Σφοδρά πυρά για την παραβατικότητα στα καύσιμα, την πολύ υψηλή φορολογία που εκτοξεύει στα ύψη τις τιμές της βενζίνης και τις εσωτερικές στρεβλώσεις που αποτρέπουν επενδύσεις και αναγκάζουν πρατηριούχους να κλείνουν πρατήρια, εξαπέλυσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ελινόιλ, Γιάννης Αληγιζάκης από το βήμα της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων.

«Η Ελινόιλ αν δεν είχε την διεθνή δραστηριότητα θα αντιμετώπιζε πιθανότατα πρόβλημα βιωσιμότητας λόγω των στρεβλώσεων στην εσωτερική αγορά, πρέπει να αναρωτηθεί η κυβέρνηση γιατί υπάρχουν αυτές οι στρεβλώσεις, υπάρχει εκτεταμένη παραβατικότητα, ιδίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, με πολλούς πρατηριούχους να αναγκάζονται να κλείσουν, πρέπει κάποιος επενδυτής να είναι πολύ ριψοκίνδυνος για να επενδύσει στην αγορά καυσίμων. Το κράτος πήρε επιτέλους πολύ αυστηρά μέτρα, ψήφισε έναν θαρραλέο νόμο που προβλέπει κλείσιμο πρατηρίων. Ωστόσο έχει ελλείψεις, εφόσον η ΑΑΔΕ αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο σύστημα εισροών – εκροών στα πρατήρια μέχρι το τέλος του έτους τότε θα χτυπηθεί η παραβατικότητα πραγματικά», επεσήμανε.

Το κέρδος και τα καύσιμα

« Η Ελλάδα έχει υψηλές τιμές στα καύσιμα λόγω των πολύ υψηλών φόρων που καλύπτουν δημοσιονομικά κενά, η κυβέρνηση αποφάσισε μονομερώς να συνεχίσει το πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους το οποίο αναρωτιέμαι ποιον ευνοεί, το πλαφόν που μπήκε το 2022 δεν αναγνωρίζει ούτε την αύξηση στα επιτόκια, ούτε την αύξηση στον κατώτατο μισθό, μπήκε με δεδομένα που δεν υπάρχουν σήμερα» είπε.

«Σήμερα οι εταιρείες πετρελαιοειδών (ο μόνος κλάδος που καταβάλει φόρο εκ των προτέρων) έχουν καθαρό περιθώριο κέρδους σχεδόν 0,5% βάσει έρευνας του ΙΟΒΕ, για να επιβιώσει μία εταιρεία σήμερα στην Ελλάδα πρέπει είτε να επεκταθεί εκτός Ελλάδας είτε να βάζουν οι μέτοχοι συνεχώς νέα κεφάλαια, αλλιώς θα έχει ζήτημα βιωσιμότητας, το κράτος όλα αυτά τα κάνει για καθαρά επικοινωνιακούς λόγους, το πλαφόν είναι μία στρέβλωση της αγοράς που ευνοεί τους παραβατικούς πρατηριούχους. Ο έντιμος πρατηριούχος είτε θα φύγει από την αγορά, είτε θα πουλήσει το πρατήριο στον παραβατικό, το κράτος αναγνωρίζει το δίκαιο αίτημά μας για κατάργηση του πλαφόν αλλά αυτό ως διά μαγείας μένει».

Σύστημα εισροών – εκροών

«Αν δεν υπάρξει λειτουργικό σύστημα εισροών – εκροών η παραβατικότητα δεν μπορεί να ελεγχθεί, δεν είναι λογικό να επενδύεις εκατομμύρια στην εσωτερική αγορά και να έχεις αρνητικά αποτελέσματα», τόνισε.

Συντελεστής κανονικοποίησης

«Στρεβλώσεις όμως υπάρχουν και στην αγορά ενέργειας. Το κράτος επειδή δεν μπορεί να βρει ποιοι κλέβουν ρεύμα και λόγω απωλειών δικτύου μας ζητά αναδρομικά (για το 2021 και το 2022), από τους παρόχους ενέργειας, χρήματα με τον ιδιαίτερα υψηλό συντελεστή κανονικοποίησης τα οποία πρέπει να χρεώσουμε στους πελάτες μας. Εντωμεταξύ πολλοί από αυτούς έχουν αλλάξει πάροχο, για την Ελινόιλ το κόστος υπολογίζεται πέριξ των 500.000 ευρώ», τόνισε, εκτιμώντας πως τα αποτελέσματα από την είσοδο της Ελινόιλ στην αγορά ενέργειας είναι «θετικά αλλά θα μπορούσαν να είναι καλύτερα».

Trading

«Διαθέτουμε περί τις 6.000 πελάτες στην λιανική αγορά ενέργειας (θα ήθελα 10.000). Κάνουμε προσεκτικά βήματα στην αγορά ενέργειας, το 2025 θα έχουμε μία νέα πηγή εσόδων από το διασυνοριακό εμπόριο (trading)», σημείωσε.
«Από τους φθηνότερους παρόχους ρεύματος στην αγορά»

«Κλείσαμε το 2023 με ισχυρή κερδοφορία, η οποία ωστόσο ήταν μικρότερη από του 2022, αν λάβουμε υπόψιν τις γεωπολιτικές εξελίξεις η κερδοφορία του 2023 είναι πιο αντιπροσωπευτική. Το 2023 είχαμε μία μεικτή εικόνα για την Ελινόιλ λόγω της διεθνούς αβεβαιότητας και των ήπιων κλιματολογικών συνθηκών, σε εσωτερική και εξωτερική αγορά είχαμε πτώση σε πωλήσεις και κερδοφορία», ανέφερε.

