Την Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι έτοιμος να καλέσει ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια καθώς προβληματίζεται από το κατά πόσο λειτουργεί σωστά ο ανταγωνισμός σε ορισμένες ακτοπλοϊκές γραμμές.
Το υπουργείο Ναυτιλίας έχει κινήσει τις διαδικασίες για τη σύσταση Παρατηρητήριου Τιμών, για να παρακολουθεί πώς κυμαίνονται οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Σε ορισμένες γραμμές προκύπτει μια διαφορά τιμών από μέρα σε μέρα ακόμη και εντός της ίδιας ημέρας κυρίως μεταξύ των ταχυπλόων.
Μάλιστα παράγοντες του υπουργείου σχολίαζαν ότι παρατηρείται ένα φαινόμενο ανάλογο με αυτό που συμβαίνει στον αεροπορικό κλάδο όπου οι τιμές διαφέρουν πολύ ακόμη και εντός της ίδιας ημέρας.
Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι λειτουργεί ο ανταγωνισμός, ωστόσο δημιουργείται ένας προβληματισμός από τις αυξήσεις των τιμών που καταγράφονται τις ημέρες που στις συγκεκριμένες γραμμές δραστηριοποιείται μια εταιρεία.
Στο μικροσκόπιο οι γραμμές για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημανθεί ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού, σε ότι αφορά τον ακτοπλοϊκό κλάδο, δίνει ιδιαίτερη σημασία στην κατάσταση του ανταγωνισμού που καταγράφεται ανά ακτοπλοϊκή γραμμή.
Υπενθυμίζεται ότι στην περίπτωση εξαγοράς το 2018 της Hellenic Seaways από την Attica Group, είχε ζητήσει προκειμένου να την εγκρίνει δεσμεύσεις που αναλήφθηκαν και αφορούσαν τη μη αύξηση ναύλων και δημιουργία συνθηκών διευκόλυνσης εισόδου ανταγωνιστών στις επιμέρους επηρεαζόμενες ακτοπλοϊκές γραμμές.
Ο προβληματισμός του Υπουργείου Ναυτιλίας αφορά κυρίως τις ενδονησιωτικές γραμμές και τις τιμές των ταχυπλόων, όπου καταγράφονται μεγάλες διαφορές από μέρα με την αγορά να προσιδιάζει αυτή των αεροπορικών εταιρειών. Βέβαια όπως σημειώνεται αρμοδίως στην περίπτωση του αεροπορικού κλάδου, δεν υφίσταται θέμα σε αντίθεση με την ακτοπλοΐα όπου οι μεγάλες διαφορές προβληματίζουν.
Παραδείγματα
Για παράδειγμα στη γραμμή Πάρος-Σύρος την μία ημέρα το εισιτήριο του μοναδικού ταχύπλοου στη γραμμή είναι 59,70 ενώ την άλλη ημέρα που τα ταχύπλοα είναι δυο η τιμή μειώνεται στα 49 ευρώ.
Επίσης στη γραμμή Πειραιάς-Μύκονος, την Πέμπτη που είναι μόνο μία εταιρεία το εισιτήριο με ταχύπλοο στις 9.30 το πρωί είναι 84,70 ευρώ. Την άλλη ημέρα, Παρασκευή, όπου υπάρχει και ταχύπλοο άλλης εταιρείας το εισιτήριο της πρώτης μειώνεται στα 70 ευρώ, όσο και της δεύτερης εταιρείας.
Στη γραμμή Ηράκλειο-Σαντορίνη τη μία ημέρα το εισιτήριο της μίας εταιρείας είναι 92 ευρώ και την επόμενη ημέρα που υπάρχει και το ταχύπλοο της άλλης εταιρείας το εισιτήριο μειώνεται στα 59 ευρώ.
Επίσης στη γραμμή Πειραιάς Σαντορίνη η ημέρα ξεκινάει με εισιτήριο στα 89,70 και σταδιακά καθώς και άλλα ταχύπλοα άλλων εταιρειών «μπαίνουν» στη γραμμή μειώνεται μέχρι και τα 58 ευρώ τις απογευματινές ώρες.
Στη γραμμή Πειραιάς Ίος τη μία ημέρα μπορείτε να ταξιδέψετε με ταχύπλοο στην τιμή των 84 ευρώ ενώ την επόμενη ημέρα υπάρχουν και οι επιλογές των 59 και 67 ευρώ καθώς μπαίνουν στη γραμμή και άλλα ταχύπλοα.
Πάντως οι τιμές των εισιτηρίων στις βασικές δρομολογιακές γραμμές σε όλο το Αιγαίο παραμένουν στα ίδια με πέρυσι επίπεδα την ίδια περίοδο, καθώς οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν προχώρησαν σε αυξήσεις, όπως υποστηρίζουν εκπρόσωποί τους και προκύπτει και από τα συγκριτικά στοιχεία.
Τιμές – φωτιά
Ενδεικτικά, η τιμή στην οικονομική θέση από Πειραιά για Σύρο με συμβατικό πλοίο στις 23 Ιουνίου 2023 ήταν 45,5 ευρώ ενώ ίδια ακριβώς είναι και φέτος. Επίσης με ταχύπλοο την ίδια ημέρα πέρυσι ήταν στα 62,7 ευρώ και φέτος μειώθηκε ελαφρώς στα 59,7 ευρώ.
Ανάλογη είναι η εικόνα και από τη Ραφήνα, όπου οι τιμές στα συμβατικά πλοία προς την Τήνο παραμένουν στα ίδια επίπεδα, στα 35-49 ευρώ, ανάλογα με το είδος της θέσης, με πέρυσι, όπως και στα ταχύπλοα (από 59 μέχρι και 95,7 ευρώ).
Ωστόσο τα εισιτήρια δεν παύουν να είναι ακριβά. Ενα ταξίδι σε μακρινά κυρίως νησιά για μια τετραμελή οικογένεια με αυτοκίνητο κοστίζει έναν μισθό. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι από Πειραιά για Ρόδο το κόστος ξεκινά από 962 ευρώ μέχρι και 1.108,50 ευρώ, ανάλογα με το είδος της καμπίνας (τετράκλινη εσωτερική καμπίνα ή δύο δίκλινες).
Πηγή: ot.gr