Μετά από σιγή 15 ετών ο Βασίλης Φουρλής ξανά βάζει μπροστά τη μηχανή χρήματος που λέγεται IKEA, επενδύοντας στην ανάπτυξη της αλυσίδας οικιακού εξοπλισμού και επίπλων στην ελληνική αγορά με το άνοιγμα 3 νέων μεγάλων καταστημάτων.
Με βάση τον προγραμματισμό τα 3 νέα IKEA θα λειτουργήσουν στα υπό ανάπτυξη retail parks της Trade Estates, το πρώτο στην Πάτρα, που θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο εφέτος και κατά πάσα πιθανότητα θα φιλοξενήσει και το πρώτο κατάστημα Kiabi επί ελληνικού εδάφους (σ.σ. πρόκειται για το «βαρύ πυροβολικό» της γαλλικής μόδας χαμηλού κόστους), το δεύτερο στο Ηράκλειο της Κρήτης –θα ανοίξει το καλοκαίρι του 2025- και το τρίτο στο Ελληνικό το 2027.
Τι αλλάζει στα καταστήματα IKEA
Βέβαια η «εμπειρία IKEA» έχει πια αλλάξει. Δεν είναι το μοναχικό μπλε «κουτί» των 20.000-25.000 τετραγωνικών μέτρων με τις self service αποθήκες, τα εστιατόρια, τον παιδότοπο, το σούπερ μάρκετ σουηδικών τροφίμων, τα τεράστια parking και τους χιλιάδες κωδικούς προϊόντων απευθείας στο καλάθι των αγοραστών, αλλά ένα μεσαίου μεγέθους κατάστημα 8.000-15.000 τ.μ. που εν πολλοίς λειτουργεί ως retail hub, «συγκατοικώντας» και με άλλα brands.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Fourlis Retail Hub που αναπτύσσεται στο αεροδρόμιο, στα Σπάτα.
Συγκεκριμένα, η μετατροπή του εμπορικού πάρκου στο αεροδρόμιο από χώρο που φιλοξενεί σήμερα το ΙΚΕΑ σε retail hub στο οποίο θα φιλοξενούνται πέραν του ΙΚΕΑ και άλλα καταστήματα λιανικής του ομίλου, αρχίζει να παίρνει μορφή. Ήδη λειτουργεί κατάστημα Intersport, όπως και κατάστημα Holland & Barrett, ενώ μέχρι τον Σεπτέμβριο στη λογική «back to school» θα ανοίξει και κατάστημα τρίτης εταιρείας λιανικής, από τις πλέον γνωστές. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι δίπλα στο κατάστημα IKEA θα λειτουργήσει κατάστημα της αλυσίδας τεχνολογίας Πλαίσιο της οικογένειας Γεράρδου.
Επιπλέον, σύντομα θα λειτουργήσει και στη Λάρισα νέο retail hub, όπου επίσης το κατάστημα IKEA μίκρυνε, όπως συνέβη και στο αντίστοιχο retail park της Trade Estates στα Ιωάννινα.
Τα μικρά «αδελφάκια» του IKEA
Στο πλαίσιο της γενικότερης… σμίκρυνσης των μεγεθών στο δίκτυο των καταστημάτων IKEA σημαντικό ρόλο θα έχουν και τα city stores στα αστικά κέντρα, «ένας άξονας που θα αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημαντικότητα στα αποτελέσματά μας» όπως χαρακτηριστικά είπε ο κος Βαλαχής.
Σε ό,τι αφορά τα μικρά «αδελφάκια» του IKEA η αρχή έγινε στο The Mall Athens και στον Πειραιά, ενώ για την επόμενη τριετία υπάρχει πλάνο ανάπτυξης 6 νέων καταστημάτων (έως 2.500 τ.μ.) και στις τρεις χώρες στις οποίες αναπτύσσει το σήμα (Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία).
Πάντως, ο σχεδιασμός για την κατασκευή city store στο κέντρο της Αθήνας έχει εγκαταλειφθεί με βασική αιτία τα δυσανάλογα υψηλά ενοίκια εξ ου και αναζητούνται οι κατάλληλοι χώροι περιφερειακές αγορές της Αττικής, καθώς και επαρχιακές πόλεις.
Οι κύριοι άξονες στρατηγικής ανάπτυξης
Όπως ανέφερε ο κος Δημήτρης Βαλαχής, CEO του ομίλου Fourlis, κατά τη χθεσινή γενική συνέλευση της εισηγμένης, οι κύριοι άξονες στη στρατηγική ανάπτυξης των καταστημάτων IKEA περιλαμβάνουν:
- Βελτιστοποιημένο δίκτυο καταστημάτων
- Επέκταση με νέα καταστήματα
- Επέκταση με city stores
- Έμφαση στην omnichannel προσέγγιση και στην ψηφιοποίηση
- Στρατηγική μείωση τιμών
Ας σημειωθεί πως το υφιστάμενο δίκτυο ΙΚΕΑ στην ελληνική αγορά (13 σημεία πώλησης) στο α’ τρίμηνο της χρονιάς αύξησε πωλήσεις κατά 4,6%, φθάνοντας τα 78,2 εκατ. ευρώ από 74,7 εκατ. ευρώ και βελτίωσε το περιθώριο κέρδους, επιδόσεις που προέρχονται από αύξηση όγκου πωλήσεων και λόγω των μειώσεων στις τιμές.
Ειδικότερα, η ΙΚΕΑ έχει προχωρήσει σε μείωση τιμών κατά 8%-10% για το 20% των προϊόντων που διατίθενται στην Ελλάδα, «διορθώνοντας» σταδιακά την επιβάρυνση από το κόστος διαταραχής της παραγωγής και της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Πηγή: ot.gr