Οι Κορεάτες συνηθίζουν να ταράζουν τα νερά της αυτοκίνησης όπως απέδειξαν με την σειρά των Ioniq και στη συνέχεια με τη απόφασή τους να εξελίξουν μια έκδοση επιδόσεων Ν για το Ioniq 5. Πλέον, απαντώντας στην ανάγκη για περισσότερη προσιτότητα εστιάζουν στην βάση της ηλεκτρικής πυραμίδας, αποκαλύπτοντας το Inster, ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο citycar το οποίο θα διατεθεί στην Ευρώπη από τα τέλη της χρονιάς με αρχική τιμή τα 25.000 ευρώ.
Όπως είναι ήδη γνωστό το Inster αποτελεί την ηλεκτροκίνητη παραλλαγή του Casper το οποίο ήδη κυκλοφορεί στην κορεατική αγορά ως βενζινοκίνητο. Η ειδοποιός διαφορά του Inster έγκειται στον εφοδιασμό του με δύο μπαταρίες 42 και 49 kWh με τη δεύτερη να υπόσχεται αυτονομία 355 χλμ. μέγεθος που υπερέχει σε σχέση με τον ανταγωνισμό των μικρών ηλεκτρικών της ευρωπαϊκής αγοράς που θέτουν ως προτεραιότητα την προσιτότητα. Η αυτονομία της βασικής έκδοσης με την μπαταρία των 42 kWh αναμένεται να διαμορφωθεί σε 290 χλμ. αν και αμφότερα τα μεγέθη υπόκεινται στη διαδικασία έγκρισης τύπου.
H βασική έκδοση θα εφοδιάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 98 ίππων και 147 Nm ροπής ενώ η επονομαζόμενη και «Long Range» με έναν ελαφρώς ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα 115 και επίσης 147 Nm ροπής ίππων ο οποίος θα εξασφαλίζει για το Inster επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα θα διαμορφώνεται σε 140 και 150 χλμ. για την βασική και την Long Range έκδοση αντίστοιχα.
Ανεξαρτήτως έκδοσης η διαδικασία φόρτισης μπορεί να πραγματοποιηθεί με ισχύ έως και 120 kW σε ταχυφορτιστή DC, αναπληρώνοντας το 80% της ενέργειας σε μισή ώρα. Η οικιακή φόρτιση σε εναλλασσόμενο ρεύμα AC πραγματοποιείται με 11 kW και απαιτεί τέσσερις ώρες και 35 λεπτά. Επίσης το Inster θα διαθέτει τεχνολογία V2L η οποία θα επιτρέπει την φόρτιση τρίτων συσκευών ή την επιστροφή της μη χρησιμοποιούμενης ενέργειας στο δίκτυο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά τη συγγένεια με το κορεατικό Casper, το Inster είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις που διαμορφώνονται σε 2,825 μ. μήκος, 1,61 μ. πλάτος και 1,575 μ. ύψος, μεγέθη που το καθιστούν μεγαλύτερο σε μήκος σε σχέση με το Dacia Spring αλλά και λίγο μικρότερο από το Citroen e-C3. Την πρακτικότητά του στοιχειοθετεί χώρος πορτ μπαγκάζ που ξεκινά από τα 280 λίτρα και φτάνει έως τα 351 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Η σχεδίαση σε κάθε περίπτωση θυμίζει πολύ το Casper εξυπηρετώντας την ευρυχωρία καθώς το τετραγωνισμένο «σουλούπι» του συντείνει στην συγκεκριμένη αίσθηση ενώ αυτονόητα εξασφαλίζει περισσότερο χώρο καθ΄υψος στο εσωτερικό του. Η σύνδεση με τα ηλεκτροκίνητα της Hyundai και συγκεκριμένα με τα Ioniq 5 και 6 γίνεται μέσω της αισθητικής των φωτιστικών σωμάτων που θυμίζουν pixels. Όπως επιβάλλει ο συρμός το Inster διανθίζει την τετραγωνισμένη σιλουέτα του με στοιχεία που παραπέμπουν σε πιο περιπετειώδη τετράτροχα όπως οι ράγες οροφής, οι προστατευτικές ποδιές και η σχεδίαση των κατώτερων πλευρικών τμημάτων.
Στα ενδότερα, αξίζει να επισημανθεί η δυνατότητα και των τεσσάρων καθισμάτων να αναδιπλωθούν πλήρως ενώ η απουσία τούνελ μετάδοσης δημιουργεί χώρο για μικροπράγματα ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα που διαθέτουν και αναδιπλούμενα υποβραχιόνια. Στο ταμπλό παρεπιδημούν δύο οθόνες 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το infotainment που ενσωματώνει σύστημα πλοήγησης ενώ στον ιδιαίτερα γενναιόδωρο εξοπλισμό του περιλαμβάνονται στοιχεία όπως η ανοιγόμενη ηλιοροφή, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός 64 χρωμάτων, σύστημα επαγωγικής φόρτισης κινητών. Στις προαιρετικές επιλογές συγκαταλέγονται επίσης θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι ενώ συνολικά θα μπορούσε να πει κανείς ότι το Inster ακολουθεί μια πιο upmarket προσέγγιση από ότι υπαγορεύει το μέγεθός του και ο τίτλος της προσιτότητας.