Σε λειτουργία βρίσκεται από σήμερα 9 Ιουλίου, η πλατφόρμα για την κατάθεση μηχανογραφικού για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου για εισαγωγή σε Δημόσιες ΣΑΕΚ (πρώην ΙΕΚ).

Όπως αναφέρει σε ανάρτησή του στο facebook ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης: «Η πλατφόρμα https://michanografiko.it.minedu.gov.gr είναι προσβάσιμη από σήμερα το πρωί», ανέφερε μεταξύ άλλων.

Οι υποψήφιοι θα έχουν προθεσμία για την υποβολή μέχρι και την Πέμπτη 18-7-2024 και ώρα 24:00.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείο Παιδείας, οι υποψήφιοι, χρησιμοποιώντας τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας τους (password) που έχουν ήδη αποκτήσει ή που θα αποκτήσουν αυτές τις μέρες, θα μπορούν να επισκέπτονται την ηλεκτρονική διεύθυνση https://michanografiko.it.minedu.gov.gr και να επιλέγουν το Μηχανογραφικό Δελτίο (Μ.Δ.) για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ή/και το Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο (Π.Μ.Δ.) για εισαγωγή σε Δημόσιες Σ.Α.Ε.Κ.

Όσοι υποψήφιοι δεν πρόλαβαν να αποκτήσουν password, μπορούν να απευθύνονται στο Λύκειό τους, είτε τις προγραμματισμένες ημέρες εφημερίας είτε τις δύο επιπλέον ημέρες που θα λειτουργήσουν τα Λύκεια εντός Ιουλίου.

Όσοι υποψήφιοι δεν θυμούνται το password που ήδη είχαν αποκτήσει στο σχολείο τους, μπορούν είτε να απευθύνονται στο Λύκειο, είτε εναλλακτικά και εφόσον είχαν δηλώσει προσωπικό mail (κατά την απόκτηση του password), να ορίσουν νέο password μέσα από την εφαρμογή του Μ.Δ. με την επιλογή «Ξέχασα τον Κωδικό Ασφαλείας», χωρίς να μεταβούν στη σχολική μονάδα.

Γενικές Πληροφορίες

  1. Προτείνεται οι υποψήφιοι να εκτυπώσουν ή/και να αποθηκεύσουν στον υπολογιστή τους το υποβληθέν οριστικοποιημένο μηχανογραφικό (που θα έχει αποκτήσει αυτόματα και αριθμό πρωτοκόλλου), ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορούν να δουν τις τελικές προτιμήσεις τους.
  2. Υπενθυμίζεται ότι η προθεσμία υποβολής των Μ.Δ. και Π.Μ.Δ. είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της κανένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να προβεί στην οριστικοποίηση τους.
  3. Για οποιαδήποτε πληροφορία, υποστήριξη, ακόμα και χρήση υπολογιστή που τυχόν δεν διαθέτουν, οι υποψήφιοι θα μπορούν να απευθύνονται στα Λύκειά τους, τα οποία θα είναι ανοιχτά τις ημέρες με τις προγραμματισμένες εφημερίες κάθε Λυκείου και επιπλέον την Παρασκευή 12-7-2024 και την Πέμπτη 18-7-2024.
  4. Υπενθυμίζεται τέλος ότι οι υποψήφιοι που παραπέμπονται στις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις του Σεπτεμβρίου 2024, καταθέτουν Μηχανογραφικό Δελτίο με τις προτιμήσεις τους, μετά τις Επαναληπτικές Εξετάσεις, οπότε και θα μπορέσουν να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password).

Βεβαίωση Συμμετοχής για τις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ 2024

Από την Τρίτη 9-7-2024 θα ενεργοποιηθεί η δυνατότητα εκτύπωσης Βεβαιώσεων Συμμετοχής για όσους συμμετείχαν στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ ή των ΕΠΑΛ.

Η Βεβαίωση Συμμετοχής περιλαμβάνει τους γραπτούς βαθμούς όλων των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων (Γενικής Παιδείας, Προσανατολισμού ή Ειδικότητας και Ειδικά-Μουσικά Μαθήματα).

Οι υποψήφιοι μπορούν να παραλαμβάνουν τη βεβαίωση συμμετοχής τους από το ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, στο οποίο υπέβαλαν την Αίτηση-Δήλωση για τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Μύθοι, αλήθειες και παγίδες

Παραπλανητικές οι περυσινές βάσεις

Το λάθος που κάνουν οι υποψήφιοι είναι να λαμβάνουν υπόψη τις περσινές βάσεις των σχολών για τη σειρά προτίμησης του μηχανογραφικού. Αυτό μπορεί να λειτουργήσει παραπλανητικά με δύο τρόπους:

Είτε οι υποψήφιοι να μη συμπεριλάβουν σχολές που δεν πιάνουν με τα μόρια τους/ να δηλώσουν μόνο τις σχολές που νομίζουν ότι έχουν πρόσβαση με τα μόρια τους, με το κίνδυνο να αποκλείσουν κάποιο τμήμα που τους ενδιαφέρει, επειδή απλώς δεν το δήλωσαν. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα με τις περσινές βάσεις με το τμήμα Ευελπίδων (ΣΣΕ) – Όπλα που εμφάνισε μείωση 1.805 μορίων και των Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ) Μάχιμοι 1.781 μείον μόρια από την προηγούμενη χρονιά. Σε αρκετές σχολές λοιπόν υπάρχουν μεταβολές που δεν μπορούμε να προβλέψουμε.

Είτε στον αντίποδα- να θεωρήσουν ότι εξασφάλισαν τη θέση τους με τις περσινές βάσεις στο πανεπιστήμιο και να δηλώσουν λίγες σχολές χωρίς «μαξιλάρια ασφαλείας» Χαρακτηριστικά παραδείγματα ανόδου βάσεων το 2023: το τμήμα Ψυχολογίας Φλώρινας που ανέβηκε κατά 1.075 μόρια και τα τμήματα των Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Βόλου σημείωσε άνοδο 1.130 και των Ιωαννίνων 1.105!

Σχολή με βάση τα θέλω και όχι τους βαθμούς

Η συχνή και η πιο σημαντική παγίδα που πρέπει να αποφύγουν είναι να λάβουν υπόψη τους τη βαθμολογία τους κι όχι τα θέλω τους στη σειρά των σχολών. Οι περσινές βάσεις εκφράζουν τη ζήτηση των περσινών σχολών. Η βάση μιας σχολής καθορίζεται από τις προσφερόμενες θέσεις και τη ζήτηση που έχει από τους μαθητές και σε καμία περίπτωση δεν υποδηλώνει την αξία της. Το να θέλει κάποιος λόγου χάρη παιδαγωγικά και να δηλώσει τελικά τη νομική, μόνο και μόνο επειδή συγκέντρωσε 19.000 μόρια , κινδυνεύει να κάνει μια επιλογή που δεν του ταιριάζει.

Επιπλέον, οι υποψήφιοι δεν πρέπει να υποτιμούν τις χαμηλόβαθμες σχολές, που προσφέρουν προοπτικές στους αποφοίτους τους σε τομείς υψηλής ζήτησης στην αγορά εργασίας και μάλιστα απορροφώνται αρκετά γρήγορα στην αγορά εργασίας.

ΠΗΓΗ: ΠΑΜΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ 2024

Επομένως, οι υποψήφιοι πρέπει:

  • Να βάλουν αρκετές σχολές, δεν έχουν περιορισμό
  • Να συμπληρώσουν τη σειρά που επιθυμούν με βάση τα ενδιαφέροντα τους. Προσοχή: Δεν ενισχύουν την επιτυχία τους σε μια σχολή, μόνο και μόνο επειδή θα τη βάλουν πρώτη. Σημασία έχει να συγκεντρώσουν τα μόρια εισαγωγής και να μην έχουν βάλει άλλη σχολή με λιγότερα μόρια πριν από αυτήν. Η σειρά προτίμησης της σχολής, παίζει ρόλο μόνο στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές και αυτό μόνο σε περίπτωση ισοβαθμίας.
  • Να μην παρασυρθούν από στερεοτυπικές αντιλήψεις και να αποκλείσουν τμήματα που τους ταιριάζουν και μπορούν να τους εξελίξουν και στην αγορά εργασίας όπως πρώην ΤΕΙ, τμήματα περιφέρειας, κλπ
  • Να ενημερώνονται για άλλες επιλογές που έχουν: Το παράλληλο μηχανογραφικό για τις Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (πρώην ΙΕΚ) ή το μηχανογραφικό για τα δημόσια πανεπιστήμια της Κύπρου.

