Ετήσιο τζίρο γύρω στο μισό δισ. ευρώ αναμένει φέτος η Public, λίγο χαμηλότερο από τα 515 εκατ. ευρώ του 2023, καθώς δεν υφίσταται το επιδοτούμενο πρόγραμμα «Ανακυκλώνω – Αλλάζω συσκευή», ενώ την ίδια ώρα η διοίκηση της γνωστής αλυσίδας εκτιμά ότι η λειτουργική κερδοφορία θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα (στα 25 εκατ. ευρώ από το ρεκόρ των 20 εκατ. ευρώ το 2023), ωστόσο δύσκολα θα περάσει σε καθαρή κερδοφορία.
Η έμφαση στις λευκές συσκευές και στις υπηρεσίες είναι η «συνταγή» της Public προκειμένου να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους και να καταφέρει να μπει σε τροχιά κερδοφορίας, επενδύοντας παράλληλα στη μεγέθυνση του δικτύου των φυσικών καταστημάτων.
Επιπρόσθετα, σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος του Public Group Ρόμπυ Μπουρλάς, η εταιρεία συνεχίζει τις επενδύσεις σε ευέλικτους τρόπους πληρωμής με άτοκες δόσεις και ταυτόχρονα διευρύνει τη γκάμα των μεταχειρισμένων (Second Go), βλέποντας ότι ο καταναλωτής πιέζεται λόγω της συνεχιζόμενης ακρίβειας στα τρόφιμα, πηγαίνοντας σε χαμηλότερο price point.
Το «ομορφότερο κατάστημα» Public στο Ελληνικό και «λευκό» στοίχημα
Η ανάπτυξη του δικτύου των Public τα επόμενα τρία χρόνια, ένα επενδυτικό σχέδιο ύψους 15 εκατ. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει 10 νέα καταστήματα, ανακαινίσεις και ενίσχυση της παρουσίας της αλυσίδας και στην Κύπρο, καθώς και το «λευκό» στοίχημα, ήτοι η περαιτέρω διείσδυση στις οικιακές ηλεκτρικές συσκευές, αποτελούν επίσης κομμάτια της γενικότερης «αντεπίθεσης» που σχεδιάζει το brand για την επόμενη τριετία.
«Ο στόχος είναι συνολικά όλα τα καταστήματα Public να έχουν οικιακές συσκευές» τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Public.
Ας σημειωθεί ότι οι οικιακές συσκευές συνέβαλαν στην παραγωγή πάνω από το ¼ του ετήσιου τζίρου (ποσοστό 27%) το 2023 με τις πωλήσεις να ανέρχονται στα 70 εκατ. ευρώ, υπερδιπλάσιες σε σχέση με το 2022 που είχαν διαμορφωθεί στα 23 εκατ. ευρώ. Η Public στοχεύει οι πωλήσεις το 2024 να φτάσουν τα 100 εκατ. ευρώ.
Στο πλάνο ανάπτυξης του φυσικού δικτύου περιλαμβάνεται το νέο Public στο Hellinikon Mall στο mega project του Ελληνικού, το οποίο πιθανόν να είναι «το ομορφότερο Public όλης της Ελλάδας», όπως το χαρακτήρισε ο κος Μπουρλάς.
Σε τρεις ορόφους (3.000 τ.μ.) θα παρουσιάζεται η πλήρης προϊοντική γκάμα της αλυσίδας: τεχνολογία, συσκευές, πολιτισμός, με το χρονοδιάγραμμα για το άνοιγμα που έχει δοθεί από τη Lamda να είναι 2026, αν και ο επικεφαλής της Public διατηρεί τις επιφυλάξεις του για την τήρησή του.
Παράλληλα ο όμιλος αναζητεί τα κατάλληλα ακίνητα σε περιοχές της Κρήτης, της Πελοποννήσου, καθώς και στην Αττική για τη δημιουργία νέων μεγάλων καταστημάτων επιφάνειας 2.000 τ.μ., ενώ έρχονται το επόμενο χρονικό διάστημα νέα Public Home σε περιοχές όπως η Ρόδος και ο Βόλος.
Σε ότι αφορά τις ανακαινίσεις τα Public στο Σύνταγμα, στο Metro Mall και τη Λάρισα αναμορφώνονται και μάλιστα στο Σύνταγμα θα φιλοξενηθεί το πρώτο shop in shop της Apple εντός της αλυσίδας και έρχεται να προστεθεί σε αυτό της Vodafone αλλά και της iRepair.
Ο επικεφαλής της Public σημείωσε πως «όπως μας είπανε από την Apple θα είναι το μεγαλύτερο κατάστημα που υπάρχει στην Ελλάδα. Θα πάρει σχεδόν τον μισό όροφο και θα είναι με το νέο layout της Apple».
Ηλεκτρονικό πορτοφόλι
Παράλληλα, η αλυσίδα λάνσαρε το νέο loyalty πρόγραμμα, «Public +», που θα περιλαμβάνει επιστροφή χρημάτων στο Public Wallet των πελατών και μακροπρόθεσμα επιβράβευση με ελκυστικά προνόμια.
«Είμαστε από τα brands που οι καταναλωτές λένε ότι θα ήθελαν χρήματα σε ένα wallet γιατί όλο και κάπου θα τα ξοδέψουν. Για τον πελάτη είναι σαν μετρητά», τόνισε ο κος Μπουρλάς.
Το wallet θα αποτελεί μια ψηφιακή κάρτα που αντί για πόντους επιβράβευσης θα έχει ευρώ για να ξοδέψει ο καταναλωτής.