Ένα σημαντικό βήμα για την έναρξη της κατασκευής του νέου Γηπέδου του Παναθηναϊκού στον Βοτανικό από τον Δήμο Αθηναίων έγινε, αυτές τις μέρες, μετά την έγκριση της πρότασης χρηματοδότησης που υπέβαλε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) ο Δήμος.

Το Υπουργείο ενέταξε την κατασκευή του υπερσύγχρονου Γηπέδου στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης, στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης για την προγραμματική περίοδο 2021-2025, απόφαση η οποία εξασφαλίζει χρηματοδότηση ύψους 115 εκατομμυρίων ευρώ και δίνει το «πράσινο φως» στον Δήμο Αθηναίων να προχωρήσει άμεσα στην υλοποίηση της κατασκευής του νέου Γηπέδου, συνολικής έκτασης 33,6 στρεμμάτων στη γειτονιά του Βοτανικού.

Σε δήλωσή του, ο Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας, τόνισε: «Το νέο, υπερσύγχρονο Γήπεδο του Παναθηναϊκού αποτελεί μία δέσμευση που έχουμε αναλάβει απέναντι στους χιλιάδες φιλάθλους του Παναθηναϊκού, αλλά και στους κατοίκους της περιοχής του Βοτανικού που θα δουν την περιοχή τους να αναβαθμίζεται.

Η εξασφάλιση αυτής της χρηματοδότησης από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μετά την υποβολή της σχετικής πρότασης από τη Γενική Γραμματεία του Δήμου και με την τεχνική υποστήριξη της ΕΑΤΑ, ανοίγει τον δρόμο ώστε να ξεκινήσει το κυρίως έργο της κατασκευής του Γηπέδου και να προχωρήσει η υλοποίησή αυτού του μεγάλου έργου».

Το φυσικό αντικείμενο

Η προτεινόμενη πράξη, με δικαιούχο τον Δήμο Αθηναίων, αφορά την κατασκευή του νέου γηπέδου ποδοσφαίρου στον Βοτανικό.

Το γήπεδο θα έχει χωρητικότητα τουλάχιστον 38.500 θεατών, θα είναι Κατηγορίας 4 (Category 4) κατά UEFA και θα είναι συνολικής δόμησης περίπου 33.677,48 τ.μ, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ έγκρισης της ΣΜΠΕ (ΦΕΚ 161/ΑΑΠ/2013).

Το γήπεδο θα κατασκευαστεί στην περιοχή Ανάπλασης ΙΙ (τομέας Ανάπλασης Α) του Π.Δ. του 2013 και συγκεκριμένα σε 178 περίπου στρέμματα του ενοποιημένου ΟΤ 45-46-50, του Βοτανικού, όπου εκτός του γηπέδου με τον άμεσα περιβάλλοντα χώρο θα κατασκευασθούν σε δεύτερη φάση τα υπόλοιπα προβλεπόμενα έργα (Ελεύθεροι χώροι πρασίνου, αναψυχής, αθλητισμού, λοιπές εγκαταστάσεις).

Ο τομέας Ανάπλασης Α’ σε μεγάλο τμήμα του διασπάται από το ρέμα του Προφήτη Δανιήλ και τη σχεδιαζόμενη Λεωφόρο Προφήτη Δανιήλ. Αξιοποιήσιμο τμήμα για τη χωροθέτηση του συμπλέγματος του ποδοσφαιρικού γηπέδου και των εγκαταστάσεων του ερασιτέχνη Παναθηναϊκού και του Δήμου Αθηναίων είναι το δυτικό τμήμα, ενώ για τη χρήση του πάρκου και των χώρων αναψυχής και αθλητισμού, καθώς και των υποστηρικτικών αυτών εγκαταστάσεων είναι το ανατολικό συμπεριλαμβανομένου και του ρέματος.

Ειδικότερα η περιοχή κατασκευής του γηπέδου οριοθετείται από τις οδούς Αγ. Αννης στα δυτικά και Αγ. Πολυκάρπου στα Βόρεια, στα Νοτιοανατολικά συνορεύει με το ρέμα Προφήτη Δανιήλ και Νότια από ανώνυμη οδό. Το σύνολο του έργου εντάσσεται στο ενιαίο ΟΤ 45-46-50 που επεκτείνεται και ανατολικά του ρέματος.

Στα πλαίσια κατασκευής του γηπέδου, θα κατασκευαστούν και υπόγειοι χώροι στάθμευσης 325 θέσεων και θα προβλεφθούν χρήσεις όπως:

  • Κύριες αθλητικές δραστηριότητες και βοηθητικές αυτών συμπληρωματικές
  • Χώροι ιατρικής υποστήριξης και αποκατάστασης αθλητών
  • Αίθουσες πολλαπλών χρήσεων πολιτισμού και αναψυχής
  • Χώροι εστίασης
  • Εμπορικές χρήσεις
  • Πολυλειτουργικοί χώροι άθλησης και υγιεινής
  • Αθλητικοί Ξενώνες και χώροι φιλοξενίας
  • Χώροι συνάθροισης κοινού
  • Εγκαταστάσεις εμπορικών εκθέσεων
  • Χώροι εξυπηρέτησης Τύπου και μέσων μαζικής ενημέρωσης
  • Τι περιλαμβάνεται

Συνοπτικά η πράξη αφορά:

(α) Το γήπεδο αυτό καθ΄αυτό (θεμελίωση, σκυροδέματα κλπ)

(β) Τον αρχιτεκτονικό και όχι μόνο εξοπλισμό του γηπέδου (στέγαστρο, περιμετρικό κέλυφος κλπ).

(γ) Ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις του γηπέδου (ύδρευση, αποχέτευση, ασθενή και ισχυρά ρεύματα, λοιπός ηλεκτρολογικός και μηχανολογικός εξοπλισμός κλπ)

(δ) Την κατασκευή της οδού πρόσβασης (ανοιχτό τμήμα και cut&cover με όλον τον εξοπλισμό τους), προς τον υπόγειο χώρο στάθμευσης του γηπέδου, καθώς και ορισμένες προσβάσεις στον άμεσα περιβάλλοντα χώρο του γηπέδου

(ε) Τις τυχόν αναγκαίες προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά τη διάρκεια κατασκευής των έργων.

Σημειώνεται ότι ως ημερομηνία έναρξης της Πράξης ορίζεται η 23/05/2023 και ως ημερομηνία λήξης της η 31/12/2025, ενώ η ανάληψη των νομικών δεσμεύσεων των υποέργων πραγματοποιείται έως 19/12/2025.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο κατασκευής έχει αναλάβει η κοινοπραξία «ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. – ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ».