Οι τεχνικοί της Microsoft, δίνουν μάχη για να επιδιορθώσουν τα προβλήματα που οδήγησαν στο γενικό black out που σημειώθηκε νωρίτερα.
Τα προβλήματα ξεκίνησαν από την Πέμπτη όταν ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός δήλωσε ότι οι πελάτες στην περιοχή των κεντρικών ΗΠΑ ενδέχεται να αντιμετωπίσουν προβλήματα με πολλαπλές υπηρεσίες Azure και τη σουίτα εφαρμογών Microsoft 365. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει «αποτυχίες με τις λειτουργίες διαχείρισης υπηρεσιών και τη συνδεσιμότητα ή τη διαθεσιμότητα των υπηρεσιών».
Την Παρασκευή, η Microsoft δήλωσε ότι προσδιόρισε την υποκείμενη αιτία και ότι η πλειονότητα των υπηρεσιών αποκαταστάθηκε. Ωστόσο, η εταιρεία δήλωσε ότι ορισμένοι πελάτες ενδέχεται να εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν προβλήματα. «Ένα μικρό σύνολο υπηρεσιών εξακολουθεί να αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις του black out», δήλωσε η Microsoft.
Διάφορες υπηρεσίες του Microsoft 365 επηρεάστηκαν, συμπεριλαμβανομένων των Teams. Δεν ήταν όμως η πρώτη φορά, καθώς τον περασμένο Ιανουάριο, το cloud της Microsoft υπέστη παγκόσμια διακοπή λειτουργίας που επηρέασε υπηρεσίες από το Outlook έως το Teams. Τότε, η Microsoft δήλωσε ότι αυτό οφειλόταν σε αλλαγή δικτύου.
Μέχρι στιγμής έχουν αποκατασταθεί τα προβλήματα στα παρακάτω προγράμματα
- Microsoft Defender
- Microsoft Defender for Endpoint
- Microsoft Defender Experts
- Microsoft Intune
- Microsoft OneNote
- OneDrive for Business
- SharePoint Online
- Windows 365
- Viva Engage
- Microsoft Purview
Τα προγράμματα που εξακολουθούν να έχουν πρόβλημα
- PowerBI
- Microsoft Fabric
- Microsoft Teams
- Microsoft 365 admin center
Καθηλωμένα αεροπλάνα από το black out
Το Reuters ανέφερε την Παρασκευή ότι η διακοπή λειτουργίας του cloud της Microsoft οδήγησε ορισμένες αεροπορικές εταιρείες σε απαγόρευση πτήσεων. Η Frontier Airlines, με έδρα τις ΗΠΑ, δήλωσε την Παρασκευή ότι τα συστήματά της επηρεάστηκαν από τη διακοπή λειτουργίας της Microsoft.
«Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ενδέχεται να επηρεαστούν οι κρατήσεις, το check-in, η πρόσβαση στην κάρτα επιβίβασης και ορισμένες πτήσεις», ανέφερε η εταιρεία στο X.
Η American Airlines, η Delta Airlines, η United Airlines και η Allegiant Air καθήλωσαν τις πτήσεις τους λιγότερο από μία ώρα αφότου η Microsoft ανακοίνωσε ότι έλυσε τη βλάβη στις υπηρεσίες cloud που επηρέασε αρκετούς αερομεταφορείς χαμηλού κόστους.
Προβλήματα σε όλο τον κόσμο
Ο ιστότοπος Downdetector έδειξε βλάβες σε αρκετές τράπεζες και εταιρείες τηλεπικοινωνιών.
Χαρακτηριστικό είναι πως οι χρήστες στην Αυστραλία άρχισαν να αναφέρουν προβλήματα νωρίς το απόγευμα της Παρασκευής, δηλώνοντας ότι είχαν αποκλειστεί από τους σταθμούς εργασίας τους. Οι αυστραλιανές τραπεζικές εφαρμογές και τα συστήματα των σούπερ μάρκετ επηρεάστηκαν επίσης. Οι αυστραλιανοί ραδιοτηλεοπτικοί οργανισμοί Australian Broadcasting Corporation και Sky News επιβεβαίωσαν ότι αντιμετώπιζαν δυσκολίες μετάδοσης ως αποτέλεσμα.
