Το τηλεοπτικό reboot μιας κλασικής εφηβικής ταινίας της δεκαετίας του ’80 όπως το Karate Kid θα μπορούσε κάλλιστα να έχει πάει εντελώς λάθος με πάρα πολλούς τρόπους. Αλλά δεν το έκανε. Συνέβη ακριβώς το αντίθετο. Στοιχηματίζω όμως πως, καθώς παίρνετε θέση χαλαρά ένα ωραίο κυριακάτικο μεσημέρι κάτω από το κλιματιστικό για να παρακολουθήσετε μονοκοπανιά το πρώτο μέρος της έκτης και τελευταίας σεζόν του Cobra Kai, δεν προβληματίζεστε ιδιαίτερα με τη σκέψη για το πώς μια σειρά σκέτο ρίσκο για το YouTube εξελίχθηκε σε ένα από τα μεγαλύτερα σουξέ του Netflix.

Για όλα ευθύνεται ένα παρωδιακό βίντεο κλιπ

Όλα ξεκίνησαν με ένα μουσικό βίντεο για ένα τραγούδι με τίτλο «Sweep the leg», μια φράση γνώριμη από την πρώτη ταινία Karate Kid. Σε εκείνο το μουσικό βίντεο, λοιπόν, ο Γουίλιαμ Ζάμπκα εμφανιζόταν ξανά στο ρόλο που τον έκανε διάσημο σε ολόκληρο τον πλανήτη, αυτή τη φορά όμως παρωδώντας τον χαρακτήρα του, τον Τζόνι Λόρενς.

Ήταν δεκαετία του 2000, αρχές 2010. Η νοσταλγία για τη δεκαετία του ’80 βρισκόταν στο αποκορύφωμά της, πουλούσε πολύ. Κάτω από αυτό το πρίσμα, το πολύ δημοφιλές τότε sitcom How I Met Your Mother είχε αφιερώσει ένα ολόκληρο επεισόδιο στο Karate Kid, επαναξιολογώντας την υπόθεση της ταινίας και διαμηνύοντας ότι το πραγματικό θύμα τελικά δεν ήταν άλλος από τον ανταγωνιστή του Ντάνιελ Λαρούσο, τον Τζόνι.

Αυτή ενδεχομένως να ήταν η σπίθα που αναζωπύρωσε τη φλόγα. Ή και όχι. Λίγη σημασία έχει. Αυτό που μετράει είναι ότι τρεις από τους πιο αφοσιωμένους θαυμαστές του Karate Kid, οι οποίοι είχαν μεγαλώσει και, εντελώς συμπτωματικά, ήταν πια σεναριογράφοι κατ’ επάγγελμα, αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους, να ακονίσουν τα μολύβια τους και να επεκτείνουν το Miyagi-verse.

Από το YouTube στην κορυφή του Netflix

Ενώ σήμερα το YouTube Premium θεωρείται ως ένας δαπανηρός τρόπος για να αποφύγει κανείς τις επαναλαμβανόμενες και ενοχλητικές διαφημίσεις, μόλις πριν από λίγα χρόνια είχε το δικό του πρωτότυπο περιεχόμενο για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα. Όσοι έχουν εικόνα για τα προγράμματα του YouTube πιθανά να σπεύσουν να τα απορρίψουν, αλλά ενώ οι περισσότερες από αυτές τις σειρές δεν κατάφεραν ποτέ να αποκτήσουν τη δημοτικότητα όσων διαθέτουν οι γίγαντες του streaming, πολλές από αυτές έτυχαν θετικής υποδοχής. Μία από αυτές ήταν και το Cobra Kai.

Δημιούργημα των Τζον Χούρβιτς, Χέιντεν Σλόσμπεργκ και Τζος Χιλντ, το Cobra Kai έκανε πρεμιέρα στην υπηρεσία YouTube Originals. Η σειρά ήταν εξαρχής επιφορτισμένη με το δύσκολο έργο του να βάλει την εν λόγω νέα υπηρεσία στο χάρτη του παγκόσμιου streaming. Παρόλο που η νοσταλγική σειρά επιτέλεσε τον στόχο της και κυκλοφόρησε δύο σεζόν, μια αλλαγή στρατηγικής του YouTube, άφησε τους δημιουργούς και το – όχι ακόμα τεράστιο τότε – κοινό της ξεκρέμαστους.

Και σαν από μηχανής θεός εμφανίστηκε το Netflix. Έγινε το νέο σπίτι του Cobra Kai, που με την τρίτη κιόλας σεζόν αναδείχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο. Η επιτυχία της αναβίωσης του Karate Kid ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Το πώς κατάφερε το Cobra Kai να επιβιώσει και να πάει για rematch για την κορυφή της τηλεθέασης μέσω άλλου streamer είναι εύλογο ερώτημα.

Η συνταγή της επιτυχίας

Σίγουρα, σημαντικότατο ρόλο έπαιξε η εγγενής νοσταλγία. Οι ταινίες Karate Kid άφησε ανεξίτηλο αποτύπωμα σε γενιές και γενιές.

Ποιος δεν έχει επιχειρήσει, έστω και για πλάκα, έστω και μια φορά στη ζωή του, την κλωτσιά του γερανού; Ποιος δεν έχει επικαλεστεί το ταλέντο του κύριου Μιγιάγκι να αιχμαλωτίζει μύγες με τσοπ στικς κάτι ζεστά μεσημέρι στο χωριό; Ποιος δεν διαπραγματεύτηκε με τους γονείς του να τον γράψουν καράτε για ώρες ατελείωτες μόνο και μόνο για να το σταματήσει στον ένα μήνα γιατί παραήταν δύσκολο και απαιτούσε τεράστια πειθαρχία; Ωστόσο, η νοσταλγία δεν αρκεί για να εξασφαλίσει τέτοιου επιπέδου επιτυχία.

Φωτ.: Netflix

Το γεγονός ότι όλοι οι δημιουργοί της σειράς ήταν τιτανομέγιστοι φανς των πρωτότυπων ταινιών ίσως είναι το μεγαλύτερο μυστικό εδώ. Η αγάπη τους για την ιστορία και τους χαρακτήρες συνέβαλε τα μέγιστα στην ποιότητα του Cobra Kai. Επιπλέον, έξυπνη χρήση των αναδρομών στο αρχικό κινηματογραφικό υλικό, η οποία έδωσε πραγματικό βάθος στις πιο συναισθηματικές σκηνές, καθιστά σαφές ότι μιλάμε για τρεις ανθρώπους που ξέρουν το Miyagi-verse καλύτερα κι από το ίδιο το σπίτι που μεγάλωσαν.

Αλλαγή οπτικής γωνίας

Το 1984 τα πράγματα ήταν ξεκάθαρα. Ξέραμε ακριβώς ποιον χαρακτήρα να υποστηρίξουμε και ποιον όχι. 34 χρόνια και πολλές αλλαγές στον τρόπο που γράφονται πια τόσο οι χαρακτήρες όσο και οι ιστορίες τους, οι Τζον Χούρβιτς, Χέιντεν Σλόσμπεργκ και Τζος Χιλντ συνειδητοποίησαν πως το beef των Ντάνιελ Λαρούσο και Τζόνι Λόρενς είχε πολύ ψωμί ακόμα. Αρκεί να άλλαζαν την οπτική γωνία.

Φωτ.: Netflix

Επανεξετάζοντας μεν την όλη ιστορία μέσα από τη σκοπιά του Λόρενς, άνοιξαν τόσες πολλές νέες πιθανότητες. Εξασφαλίζοντας δε τη συμμετοχή των ίδιων πρωταγωνιστών κορύφωσαν το ενδιαφέρον μας, μιας και όλοι θέλαμε να δούμε την εξέλιξη τους. Το αποτέλεσμα είναι μια σειρά που, δίχως να παίρνει τον εαυτό της πολύ σοβαρά, καταφέρνει με άφθονο χιούμορ και πολλή ψυχή να μας κάνει να ταυτιζόμαστε πολύ περισσότερο με τους χαρακτήρες κι άρα να νοιαζόμαστε πραγματικά για τις ιστορίες τους.

Η 6η σεζόν του Cobra Kai αποτελείται από τρία μέρη. Το πρώτο είναι ήδη διαθέσιμο στο Netflix, το δεύτερο βγαίνει στις 28 Νοεμβρίου, ενώ το τελευταίο αναμένεται μέσα στο 2025.