Ο γερμανικός όμιλος ανακοίνωσε ότι ενδέχεται να διακόψει τη λειτουργία του εργοστασίου του στις Βρυξέλλες επικαλούμενος την σημαντικά μειωμένη ζήτηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων και δη αυτών που βρίσκονται στην κορυφή της πυραμίδας καθώς το συγκεκριμένο εργοστάσιο φιλοξενεί την παραγωγή του Audi Q8 e-tron.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση το VW Group εξετάζει τα οικονομικά στοιχεία σχετικά με μια ενδεχόμενη μετατροπή του εργοστασίου ή τη διακοπή λειτουργίας του, κινήσεις που όπως και να έχει σε συνδυασμό και με άλλες απρόβλεπτες δαπάνες θα έχουν αντίκτυπο ύψους 2,6 δις ευρώ στους ισολογισμούς του κατά το οικονομικό έτος που διανύουμε.
Λόγω ακριβώς της κάμψης της ηλεκτροκίνησης οι αυτοκινητοβιομηχανίες που τα προηγούμενα χρόνια προέβησαν σε μεγάλες επενδύσεις προκειμένου να περάσουν σε ηλεκτρικό modus operandi βιώνουν πλείστες αναταράξεις σε σχέση με τον προγραμματισμό τους αλλά και τις προβλέψεις του σε σχέση με τις μελλοντικές πωλήσεις.
Ενδεικτικό είναι ότι εκτός από την «τύχη» του βελγικού εργοστασίου για το οποίο ο γερμανικός όμιλος θα κληθεί να αποφασίσει σύντομα, το VW Group προέβη σε μειωμένες προβλέψεις λειτουργικών κερδών για φέτος αναπροσαρμόζοντας το σχετικό μέγεθος από 6,5-7% σε 7-7,5%.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη μεταφράστηκε από την Porsche η οποία κατέχει λίγο μικρότερο μερίδιο από το 1/3 του ομίλου VW να αναθεωρήσει τις εκτιμήσεις της για τα κέρδη του τρέχοντος οικονομικού έτους από 5,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ.
Επιστρέφοντας στο εργοστάσιο των Βρυξελλών το οποίο κατασκευάζει μόνο το Audi Q8 e-tron και διαθέτει δυναμικό 3.000 εργαζομένων, βάσει των όσων έχουν ανακοινωθεί θα ξεκινήσει μια περίοδος διαβουλεύσεων προκειμένου να αναζητηθούν εναλλακτικές λύσεις. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Audi, «αν δεν βρεθεί εναλλακτική θα θα χρειαστεί να διακόψουμε την λειτουργία του».
Σε κάθε περίπτωση σημειώνουμε ότι τα λειτουργικά κέρδη του ομίλου VW έχουν μειωθεί κατά 20% το πρώτο τρίμηνο της χρόνιάς από το συγκεκριμένο εργοστάσιο λόγω των καθυστερήσεων που σημειώθηκαν στις παραδόσεις, εξαιτίας έλλειψης εξαρτημάτων τον περασμένο Φεβρουάριο που ώθησε στην διακοπή της παραγωγής για δύο εβδομάδες.
Αν τελικώς ο γερμανικός όμιλος πάρει την απόφαση να διακόψει την λειτουργία του συγκεκριμένου εργοστασίου με φόντο τις χαμηλές πτήσεις στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων που παρατηρούνται στην Ευρώπη, σημειώνεται ότι θα είναι το πρώτο εργοστάσιο που θέτει εκτός λειτουργίας από το μακρινό 1988 όταν και έκλεισε το εργοστάσιο της στο Westmoreland της Πενσυλβάνια.