5 γαλλικές κωμωδίες στο Ertflix που αξίζει να δεις

Ωρα να ξεσκονίσουμε τα γαλλικά μας με μερικές από τις πιο απολαυστικές κωμωδίες του σύγχρονου γαλλικού σινεμά, οι οποίες είναι διαθέσιμες μέσω Ertflix.

Ας το παραδεχτούμε. Αν κάποιοι ξέρουν από κωμωδία, αυτοί είναι σίγουρα οι Γάλλοι. Κι αν κάποιος ξέρει να διαλέγει για εμάς τις καλύτερες γαλλικές κωμωδίες, αυτό είναι σίγουρα το Ertflix.

Αν, λοιπόν, λαχταράτε να δείτε μια ταινία που να συνδυάζει αιχμηρή ματιά και κοινωνική σάτιρα, αντανακλώντας τις αποχρώσεις της σύγχρονης ζωής, ιδού! Συγκεντρώσαμε 5 κινηματογραφικά διαμαντάκια πρόσφατης παραγωγής, τα οποία είναι διαθέσιμα μέσα από την πλατφόρμα του Ertflix εντελώς δωρεάν.

Οι Αόρατες (Les Invisibles)

Βασιζόμενος σε πραγματικές μαρτυρίες άστεγων γυναικών, ο γάλλος σκηνοθέτης Λουί-Ζυλιέν Πετί αφηγείται με αυτή την ταινία μια γλυκόπικρη ιστορία δεύτερης ευκαιρίας με σπινθηροβόλο χιούμορ, γρήγορο ρυθμό και μεγάλες δόσεις συγκίνησης.

Σε μια πόλη της Βόρειας Γαλλίας λειτουργεί ένα ημερήσιο δημοτικό καταφύγιο αστέγων γυναικών. Εκεί οι άτυχες κυρίες μπορούν να βρουν λίγο φαγητό, ένα πλυντήριο για τα ρούχα τους, ένα ντους και υποστήριξη από το προσωπικό.

Δυστυχώς, όμως, το κέντρο κρίνεται αποτυχημένο μιας και δεν έχουν καταφέρει να επανεντάξουν ικανοποιητικό αριθμό εξ αυτών στο κοινωνικό σύνολο, με αποτέλεσμα να έχει παρθεί η απόφαση να κλείσει. Οι γυναίκες είναι απελπισμένες γιατί το επόμενο πιο κοντινό καταφύγιο είναι 50 χιλιόμετρα μακριά, κι έτσι οι εργαζόμενες αποφασίζουν να σπάσουν τους κανόνες και να κάνουν ότι μπορούν για να τις αποκαταστήσουν.

Ο γάιδαρος, ο εραστής μου κι εγώ (Antoinette dans les Cévennes)

Η δεύτερη ταινία της Καρολίν Βινιάλ έρχεται 20 χρόνια μετά την πρώτη της, αποδεικνύοντας ότι η ίδια είναι μια δημιουργός που ξέρει να παίρνει το χρόνο της. Η ταινία ξεκινά ως μια συνηθισμένη ρομαντική κομεντί. Όμως γρήγορα μετατρέπεται σε ένα άκρως απολαυστικό πορτραίτο μιας γυναίκας που μαθαίνει πάλι από την αρχή να αφουγκράζεται στις επιθυμίες της και να επενδύει στον εαυτό της.

Όλα ξεκινούν σε ένα σχολείο κοντά στο Παρίσι, όταν η Αντουανέτα Λαπούζ (Λωρ Καλαμί), δασκάλα, κρύβεται σε μια τάξη και φιλά με πάθος τον εραστή της Βλαντιμίρ, τον οποίο υποδύεται ο Μπενζαμέν Λαβέρν. Ο Βλαντιμίρ όμως εκτός από εραστής της είναι και πατέρας ενός από τους μαθητές της. Υποτίθεται ότι θα περνούσαν μια ρομαντική εβδομάδα μαζί, αλλά ο Βλαντιμίρ τα ακυρώνει όλα λίγο πριν την αναχώρησή τους και αποφασίζει να περάσει τις διακοπές του στις Σεβέν με τη γυναίκα του και την κόρη τους.

Βαθιά απογοητευμένη, η Αντουανέτα παίρνει την τρελή απόφαση να τον ακολουθήσει στον προορισμό των διακοπών του. Αλλά όταν φτάνει εκεί, δεν μπορεί να τον βρει. Αρνούμενη να τα παρατήσει, αποψιλώνει ολόκληρο το εθνικό πάρκο. Στην αναζήτησή της έχει ένας εντελώς απρόσμενο σύντροφο: τον Πάτρικ, έναν ιδιαίτερα πεισματάρη γάιδαρο.

