Επίσημη ακρόαση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε η κινεζική SAIC Motor όπου ανήκει μεταξύ άλλων η MG με αντικείμενο την νέα δασμολογική πολιτική της ΕΕ σε σχέση με τα αυτοκίνητα που παράγονται στην Κίνα με προορισμό την Ευρώπη.
Στον όμιλο SAIC επιβλήθηκαν δασμοί 37,6% επιπλέον του ήδη ισχύοντος 10%, (δηλαδή συνολικά 47,6%) μέγεθος που είναι το υψηλότερο που επιβλήθηκε σε κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αιτιολογεί την συγκεκριμένη απόφαση, σημειώνοντας ότι ο όμιλος SAIC σε σχέση με τις Geely και BYD στις οποίες επιβλήθηκαν δασμοί 17,4%+10% και 19,9%+10%, αντιστοίχως ήταν λιγότερο συνεργάσιμος κατά τη διεξαγωγή της έρευνας.
«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρέβλεψε ορισμένες πληροφορίες και αντεπιχειρήματα που κατατέθηκαν από την SAIC κατά τη διάρκεια της έρευνας» αναφέρει στην σχετική ανακοίνωσή του ο κατά το ήμισυ κρατικός όμιλος αυτοκινητοβιομηχανιών.
Το αίτημα της SAIC έρχεται μετά τη δημοσιοποίηση των ευρημάτων της εννιάμηνης έρευνας που πραγματοποιήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε σχέση με τις επιδοτήσεις παντός είδους που λαμβάνουν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες για την παραγωγή οχημάτων που καταλήγουν στην Ευρώπη και ως εκ τούτου λειτουργούν στρεβλωτικά για τον ανταγωνισμό στη γηραιά ήπειρό όσο και αποτελούν «απειλή» για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Στο πλαίσιο της διαδικασίας οι εταιρείες στις οποίες επιβλήθηκαν οι δασμοί έχουν προθεσμία μέχρι τις 18 Ιουλίου να υποβάλλουν τις ενστάσεις τους ή αίτημα για ακρόαση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σε κάθε περίπτωση οφείλουμε να σημειώσουμε ότι οι συγκεκριμένοι δασμοί λογίζονται ως «προσωρινοί» καθώς η οριστικοποίησή τους αναμένεται τον Νοέμβριο. Μέχρι τότε έχει ανοίξει ένας νέος κύκλος διαπραγματεύσεων ανάμεσα σε ΕΕ και Πεκίνο ενώ αναμένεται και μια πιο συντονισμένη αντίδραση της Κίνας εν είδει αντιποίνων.
Επιπλέον αναμένεται η τοποθέτηση των κρατών μελών της ΕΕ με την Γερμανία να έχει ήδη ταχθεί αναφανδόν κατά της επιβολής δασμών με δεδομένο και ότι το 1/3 των πωλήσεων των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών απορροφώνται από την αγορά της Κίνας αλλά και της παρουσίας των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην αχανή ασιατική χώρα σε επίπεδο παραγωγής. Υπέρ των δασμών έχουν ταχθεί Γαλλία, Ισπανία και Ιταλία ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι βάσει των ισορροπιών της ΕΕ αρκεί μια ειδική πλειοψηφία 15 χωρών προκειμένου να ισχύσουν ή να μην ισχύσουν οι δασμοί. Όπως και να έχει οι συγκεκριμένοι δασμοί είναι «προσωρινοί» με τους τελικούς και την αντίστοιχη απόφαση να λαμβάνονται το προσεχές φθινόπωρο.