Το Sky News, συγκεκριμένα, δεν μπόρεσε να μεταδώσει την πρωινή εκπομπή στις 6 το πρωί, με τους τηλεθεατές να μένουν με ένα στατικό μήνυμα που ζητούσε συγγνώμη για τη «διακοπή» της υπηρεσίας.
Η διακοπή επηρέασε τράπεζες, εταιρείες πληροφορικής και αεροπορικές εταιρείες όλο το πρωί της Παρασκευής.
Η κρατική ραδιοτηλεόραση της Αυστραλίας ABC ανακοίνωσε ότι αντιμετωπίζει «μεγάλη τεχνική βλάβη», χωρίς περαιτέρω διευκρινίσεις.
Παύση στα αεροδρόμια
Οι επιβάτες στο αεροδρόμιο του Εδιμβούργου στη Βρετανία δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα αυτόματα μηχανήματα καρτών επιβίβασης, ενώ οι οθονές δείχνουν μήνυμα που αναφέρει ότι «ο σέρβερ είναι εκτός διαδικτύου», δήλωσε αυτόπτης μάρτυρας στο Reuters.
Το αεροδρόμιο Σίπχολ στην Ολλανδία — ένα από τα πιο πολυσύχναστα της Ευρώπης — ανέφερε ότι έχει επίσης επηρεαστεί από την παγκόσμια τεχνική βλάβη, σημειώνοντας ότι οι επιβάτες που είναι προγραμματισμένο να ταξιδέψουν σήμερα θα πρέπει να επικοινωνήσουν πρώτα με την αεροπορική τους εταιρεία.
Νωρίτερα το αεροδρόμιο του Βερολίνου είχε αναφέρει ότι αναστέλει την εναέρια κυκλοφορία ως τις 10:00 λόγω τεχνικού προβλήματος.
«Προς το παρόν οι μόνες πληροφορίες που διαθέτουμε είναι ότι υπάρχει ένα τεχνικό συμβάν και κατά συνέπεια (…) χρειάστηκε να ανασταλεί η εναέρια κυκλοφορία ως τις 10:00 (τοπική ώρα, 11:00 ώρα Ελλάδας)», εξήγησε εκπρόσωπος του αεροδρομίου χωρίς να διευκρινίσει τη φύση της βλάβης και χωρίς να είναι σε θέση να διευκρινίσει πότε θα αποκατασταθεί το πρόβλημα.
Τεχνική βλάβη σε σύστημα πληροφορικής επηρεάζει τράπεζες, εταιρείες, μέσα ενημέρωσης, αεροδρόμια και σιδηροδρομικές μεταφορές σε διάφορες χώρες του κόσμου, όπως η Αυστραλία, η Γερμανία, η Ολλανδία, η Ισπανία και η Τουρκία.
Το αεροδρόμιο της Μελβούρνης ενημέρωσε τους πελάτες ότι «αντιμετωπίζει ένα παγκόσμιο τεχνολογικό πρόβλημα που επηρεάζει τις διαδικασίες check-in για ορισμένες αεροπορικές εταιρείες» και συμβούλεψε τους επιβάτες να «δώσουν λίγο επιπλέον χρόνο για το check-in».
Όπως τονίζει το Reuters, η Ισπανία έκανε λόγο για «περιστατικό σε υπολογιστή» σε όλα τα αεροδρόμιά της, ενώ η Ryanair, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης με βάση τον αριθμό των επιβατών, προειδοποίησε τους επιβάτες για πιθανές διαταραχές που, όπως είπε, θα επηρεάσουν «όλες τις αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε όλο το δίκτυο», χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει τη φύση των διαταραχών.
Ο πάροχος υπηρεσιών cloud AWS ανέφερε σε ανακοίνωσή του ότι «διερευνά αναφορές για προβλήματα συνδεσιμότητας σε Windows EC2 instances και Workspaces εντός του AWS».
Πηγή: ΟΤ