To ηλεκτρικό σκέλος του ομίλου Renault, Ampere, ανακοίνωσε την δρομολόγηση ένταξης των πιο προσιτών, μπαταριών τεχνολογίας λιθίου φωσφορικού σιδήρου (LFP) στα ηλεκτροκίνητα οχήματά της σε μια προσπάθεια αφενός να μειώσει το κόστος παραγωγής έως και κατά 20% αλλά και την μείωση των τιμών στα τελικά προϊόντα, προκειμένου να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της έναντι και της αφθονίας των κατά κανόνα, προς το παρόν τουλάχιστον και μέχρι ευρωπαϊκής νεωτέρας, φθηνότερων κινεζικών ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Σύμφωνα με τις συστάσεις, οι συγκεκριμένης τεχνολογίας μπαταρίες θα ενταχθούν σε μοντέλα των Γάλλων από το 2026 ενώ, αν και κάπως αυτονόητο, διευκρινίζεται ότι οι μπαταρίες LFP θα συνυπάρχουν με τις νικελίου μαγγανίου κοβαλτίου (NMC) που ήδη οι Γάλλοι χρησιμοποιούν για τα ηλεκτρικά τους.
Σε κάθε περίπτωση όπως σημειώνουν, θα υπάρξουν βελτιώσεις και στις «γνωστές» μπαταρίες ιόντων λιθίου με προέλευση την LG, με στόχο την περαιτέρω αύξηση της αυτονομίας μέσω της μείωσης του όγκου που καταλαμβάνουν και της τεχνολογίας Cell-to-Pack. Αυτή ουσιαστικά έγκειται σε μια διαφορετική λογική τοποθέτησης των μπαταριών καθώς καταργεί τα δευτερεύοντα, εσωτερικά περιβλήματα των μπαταριών, τοποθετώντας τις συστοιχίες απευθείας στο εξωτερικό περίβλημα.
Σε ό,τι αφορά τις πιο «οικονομικές μπαταρίες» λιθίου φωσφορικού σιδήρου, σύμφωνα με τις συστάσεις θα προέλθουν από την CATL και θα κατασκευάζονται σε ευρωπαϊκό έδαφος και στο δεύτερο κατά σειρά εργοστάσιο του κινεζικού ομίλου στη γηραιά ήπειρο το οποίο θα λειτουργήσει από το 2025, όσο και από την LG η οποία διατηρεί εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών στο Wroclaw της Πολωνίας.
Η Ampere είναι η τελευταία μιας μακράς σειράς κατασκευαστών μεταξύ των οποίων ο όμιλος Stellantis όσο και η Tesla που προσφεύγουν στις πιο οικονομικές μπαταρίες λιθίου φωσφορικού σιδήρου σε μια προσπάθεια να μειώσουν τα κόστη παραγωγής και να αυξήσουν τα περιθώρια κέρδους.
Εκτός από το μειωμένο κόστος παραγωγής, συνοπτικά οι μπαταρίες λιθίου φωσφορικού σιδήρου προσφέρουν αυξημένη ανθεκτικότητα στον χρόνο, επιτρέποντας μεγαλύτερο αριθμό κύκλων φόρτισης εκφρόρτισης, είναι παράλληλα λιγότερο ευαίσθητες κατά την έκθεση στις ακραίες θερμοκρασίες και εμφανίζουν μειωμένους κινδύνους υπερθέρμανσης. Το «μειονέκτημά» τους σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου NMC δηλαδή που περιέχουν νικέλιο μαγγάνιο κοβάλτιο είναι η μικρότερη ενεργειακή απόδοση και κατ΄επέκταση η μικρότερη αυτονομία των οχημάτων τα οποία εξοπλίζουν για αυτό και οι κατασκευαστές προτιμούν να τις τοποθετούν σε EV μοντέλα που βρίσκονται στην βάση της γκάμας τους.