H Ariel φημίζεται για τα εκκεντρικά τετράτροχα που δημιουργεί και τα οποία έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα μια πιο λιτή και παραδοσιακή αυτοκίνηση που εστιάζει στο χαμηλό βάρος με στόχο τις επιδόσεις και την μεγαλύτερη δυνατή εμπλοκή του οδηγού. Ίσως το πιο χαρακτηριστικό δημιούργημα της βρετανικής φίρμας είναι το Atom, το πρώτο και μοναδικό νόμιμο για τον δρόμο τετράτροχο κατασκευασμένο με εξωσκελετό καθώς δεν έχει αμάξωμα ούτε οροφή, όντας «χτισμένο» πάνω σε ένα ορατό εξωτερικά σωληνωτό πλαίσιο και έχοντας βάρος μικρότερο από 500 κιλά.
Με αφετηρία το Atom το οποίο είναι προσανατολισμένο στην κίνηση σε πίστα και στις υψηλές επιδόσεις, η Ariel παρουσιάζει μια πιο περιπετειώδη εκδοχή του, ένα buggy, βελτιώνοντας σημαντικά την αρχική εκδοχή που είχε παρουσιάσει πριν σχεδόν μια δεκαετία.
Το Ariel Nomad 2 όπως ονομάζεται υπακούει σε μια σειρά βελτιώσεων η οποία προέκυψε και από τις απαιτήσεις πελατών των Βρετανών, έχοντας ένα κατά 60% πιο άκαμπτο πλαίσιο αλλά και μεγαλύτερο κατά 4,8 εκατοστά μεταξόνιο. Αυξημένα επίσης κατά 5,0 εκατοστά είναι και τα μετατρόχια προς όφελος της δυναμικής ευστάθειας σε υψηλές ταχύτητες ενώ η νέα σχεδίασή και οι παραλλαγμένες διαστάσεις υπόσχονται και ευκολότερη πρόσβαση αλλά και έξοδο από αυτό.
Κατά το παρελθόν, το Nomad εφοδιαζόταν με ένα τετρακύλινδρο κινητήρα της Honda με απόδοση 238 ίππων τον οποίο στην νέα εκδοχή του εγκαταλείπει προς όφελος ενός επίσης τετρακύλινδρου κινητήρα χωρητικότητας 2,3 λίτρων της Ford ο οποίος αυξάνει την διαθέσιμη ισχύ σε 310 ίππους και 518 Nm ροπής. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και χάρη στο εξαιρετικά χαμηλό βάρος της κατασκευής (715 κιλά), επιτρέπει στο Nomad 2 να επιταχύνει από στάση στα 96 χλμ. σε 3,4 δευτερόλεπτα.
Αναβαθμισμένη είναι και η ανάρτηση η οποία έχει μεγαλύτερη διαδρομή αλλά ταυτόχρονα περιορίζει την απότομη αυξομείωση του ύψους στο φρενάρισμα και στην επιτάχυνση εξασφαλίζοντας καλύτερο έλεγχο και την περισσότερη επαφή των ελαστικών με το οδόστρωμα για βελτιστοποίηση της γεωμετρίας της πρόσφυσης. Ως standard προσφέροντα coil-over της K-Tech με διπλής διαβάθμισης ελατήρια ωστόσο υπάρχει η δυνατότητα επιλογής αμορτισέρ Ohlins ή Bilstein.
Tα δισκόφρενα έχουν κατά 40% μεγαλύτερη διάμετρο σε σχέση με το παρελθόν ενώ προαιρετικά μπορούν να προστεθούν τετραπίστονες δαγκάνες με αεριζόμενα δισκόφρενα σε συνδυασμό με ένα σύστημα που παραμετροποιεί την δύναμη εφαρμογής των φρένων στον μπροστινό/πίσω άξονα και υδραυλικό χειρόφρενο για εκτός δρόμου χρήση. Στις επιλογές περιλαμβάνονται ρυθμιζόμενο launch και traction control, εξελιγμένα για χρήση σε άσφαλτο ή εκτός πεπατημένης.
Όπως ίσχυε και στην πρώτη εκδοχή του Nomad το αμάξωμα κατασκευάζεται από το υλικό που κατασκευάζονται οι κώνοι υποσχόμενο ανθεκτικότητα ενώ στο εσωτερικό έχουν τοποθετηθεί τρύπες αποστράγγισης υδάτων που επιτρέπουν το ενδελεχές πλύσιμο μετά από ημερήσια εξόρμηση σε αφιλόξενα εδάφη. Στα νέα στοιχεία του εσωτερικού συγκαταλέγονται ο νέος επιλογέας και ένα νέο τιμόνι καθώς και οθόνη TFT που εμφανίζει την ενδεδειγμένη στιγμή αλλαγής σχέσης στο κιβώτιο, την επιλεγμένη σχέση καθώς και τα δεδομένα από την κάμερα οπισθοπορείας με την οποία εφοδιάζεται το buggy.
Ως συνήθως την κατασκευή του Nomad 2 αναλαμβάνει εξολοκλήρου ένας μηχανικός της Ariel ο οποίος μπορεί να προσαρμόσει τις προδιαγραφές του στις προτιμήσεις του εκάστοτε ιδιοκτήτη βάσει 100 και πλέον διαθέσιμων επιλογών ούτως ώστε να διασφαλίζεται η μοναδικότητα κάθε αντιτύπου.