Στην εσωτερική αγορά αυξήθηκε κατά 4% ο τζίρος από βενζίνη και diesel το 2023. Περί το 6% μειώθηκε ο τζίρος συνολικά καθώς έπεσε περί το 35% η ζήτηση πετρελαίου θέρμανσης. Η εταιρεία αντιπροσωπεύει περί το 30% των συνολικών εξαγωγών της χώρας σε πετρελαιοειδή.

«Την φετινή χρονιά στην εσωτερική αγορά έχουμε ανοίξει 18 νέα πρατήρια στην Αττική, σε γενικές γραμμές η εταιρεία κινείται θετικά, ο όμιλος μπήκε και στην λιανική αγορά ενέργειας, έχουμε αύξηση πελατολογίου κατά 30% η οποία οφείλεται στην αύξηση πελατολογίου στην χαμηλή τάση. Είμαστε από τους φθηνότερους παρόχους ρεύματος στην αγορά, δεν πρέπει να λάβουμε υπόψιν τις τιμές του Ιουλίου στα τιμολόγια ενέργειας, τους επόμενους μήνες θα ξέρουμε καλύτερα που θα πάει η αγορά», επεσήμανε.

«Εθελοτυφλεί η ΕΕ, θα χάσει όποιος βιαστεί να επενδύσει χρήματα σε νέες τεχνολογίες»

«Ο όμιλος μετασχηματίζεται διαρκώς με ορίζοντα το 2030 και την πράσινη μετάβαση η οποία είναι μία σύνθετη διαδικασία, δεν μπορεί να γυρίσουμε ξαφνικά τον διακόπτη και να φύγουμε ξαφνικά από τα ορυκτά καύσιμα, για την τοποθέτηση ενός φορτιστή σε ένα πρατήριο απαιτείται σήμερα από διάστημα έως και 8 μηνών λόγω της γραφειοκρατίας, μία γρήγορη πράσινη μετάβαση είναι μη βιώσιμη.
Νέα πρατήρια, CNG

Θα χρειαστούν τεράστιες επενδύσεις για την πράσινη μετάβαση, η ΕΕ εθελοτυφλεί, πλέον μετά το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών η Κομισιόν ακούει την αγορά και τον πολίτη προς την κατεύθυνση μίας ρεαλιστικής μετάβασης. Όποιος βιαστεί και επενδύσει γρήγορα σε νέες τεχνολογίες εκτιμώ πως θα χάσει πολλά χρήματα, η Ελινόιλ τοποθετείται σταδιακά στο νέο αυτό τοπίο μέσα από συνεργασίες με ΔΕΗ, ΔΕΣΦΑ και δύο νέα πρατήρια CNG σε Αθήνα (στο Θριάσιο τον ερχόμενο μήνα) και Ιωάννινα μέσα στο 2025», ανέφερε.

«Έχουμε αυτή τη στιγμή 11 ιδιολειτουργούμενα πρατήρια και στόχος μας είναι να αγγίξουμε τα 30 τα επόμενα χρόνια», επεσήμανε.
Δυναμικά μπήκε το 2024

«Στο πρώτο εξάμηνο του 2024 έχουμε αύξηση πωλήσεων (σε εσωτερικό και εξωτερικό) κατά 30% και άνοδο στα λειτουργικά κέρδη 32%», πρόσθεσε.

Η αγορά στο πρώτο εξάμηνο του 2024 κινείται με θετικά πρόσημα σε diesel και βενζίνη (άνοδος τιμών κατά 9% και 4% αντίστοιχα), με την πτωτική πορεία ωστόσο της ζήτησης για πετρέλαιο θέρμανσης να θολώνει την εικόνα.

Για την κατασκευαστική Ελίν Τεχνική, ο κ. Αληγιζάκης προέβλεψε πως το 2024 θα είναι μία κερδοφόρα χρονιά.
Υψηλή κερδοφορία και το 2023

Υπενθυμίζεται πως στα €2.483 εκατ. έναντι €3.781 εκατ. το 2022 ανήλθε ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Ομίλου Ελίν για τη χρήση 2023, καταγράφοντας μείωση 34%, σύμφωνα με τα πρόσφατα δημοσιευμένα αποτελέσματα του ομίλου.

Για την ίδια χρονική περίοδο, τα μικτά κέρδη του Ομίλου ανήλθαν σε €65,36 εκατ. έναντι €69,98 εκατ. το 2022 και τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε €26,1 εκατ. έναντι €33,1 την περσινή χρονιά, παρουσιάζοντας μείωση 21%.

Όσον αφορά στη μητρική εταιρία ΕΛΙΝΟΙΛ Α.Ε., το 2023, τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε €25,2 εκατ. έναντι €31,3 εκατ., τα κέρδη προ φόρων σε €10 εκατ. έναντι €17,3 εκατ. το 2022 και τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (EATAM) σε €6,6 εκατ. έναντι €13,9 εκατ.

Η Ελινόιλ θα διανείμει μέρισμα συνολικού ύψους 2,5 εκατ. Ευρώ για την χρήση 2023 (0,08 ευρώ ανά μετοχή).

Πηγή: ot.gr