Βλέποντας στρατηγικά την οδό Σταδίου, η οποία ανακτά την αίγλη που είχε μεταπολεμικά, καθώς και την οδό Πατησίων, όπου το νέο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο θα αναβαθμίσει όχι μόνο την εικόνα του ιστορικού κέντρου αλλά και συνολικότερα της χώρας, Πειραιώς και Dimand επενδύουν στον παλαιό αστικό ομφαλό της Αθήνας.

«Τα επόμενα 5 με 7 χρόνια αυτός ο άξονας θα είναι ότι πιο ενδιαφέρον θα έχει να επιδείξει η Αθήνα για τον μόνιμο κάτοικο, για τον retailer, για τον εργαζόμενο και για τον τουρίστα» τόνισε ο κ. Ανδριόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Dimand, περιγράφοντας τι μέλλει γενέσθαι με το πρώην πολυκατάστημα Λαμπρόπουλος στην Αιόλου και Λυκούργου, το οποίο θα ανακατασκευαστεί πλήρως με καινοτόμες πρακτικές.

Η ανακατασκευή και το κοινό project Dimand – Πειραιώς

Αν και δεν οι δύο εταίροι δεν έχουν ακόμη αποφασίσει τις χρήσεις που θα φιλοξενήσει το ακίνητο, ο κ. Ανδριόπουλος επεσήμανε ότι θα εξεταστούν όλα τα σενάρια (εμπορικές χρήσεις, διαμερίσματα για μόνιμους κατοίκους κ.λπ.), ωστόσο το κριτήριο επιλογής δεν θα είναι καθαρά το χρηματοοικονομικό.

Όσον αφορά το εν λειτουργία κατάστημα της Notos (πρώην Λαμπρόπουλος), ο κ. Ανδριόπουλος, ερωτηθείς σχετικά με το εάν έχει γίνει κάποιου είδους συμφωνία με την επιχείρηση για το πότε θα αποχωρήσει από το ακίνητο, επεσήμανε ότι «επειδή θέλαμε να γίνει πρώτα αυτή η ανακοίνωση (σ.σ. η στρατηγική συνεργασία Πειραιώς και Dimand για την ανάπτυξη βιώσιμων αστικών χώρων) δεν έχουμε έρθει σε συζητήσεις και διαπραγματεύσεις, αλλά τους επιχειρηματίες τους γνωρίζουμε πολύ καλά και θα καθίσουμε στο τραπέζι και θα γίνουν οι απαραίτητες συνεννοήσεις».

Οι εκτιμήσεις για το ύψος της επένδυσης

Για το κατά πόσο η επιχείρηση της Notos θα συνεχίσει να λειτουργεί κατά τη διάρκεια των εργασιών αναβάθμισης, ο επικεφαλής της Dimand είπε ότι αυτό το ενδεχόμενο δεν έχει ακόμη αξιολογηθεί και θα εξαρτηθεί από τις ανάγκες της στατικής ενίσχυσης, «αλλά οι πιθανότητες δείχνουν ότι δεν θα μπορεί να γίνει εν λειτουργία».

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, το ύψος της επένδυσης για την ανάπλαση του ακινήτου, που κάποτε είχε ταυτιστεί με τα… ραντεβού των Αθηναίων, λέγοντας απλώς ένα «στου Λαμπρόπουλου» χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις, θα φθάσει τα 20-25 εκατ. ευρώ με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα δύο με δυόμισι χρόνια.

Επί του πρακτέου, η Dimand θα προχωρήσει στην απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού στις εταιρείες ειδικού σκοπού ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΜΑΕ και ΙΑΝΟΣ ΜΑΕ, στις οποίες ανήκει το ακίνητο του πρώην Λαμπρόπουλου στα Χαυτεία, με στόχο την ανάδειξη και την αποτελεσματικότερη εκμετάλλευσή του, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην αναγέννηση του ιστορικού κέντρου της Αθήνας.

Η Πειραιώς ως στρατηγικός εταίρος της Dimand θα διατηρήσει μειοψηφικό ποσοστό στις δύο εταιρείες.

Το δύσκολο ξεκίνημα

Η ιστορία του πολυκαταστήματος «Λαμπρόπουλος» στην Ομόνοια αρχίζει στα τέλη του 19ου αιώνα. Και συγκεκριμένα το 1898, όταν ο Ξενοφών Λαμπρόπουλος άφησε την πολυμελή οικογένειά του στην Κοντοβάζαινα της ορεινής Αρκαδίας με προορισμό την Αθήνα και προς ένα καλύτερο μέλλον.

Προκειμένου να μπορέσει να βιοποριστεί και ταυτόχρονα στέλνει τα αναγκαία στην οικογένεια, ξεκίνησε ως πλανόδιος πωλητής στο κέντρο της Αθήνας, και συγκεκριμένα στην Αιόλου, στην περιοχή της Ομόνοιας, όπου τότε βρισκόταν η ψυχή της πόλης. Σύντομα, συγκέντρωσε ένα ποσό που του επέτρεψε να φτιάξει την πρώτη, μικρή αλλά στεγασμένη επιχείρηση.

Τα βήματά του ακολούθησε ο αδερφός του Βασίλειος. Το 1906 τα δύο αδέρφια, αποφάσισαν να συνεργαστούν, ιδρύοντας μια εμπορική εταιρεία σε έναν υπόγειο χώρο στη γωνία Αιόλου και Σοφοκλέους. Και το όνομα αυτής, «Αφοί Λαμπρόπουλοι».

Η μεταφορά στην οδό Αιόλου

Το 1913, το κατάστημα μεταφέρεται στο κτίριο της οδού Αιόλου – Σταδίου, το οποίο με τον καιρό επεκτάθηκε στα ιδιόκτητα νεοκλασικά κτήρια παραπλεύρως, επί της οδού Αιόλου και Λυκούργου. Το 1927 το κατάστημα «Αφοί Λαμπρόπουλοι» γίνεται ανώνυμη εταιρεία. Η είσοδός του στο χρηματιστήριο πραγματοποιείται σαράντα χρόνια μετά.

Ο Πόλεμος και η Κατοχή δεν πλήττουν το κατάστημα και δεν καταφέρνουν να μειώσουν την αίγλη του. Στις παραμονές του Πολέμου, η εταιρεία προχώρησε στην εξαγορά του βιομηχανικού σήματος της οδοντόκρεμας «Κολυνός» και του εντομοκτόνου «Κατόλ» καθώς και των εργαστηρίων κατασκευής των προϊόντων αυτών για την Ελλάδα.

Η περίοδος της μεγάλης ανάπτυξης

Μετά τον Πόλεμο, ο «Λαμπρόπουλος» διανύει τη «χρυσή εποχή του» και εξελίσσεται σε μια από τις πιο αγαπημένες επιλογές των καταναλωτών στο κέντρο της Αθήνας. Μάλιστα, η γωνία της Αιόλου με τη Λυκούργου και τη Σταδίου ταυτίζεται με το κατάστημα και γίνεται σημείο συνάντησης όλων, οι οποίοι κλείνουν τα ραντεβού τους λέγοντας απλώς ένα… «στου Λαμπρόπουλου».

Το 1992, ο «Λαμπρόπουλος» είναι το πρώτο κατάστημα που εισάγει τη λογική του «shop in shops» στην ελληνική αγορά. Το 1999 εντάχθηκε στον όμιλο επιχειρήσεων Παπαέλληνα, μετονομαζόμενο σε NotosCom.

Πηγή: ot.gr