηγική σημαίνει ότι η συγκεκριμένη πλατφόρμα θα πάρει παράταση μέχρι τουλάχιστον το 2030, με δεδομένο και οι Γερμανοί δεν έχουν ανακοινώσει ότι προτίθενται να επενδύσουν σε νέες αρχιτεκτονικές συμβατές με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Από την άλλη, η νέα ηλεκτρική Cayenne θα βασιστεί στην EV αρχιτεκτονική που αξιοποιείται από την νέα Macan και η οποία έχει σχεδιαστεί με αποκλειστικό γνώμονα την ηλεκτροκίνηση. Κάπως έτσι, ως ένα επιπλέον σημείο των καιρών, η Cayenne θα ακολουθείται και από ένα ακόμα «παράδοξο» καθώς οι δύο διαφορετικές υποστάσεις της ακολουθούνται και από ένα διπλό χαρακτηρισμό μιας και οι εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αποκαλούνται από την Porsche ως η τρίτη γενιά του μοντέλου ενώ η ηλεκτρική έκδοση, ορίζεται ως τέταρτη γενιά.
Σε κάθε περίπτωση η Porsche δεν είναι η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που βρίσκεται μπροστά στην πολυπλοκότητα μιας εποχής μετάβασης καθώς, όπως εξίσου έχουν σημειώσει προσφάτως τα κορυφαία στελέχη τόσο του ομίλου Mercedes-Benz όσο και της Renault, το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί από την ΕΕ για την «εξάλειψη» των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035 χρειάζεται αναθεώρηση, με δεδομένη πρωτίστως την απροθυμία των καταναλωτών να το ενστερνιστούν, μια τάση που παραμένει άγνωστο πόσο θα συνεχιστεί και καθιστά τους συγεκριμένους στόχους de facto υπερφιλόδοξους.