Ο Ραφαέλ Ναδάλ και ο Ρότζερ Φέντερερ θα μείνουν σίγουρα στην ιστορία ως δύο από τους σημαντικότερους τενίστες, ωστόσο τα ονόματά τους μόλις γράφτηκαν με ανεξίτηλα γράμματα και στο πεδίο της επιστήμης. Για αυτό φρόντισαν εντομολόγοι του Πανεπιστημίου Chulalongkorn στην Ταϊλάνδη οι οποίοι έδωσαν σε δύο νέα είδη εντόμων τα ονόματα των δύο διάσημων τενιστών.

Συγκεκριμένα οι επιστήμονες από την Ταϊλάνδη ονόμασαν δύο νέα είδη σφήκας τα οποία ανακάλυψαν ως Troporhogas rogerfedereri και Troporhogas rafaelnadali για να τιμήσουν τους δύο μεγάλους αθλητές του τένις.

Γιατί έγινε αυτή η επιλογή ονομάτων από τους επιστήμονες-«νονούς»

«Οι T. rogerfedereri και T. rafaelnadali είναι παρασιτικές σφήκες των οποίων οι προνύμφες ‘εξολοθρεύουν’ τους ξενιστές τους εκ των έσω» ανέφερε η αναπληρώτρια καθηγήτρια Εντομολογίας Μπουντίκα Αρικούλ Μπούτσερ που ηγήθηκε της μελέτης στην οποία περιγράφονται τα δύο νέα έντομα και προσέθεσε: «Όπως μαρτυρούν οι επιστημονικές ονομασίες τους, τα δύο νέα είδη σφήκας τιμούν τους μεγάλους τενίστες Ρότζερ Φέντερερ και Ραφαέλ Ναδάλ, οι οποίοι, παρότι αποτελούν ανταγωνιστές στα γήπεδα έχουν παίξει και μαζί σε διπλά παιχνίδια. Επιπροσθέτως δύο από τους συγγραφείς της μελέτης είναι μεγάλοι φαν τόσο του Ρότζερ όσο και του Ράφα».

Ιδού η σφήκα που μόλις «βαφτίστηκε» Troporhogas rafaelnadali προς τιμήν του Ραφαέλ Ναδάλ (Marisa Loncle)

Πώς είναι τα δύο είδη και πού εντοπίστηκαν

Και τα δύο νέα είδη σφήκας έχουν μήκος 6 χιλιοστών και φέρουν μαύρα, λευκά και πορτοκαλί μοτίβα στο σώμα τους. Εντοπίστηκαν σε δύο μεγάλα εθνικά πάρκα της Ταϊλάνδης, τα Khao Yai και Khao Sok, τα οποία είναι αμφότερα άκρως δημοφιλή σε τουρίστες που αγαπούν τη φυσική ιστορία.

Η σφήκα που έλαβε την επιστημονική ονομασία Troporhogas rogerfedereri προς τιμήν του Ρότζερ Φέντερερ (Marisa Loncle)

Οι επιστήμονες από την Ταϊλάνδη πραγματοποίησαν την επίσημη «βάφτιση» των δύο νέων ειδών σφήκας με δημοσίευσή τους στο περιοδικό ζωολογίας ανοιχτής πρόσβασης ZooKeys.