Για όσους δεν έχουν εξοικειωθεί με την σχετικά πρόσφατη πολιτική ονοματοδοσίας της Audi, η γερμανική φίρμα έχει ανακοινώσει ότι εφεξής, οι ζυγοί αριθμοί θα αποτελούν αποκλειστικό προνόμιο των αμιγώς ηλεκτροκίνητων προτάσεών της. Με αυτό δεδομένο το νέο A4 μετονομάστηκε σε Α5 όντας παραδοσιακά διαθέσιμο με μια ευρεία γκάμα κινητήρων εσωτερικής καύσης και για πρώτη φορά στην 30χρονη ιστορία του με plug-in υβριδική τεχνολογία.
Εκτός από την αλλαγή του ονόματος και την νέα τεχνολογία, μια άλλη βασική διαφορά του νέου Α4, δηλαδή Α5 είναι ότι στην περίπτωση της τετράθυρης έκδοσης, οι σχεδιαστές της γερμανικής φίρμας εγκαταλείπουν το παραδοσιακό αμάξωμα των τριών όγκων προς όφελος μιας liftback προσέγγισης η οποία μεταβάλει την σιλουέτα του μοντέλου σε ένα coupe με hatchback θύρα αποσκευών.
Σύμφωνα με την Audi η νέα σχεδίαση αποτελεί τον «τέλειο συνδυασμό» ανάμεσα σε μια δυναμική εμφάνιση και στην μέγιστη δυνατή χρηστικότητα. Έτσι το συνολικό μήκος έχει αυξηθεί κατά 6,7 εκ. προσθέτοντας στο μεταξόνιο +8,0 εκατοστά, μεταβολή η οποία εξασφαλίζει περισσότερη άνεση στον θάλαμο επιβατών.
Ταυτόχρονα το πορτ μπαγκάζ σε σχέση με το A5 έχει λόγω της coupe λογικής μειωθεί από 480 σε 445 λίτρα για την «τετράθυρη» έκδοση και σε 476 λίτρα στην πάντα παρούσα πρακτικότερη έκδοση Avant. Παράλληλα με τα παραπάνω η μετονομασία του μοντέλου σε A5 σημαίνει σύμφωνα με τους ιθύνοντες της Audi και ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στον εξοπλισμό και στη γενναιοδωρία του που είναι εφάμιλλη μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκινήτου.
Σε επίπεδο αισθητικής, το νέο A5 ακολουθεί την συνήθη εξελικτική τακτική της Audi, ενσωματώνοντας όμως όσα νεότερα έχουν προκύψει από τα σχεδιαστήρια της γερμανικής φίρμας στα πιο πρόσφατα μοντέλα της. Στην όψη του νέου A5 ξεχωρίζει η γνώριμη μονοκόμματη γρίλια με το κυψελοειδές μοτίβο πλαισιωμένη από λεπτά φωτιστικά σώματα, προαιρετικά τεχνολογίας OLED. Ακροβολισμένες δύο τριγωνικές εισαγωγές αέρα ενώ χαμηλότερα, η κατώτερη γρίλια φιλοξενεί όλον τον εξοπλισμό επιτήρησης, ραντάρ και αισθητήρες που τροφοδοτούν με δεδομένα τα ικανότερα συστήματα υποβοήθησης.
Σε προφίλ, ξεχωρίζει η coupe χάραξης και λογικής οροφή που δίνει την αίσθηση περισσότερου δυναμισμού ενώ τον ίδιο ακριβώς στόχο, εκπληρώνoυν οι κλίσεις των δύο παρμπρίζ. Την εικόνα συμπληρώνει η χαρακτηριστική διάρθρωση των πίσω φωτιστικών σωμάτων που συνδέονται μεταξύ τους με μια οριζόντια λωρίδα LED, συνηγορώντας σε μια ξεχωριστή φωτεινή υπογραφή και καθιστώντας το νέο A5 απολύτως αναγνωρίσιμο.
Στην περίπτωση επιλογής των προαιρετικών OLED, τα πίσω φώτα αποτελούνται από 364 ξεχωριστά στοιχεία και μαζί με τα μπροστινά προσφέρουν οκτώ διαφορετικές φωτεινές υπογραφές που προσφέρουν νέα επίπεδα εξατομίκευσης αλλά και ένα σαφή διαχωρισμό από το απερχόμενο A4. Να σημειωθεί ότι τα φώτα μπορούν να παραλλάζουν, αναλόγως και τις οδηγικές συνθήκες σε συνεργασία με τους αισθητήρες οι οποίοι αφθονούν στο νέο Α5. Έτσι για παράδειγμα, εν είδει προειδοποίησης και αλληλεπίδρασης με τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου, με την ενεργοποίησή τους, τα φώτα έκτακτης ανάγκης υιοθετούν το μοτίβο του τριγώνου.