Αντίο, Ηλίθιοι (Adieu les cons)

Δεν υπάρχει ταινία του γάλλου σκηνοθέτη, σεναριογράφου και ηθοποιού Αλμπέρ Ντιποντέλ που να μην ασκεί κριτική στις αδυναμίες της σύγχρονης κοινωνίας, η οποία απανθρωποποιεί τους χαμένους της ζωής και όλους όσους βρίσκονται στο περιθώριο ενός κόσμου που έχει γίνει πολύ κυνικός γι’ αυτούς. Εδώ όμως, αντλώντας έμπνευση από τον Τέρι Γκίλιαμ το κάνει με έντονα χιουμοριστική διάθεση.

Όταν η 43χρονη κομμώτρια Σουζ Τραπέ (Βιρζινί Εφιρά) μαθαίνει ότι είναι σοβαρά άρρωστη, αποφασίζει να αναζητήσει ένα παιδί που αναγκάστηκε να εγκαταλείψει όταν ήταν μόλις 15 ετών. Στην τρελή γραφειοκρατική της αναζήτηση διασταυρώνεται με τον Ζαν Μπατίστ (Αλμπέρ Ντιποντέλ), έναν 50χρονο άντρα που έχει πάθει burnout, και τον κ. Μπλιν (Νικολά Μαριέ), έναν τυφλό αρχειοφύλακα επιρρεπή στον υπερβάλλοντα ενθουσιασμό.

Το απίθανο τρίο ξεκινάει ένα   έντονο ταξίδι σε όλη την πόλη σε αναζήτηση του χαμένου παιδιού της Σουζ. Κι ενώ τα θέματα της ταινίας δεν είναι απαραίτητα υλικό κωμωδίας, η καταστάσεις στις οποίες μπλέκονται οι τρεις πρωταγωνιστές είναι σίγουρα.

Η Αλήθεια (La vérité)

Αμέσως μετά τους «Κλέφτες Καταστημάτων» και τη βράβευσή του με τον Χρυσό Φοίνικα, ο Ιάπωνας σκηνοθέτης Χιροκάζου Κορε-έντα γύρισε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του στα γαλλικά, με πρωταγωνίστριες δύο μεγάλες γαλλίδες ηθοποιούς όπως είναι η Ζυλιέτ Μπινός και η Κατρίν Ντενέβ. Οι δυο τους δεν είχαν ξανασυναντηθεί επαγγελματικά πριν από αυτήν εδώ την ταινία.

Η Φαμπιέν (Κατρίν Ντενέβ), μια σταρ του κινηματογράφου, εκδίδει τα απομνημονεύματά της. Με αφορμή αυτό το γεγονός, καλεί την κόρη της Λουμίρ (Ζυλιέτ Μπινός), σεναριογράφο που ζει στη Νέα Υόρκη, να την επισκεφθεί, μαζί με τον σύζυγό της Χανκ (Ίθαν Χοκ) και τη μικρή τους κόρη.

Παράλληλα, η ηθοποιός βρίσκεται στα γυρίσματα μιας ταινίας επιστημονικής φαντασίας στην οποία μια μητέρα ξανασυναντιέται με την κόρη της σε ένα σκηνικό χρονικού παράδοξου. Πραγματικότητα και φαντασία συγχέονται, αναγκάζοντας μητέρα και κόρη να γνωρίσουν ξανά η μία την άλλη μέσα από μια ιστορία γεμάτη συγκίνηση και χιούμορ.

Παιχνίδια Ζευγαριών (Doubles vies)

Τυπικά Γάλλοι, οι ευκατάστατοι διανοούμενοι πρωταγωνιστές της ταινίας «Παιχνίδια Ζευγαριών», όταν δεν παίρνουν ο ένας τα αυτιά του άλλου, ρίχνονται με τα μούτρα στο κρεβάτι. Ο Ολιβιέ Ασάγιας δεν δυσκολεύεται καθόλου να αξιοποιήσει αυτό το υλικό για τη δημιουργία μιας δροσερής και αυθεντικά αστείας ταινίας. Οι χαρακτήρες του μπορεί να φαίνονται πομπώδεις – ενίοτε ανυπόφοροι – αλλά αυτή η ξεκαρδιστική ντραμεντί δεν είναι τίποτα από αυτά.

Ένας εκδότης, ο Αλέν (Γκιγιόμ Κανέ) και η σύζυγός του, η Σελένα (Ζυλιέτ Μπινός), κάνουν ό,τι μπορούν για να προσαρμοστούν στη σύγχρονη ζωή. Εκείνος αναγκάζεται να συνδράμει στην ψηφιοποίηση του εκδοτικού κλάδου. Εκείνη, κάποτε θεατρική ηθοποιός, παίζει πλέον σε μια πολυετή αστυνομική σειρά στην τηλεόραση.

Με τους φίλους τους, μεταξύ των οποίων και ο ιδιόρρυθμος συγγραφέας Λεονάρ ( Βινσέν Μακαίν), γκρινιάζουν διαρκώς για τις αλλαγές που συντελούνται στην επαγγελματική τους ζωή. Ή μήπως τελικά μένουν όλα ίδια κι απλώς εκείνοι είναι όλοι ανεξαιρέτως πολύ απορροφημένοι από τους ίδιους τους εαυτούς τους για να δουν που βαδίζουν;

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.