To παγκόσμιο blackout επηρεάζει και τις αερομεταφορές σε όλο τον κόσμο και κυρίως αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια που χρησιμοποιούν τα συστήματα της Microsoft και λειτουργούν ως ντόμινο επηρεάζοντας ολόκληρο τον αεροπορικό κλάδο, λόγω της διασυνδεσιμότητας των συστημάτων.

Στη χώρα μας τα συστήματα του «Ελευθέριος Βενιζέλος» δεν επηρεάσθηκαν, αναφέρουν πηγές του αεροδρομίου, ωστόσο υπάρχει πρόβλημα με ορισμένες αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν τα συστήματα της Microsoft που αντιμετώπισαν πρόβλημα και κυρίως τις υπηρεσίες εδάφους αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους . Ως εκ τούτου οι υπηρεσίες εδάφους σε αυτές τις εταιρείες, π.χ το check in γίνεται χειροκίνητα με αποτέλεσμα να σημειώνονται καθυστερήσεις στις πτήσεις.

Καθυστερήσεις καταγράφονται και στις αφίξεις λόγω των προβλημάτων σε αλλά αεροδρόμια.

H Aegean

Ανάλογη είναι και η εικόνα σε ότι αφορά την Aegean. Η εταιρεία με ανακοίνωση της σημειώνει ότι δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα, ωστόσο επηρεάζονται ορισμένες υπηρεσίες του site που είναι διασυνδεδεμένες με υπηρεσίες τρίτων. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το check in μέσω του site της Aegean πραγματοποιείται σε σύνδεση με το οποιαδήποτε αεροδρόμιο αφορά αυτό. Ως εκ τούτου εάν το αεροδρόμιο έχει πρόβλημα θα έχει πρόβλημα και ο επισκέπτης του site της Aegean.

Αναλυτικότερα η ανακοίνωση της Aegean αναφέρει: Η AEGEAN ενημερώνει ότι, όπως αποτυπώνεται και σε δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου, λόγω των προβλημάτων σε πάροχο συστήματος antivirus, έχουν δημιουργηθεί προβλήματα στις αερομεταφορές παγκοσμίως, χωρίς όμως να έχει επηρεαστεί σημαντικά η δική μας επιχειρησιακή λειτουργία. Ωστόσο, λόγω των προβλημάτων που έχουν προκληθεί σε όλη την παγκόσμια αλυσίδα και σε συστήματα υποστήριξης, έχουν επηρεαστεί ορισμένες υπηρεσίες του site μας, ενώ ενδέχεται να επηρεαστούν και πτήσεις μας από και προς αεροδρόμια, των οποίων η λειτουργία έχει επηρεασθεί. Οι επιβάτες μας μπορούν να ενημερώνονται από όλα τα επίσημα κανάλια της εταιρείας.

Πηγή ΟΤ