Στα ενδότερα, όλες οι εκδόσεις του A5 επωφελούνται από μια κοίλη οθόνη όπου συνυπάρχουν, το infotainment ΜΜΙ των 14,5 ιντσών και το Virtual Cockpit των 11,9 ιντσών. Αυτά μπορούν να συνδυαστούν με Head-up Display αλλά και μια ακόμα οθόνη για την ψυχαγωγία και την ενημέρωση του συνοδηγού. Όλα τα παραπάνω υπόσχονται μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση τόσο σε ό,τι αφορά την σχεδίασή τους και την θέση τους όσο και τη λειτουργικότητά τους που συστήνεται ως διαισθητική.
Σημαντικές βελτιώσεις έχουν συντελεστεί και σε επίπεδο υλικών με νέες δυνατότητες όπως οι vegan επιλογές, η παρουσία ενός τμήματος επενδυμένου με ύφασμα που η Audi αποκαλεί «Softwrap» και διατρέχει το κατώτερο τμήμα του ταμπλό εκτεινόμενο προς τις πόρτες. Την εικόνα συμπληρώνει η παρουσία πληθωρικού σε αποχρώσεις ατμοσφαιρικού φωτισμού ενώ όλες οι προδιαγραφές του νέου A5 έχουν σχεδιαστεί προκειμένου να αποπνέουν μια αισθητή αναβάθμιση ποιότητας.
Στην αθέατη πλευρά του νέου A5 βρίσκεται μια νέα αρχιτεκτονική ονόματι Premium Platform Combustion η οποία στη συνέχεια θα φιλοξενήσει και τη νέα γενιά του Q5 μεταξύ άλλων. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα εκτός από συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης βενζίνης και diesel σε «σόλο καριέρα» ή σε ήπιους και plug-in υβριδικούς συνδυασμούς. Εφαλτήριο για την γκάμα θα αποτελεί ένα δίλιτρος TFSI με ισχύ 150 ίππων και κίνηση αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς, δίνοντας την σκυτάλη σε έναν επίσης δίλιτρο κινητήρα ισχύος 204 ίππων σε δικίνητη ή προαιρετικά τετρακίνητη διαμόρφωση.
Τις επιλογές diesel θα ανοίγει δίλιτρη TSI έκδοση με ήπια υβριδική τεχνολογία και απόδοση επίσης 204 ίππων. Σύμφωνα με τις συστάσεις η παρουσία ήπιας υβριδικής τεχνολογίας μπορεί να συνεισφέρει με έως και κατά 24 ίππους στην απόδοση ισχύος εν είδει overboost, ενώ μπορεί να παραγάγει έως και 25 kW ενέργειας ανακτώντας ενέργεια από τη διαδικασία επιβράδυνσης.
Προσωρινή επικεφαλής της γκάμας τίθεται η έκδοση S5 διαθέσιμη τόσο σε τετράθυρη όσο και σε station wagon παραλλαγή και εφοδιασμένη με V6 TFSI επίσης επικουρούμενο από σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας.
Η απόδοση της έκδοσης S5 διαμορφώνεται σε 330 ίππους ενώ τις προδιαγραφές της συμπληρώνουν ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης καθώς και σύστημα διαχείρισης ροπής. Ως συνήθως όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με το σύστημα επιλογής προγραμμάτων Audi Drive Select το οποίο όμως υπόσχεται περισσότερες δυνατότητες παραμετροποίησης και ρυθμίσεων σε ό,τι αφορά την ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης, την απόκριση του κινητήρα εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ευελιξία στο επιθυμητό από τον οδηγό setup αλλά και ευρύτερες διαβαθμίσεις ανάμεσα σε άνεση και δυναμισμό.
Πλην των παραπάνω θα προστεθούν σύντομα στο ενεργητικό του A5 δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις ισχύος 300 και 367 ίππων, αμφότερες τετρακίνητες και με ηλεκτρική αυτονομία που θα ξεπερνά τα 100 χλμ. και θα λειτουργεί ισορροπιστικά για τις εκπομπές ρύπων που «αντιστοιχούν» στην παραπάνω ισχύ.