Σχετικά προσφάτως, και συγκεκριμένα τον περασμένο Απρίλιο η βρετανική φίρμα χρειάστηκε να αποχαιρετήσει τον εμβληματικό W12 κινητήρα με τον οποίο τα κορυφαία μοντέλα της εφοδιάζονταν από το 2003. Όπως όλα δείχνουν δεν άργησε να βρει… υποκατάστατο με την μορφή της σύγχρονης plug-in τεχνολογίας που σε συνδυασμό με τον V8 εφοδιάζουν την ανανεωμένη Bentley Continental GT Speed προσφέροντας μάλλον περισσότερα από όσα θα ζητούσε ή μπορεί να διαχειριστεί κανείς.

Για του λόγου το ακριβές το νέο σύνολο αποδίδει 782 ίππους και 1.000 Nm ροπής χάρη στον παραπάνω συνδυασμό ο οποίος σημειωτέον αποτελείται από ένα σημαντικά αναβαθμισμένο σε σχέση με το παρελθόν V8 ο οποίος συνεισφέρει με 592 ίππους με τους υπόλοιπους να προέρχονται από το ηλεκτρικό μοτέρ με το οποίο συνεργάζεται και τοποθετείται ανάμεσα στον κινητήρα και στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων.

Τον ηλεκτροκινητήρα αναλαμβάνει να τροφοδοτεί μπαταρία 25,9 kWh που βρίσκεται πίσω από τη δεύτερη σειρά καθισμάτων και η οποία σύμφωνα με τις συστάσεις των Βρετανών, εξασφαλίζει αυτονομία 80 χλμ. αλλά κυρίως, περιορίζει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του πληθωρικού coupe σε μόλις 29 γρ./χλμ. Η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω wallbox με τάση 11 kW χωρίς προς το παρόν οι Βρετανοί να ανακοινώνουν μεγέθη και χρόνους για σύνδεση με ταχυφορτιστή DC.

Λόγω του plug-in υβριδικού χαρακτήρα του μοντέλου, ο κινητήρας δεν διαθέτει πλέον σύστημα αδρανοποίησης κυλίνδρων καθώς κάτι τέτοιο κρίθηκε ως πλεονασμός με δεδομένο το παραπάνω μέγεθος εκπομπών ρύπων.

Σε επίπεδο επιδόσεων η Continental GT Speed επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά της διαμορφώνεται σε 335 χλμ./ώρα ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το συνολικό βάρος της κατασκευής ανέρχεται σε 2.495 κιλά.

Προκειμένου να διαχειριστεί καλύτερα την σχέση βάρους ισχύος, η Speed διαθέτει μια περίτεχνη υλοποίηση στην ανάρτηση που ανήκει στο hi-end είδος της αερανάρτησης δύο θαλάμων η οποία εξασφαλίζει μεγαλύτερο εύρος παραμετροποίησης και περισσότερες «ικανότητες» τόσο σε ό,τι αφορά την παράμετρο άνεση όσο και την σπορ οδήγηση. Την ανάρτηση συμπληρώνει το ενεργό σύστημα αντιστάθμισης των κλίσεων του αμαξώματος το οποίο υποστηρίζεται από κύκλωμα 48 V.

Τις προδιαγραφές της συμπληρώνει η παρουσία διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, σύστημα τετραδιεύθυνσης για περισσότερη ευελιξία αλλά και δυναμική καθώς και ένα σετ από δισκόφρενα 420 χιλ. προαιρετικά carbon κεραμικά και σε συνδυασμό με δεκαπίστονες δαγκάνες. Επιπλέον, ασυνήθως για την Speed η τοποθέτηση της μπαταρίας στο πίσω τμήμα έχει μεταβάλλει την κατανομή βάρους σε 49/51 πίσω.

Φυσικά οι παραπάνω αλλαγές αντικατοπτρίζονται και στον σχεδιασμό με τον συνήθη διακριτικό τρόπο των Βρετανών που έχουν αλλάξει τα φωτιστικά σώματα περιλαμβάνοντας μια οριζόντια γραμμή στο εσωτερικό τους καθώς και την γρίλια και τον προφυλακτήρα που προσδίδουν μια πιο συνολικά πιο σύγχρονη όψη.

Στους νεολογισμούς ανήκει τόσο το hardware όσο και το λογισμικό που υποστηρίζει το σύστημα infotainment βελτιώνοντας σημαντικά τη λειτουργικότητά του. Αυτονόητα την προσωπικότητα της Speed συμπληρώνει η συνήθης σφραγίδα πολυτέλειας των Βρετανών και η πολλαπλότητα επιλογών εξατομίκευσης..  ουκ έστιν αριθμός.

Να σημειωθεί ότι η Bentley έχει ανανεώσει εξίσου τις εκδόσεις GT αλλά και την ανοιχτή GTC που όπως και η Speed διαθέτουν έως και 70% καινούρια στοιχεία. Σε κάθε περίπτωση αποτελεί προνόμιο της Speed να είναι διαθέσιμη τόσο με το παραπάνω plug-in υβριδικό σύνολο όσο και με τον απερχόμενο W12 ο οποίος θα είναι διαθέσιμος για λίγο ακόμα με το συγκεκριμένο μοντέλο.