Οδηγός του υποψηφίου πρέπει να είναι τα δικά του θέλω

Οδηγός του υποψηφίου πρέπει να είναι τα δικά του θέλω. Πώς θα τα ανακαλύψει; Μελετώντας τα προγράμματα σπουδών των σχολών, ώστε να δει αν όντως τα μαθήματα τον ενδιαφέρουν και φυσικά να ενημερωθεί για τα επαγγελματικά δικαιώματα και τις προοπτικές που προσφέρει η κάθε σχολή. Άλλωστε, αυτό που τονίζουν οι σύμβουλοι Σταδιοδρομίας της Orientum είναι ότι στα 17 – 18 οι νέοι δεν επιλέγουν επάγγελμα αλλά τις σπουδές του.

Κι αυτό γιατί, καταρχάς, η αγορά εργασίας συνεχώς αλλάζει, πράγμα που σημαίνει ότι το επάγγελμα που θα ακολουθήσουν οι υποψήφιοι σε μερικά χρόνια μπορεί σήμερα να μην υπάρχει καν. Όροι όπως Business Intelligence ή artificial intelligence engineer δεν τους γνωρίζαμε πριν μερικά χρόνια. Επιπλέον, οι έρευνες δείχνουν ότι οι περισσότεροι νέοι κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής τους πορείας θα αλλάξουν πολύ συχνά επαγγέλματα και θέσεις.

«Η εκπαίδευση δεν τελειώνει με ένα απλό πτυχίο»

Όπως τονίζει ο κ. Νίκος Παυλάκος, σύμβουλος σταδιοδρομίας και συνιδρυτής της Orientum «η αγορά εργασίας διαρκώς μεταβάλλεται και δεν προβλέπεται εύκολα , ενώ η εκπαίδευση δεν τελειώνει με ένα απλό πτυχίο. Κανένα τμήμα δεν οδηγεί μόνο σε ένα επάγγελμα, άλλωστε απαιτείται πλέον διεπιστημονικότητα, Το μεταπτυχιακό ή άλλα προσόντα και δεξιότητες που αποκτούν οι υποψήφιοι οδηγούν στο μελλοντικό τους επάγγελμα Εναλλακτικές καριέρες προσφέρουν όλα τα πτυχία.

Λόγου χάρη απόφοιτος της φιλολογίας μπορεί να ασχοληθεί με το μάρκετινγκ , τη διαφήμιση και τις δημόσιες σχέσεις. Από το παιδαγωγικό δημοτικής εκπαίδευση να κάνει μεταπτυχιακό στη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού και να εργαστεί σε εταιρικό περιβάλλον. Ούτε το μαθηματικό πρέπει να αντιμετωπίζεται ως καθαρά καθηγητική σχολή, αφού μπορεί ένας απόφοιτος του να ασχοληθεί με τα οικονομικά, την πληροφορική, την μετεωρολογία, την αστρονομία και πολλά ακόμη. Πόσοι γνωρίζουν ότι από το τμήμα Φυσικής μπορούν να ασχοληθούν με τη νανοτεχνολογία ή μπορούν να αποκτήσουν την ειδικότητα του Ιατρικού Φυσικού/ Ακτινοφυσικού;»

ΠΗΓΗ: ΠΑΜΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ 2024

Επομένως, οι υποψήφιοι πρέπει να συγκεντρώνουν πληροφορίες αναφορικά με τις σπουδές και τα επαγγέλματα, να ενημερωθούν για τις εναλλακτικές που τους ανοίγονται, για να είναι σε θέση να πάρουν ορθές αποφάσεις για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού».