Η αλήθεια είναι ότι δεν θα έπρεπε, εξαρχής, να περιμένουμε τίποτα λιγότερο από τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη από ένα αγωνιώδες φινάλε στο έκτο και τελευταίο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν του Maestro. Η αλήθεια είναι αυτή. Φαίνεται όμως πως κάπου στην πορεία ξεχαστήκαμε. Όσες και όσοι, τέλος πάντων, επιλέξαμε να δούμε τα νέα επεισόδια σαν τα παλιά καλά τα χρόνια, ένα δηλαδή κάθε εβδομάδα. Μας συνεπήρε η ιστορία. Και το αστείρευτο υποκριτικό ταλέντο της Μαρίας Καβογιάννη.

Λίγο, λοιπόν, πριν πέσει η αυλαία, επιστρέφουν και πάλι όλοι στον τόπο του εγκλήματος, στους πανέμορφους Παξούς, προκειμένου να συνδράμουν στην έρευνα για τον θάνατο του Χαράλαμπου που ξεκινά αμέσως μετά την κηδεία του. Ο αστυνόμος Κουβάς αρχίζει τις ερωτήσεις, αναζητά υπόπτους. Μιλά με τους πάντες, μέλη της οικογένειας του αποθανώντος αλλά και όλους όσους τον ήξεραν – έστω και λίγο – και βρίσκονταν στο νησί όταν αυτός δολοφονήθηκε.

Η παρουσία και μόνο του αστυνόμου στο νησί φέρνει αναστάτωση. Τόσο σε όσους γνωρίζουν όσο και σε όσους δεν γνωρίζουν τι έχει συμβεί. Ή μάλλον, σε όσους γνωρίζουν κι σ’ εκείνη που δεν γνωρίζει. Η Χάρις είναι πλέον η μόνη εκ των δύο εμπλεκόμενων με την υπόθεση οικογενειών που αγνοεί την αλήθεια. Οπότε, η αναστάτωσή της έχει να κάνει αποκλειστικά και μόνο με το στήσιμο που έφαγε από τον Δημοσθένη στην Κέρκυρα άπαξ κι εκείνος έμαθε την καταγωγή της.

Η Χάρις δεν το αφήνει έτσι. Του ζητά τα ρέστα. Ειλικρινείς και οι δυο, συμφωνούν τελικά πως, μέχρι τουλάχιστον να κλείσει η υπόθεση του Χαράλαμπου, είναι καλύτερα να μην μπλέξουν τα πράγματα. Επιπλέον, η Χάρις υπόσχεται να μην τον εκθέσει ή να ανακατευτεί στη δουλειά του. Το κατά πόσο βέβαια θα μπορέσει να κρατήσει το λόγο της αφού μάθει όλη την αλήθεια λίγο αργότερα από την κόρη της, Σοφία, είναι κάπως αμφίβολο.

Η αλήθεια σοκάρει τη Χάρις όπως σόκαρε και τη Σοφία, όπως σόκαρε και τη Μαρία και όπως σοκάρει κάθε μάνα που μαθαίνει πως το παιδί της – ή, εν προκειμένω, το παιδί του παιδιού της κι άρα δυο φορές παιδί της – έχει τα χέρια του βαμμένα με αίμα. Η Χάρις, η Σοφία και η Μαρία διαχειρίζονται κάθε μια εντελώς διαφορετικά αυτή τη δυσβάσταχτη γνώση.

Η γιαγιά του Αντώνη τού ανοίγει την αγκαλιά της διάπλατα. Προτιμά τη σιωπή. Ίσως γιατί είναι όντως «η πιο σοφή από όλους», όπως λέει ο Αντώνης. «Σοφά» τα ψάλλει και η Μαρία στη Σοφία και τον Φάνη. Εκφράζει τη φωνή της λογικής όταν λέει σε εκείνον συγκεκριμένα «έγινε το κακό και εσύ πήγες να το καλύψεις με χειρότερο κακό». Του λέει το αυτονόητο, πως αν δηλαδή πήγαιναν στην αστυνομία εξαρχής, θα έβγαινε ότι ο Σπύρος και ο Αντώνης βρίσκονταν σε άμυνα.

Από την άλλη, η Σοφία συνασπίζεται με τον Φάνη. Υιοθετεί την ίδια γραμμή. Γιατί τρέμει στη σκέψη και μόνο πως, αν ο αστυνόμος Κουβάς ανακαλύψει τι έχει συμβεί, το παιδί της θα καταλήξει στη φυλακή. Δεν είναι σε θέση να ακούσει τη Μαρία, όσο δίκιο κι αν έχει. Ακριβώς όπως δεν ακούει τόσο καιρό ούτε τον Μιχάλη, που από την πρώτη στιγμή ήταν αντίθετος με την γραμμή του ψεύδους και, φυσικά, παραμένει. Το εάν τελικά θα επικρατήσει το αίσθημα ηθικής του έρωτα, το αν θα πει την αλήθεια κόντρα στην επιθυμία της Σοφίας ή θα συνεχίσει κι εκείνος να λέει ψέματα είναι ένα από τα μεγάλα ερωτήματα που η 2η σεζόν αφήνει τελικά αναπάντητα.

Ολο το νησί ένα θέατρο

Παρόλο που πια κανείς δεν εμπιστεύεται τον Φάνη, ό,τι κι αν λέει, ό,τι κι αν υπόσχεται, τελικά τους πείθει όλους να παίξουν θέατρο προκειμένου να αποβούν άκαρπες οι έρευνες και η υπόθεση να κλείσει με συνοπτικές διαδικασίες. Αρχικά, το σχέδιο δείχνει να λειτουργεί. Όλοι ανεξαιρέτως παριστάνουν τους άνετους, λέγοντας την αλήθεια όπου αυτή συμφέρει και ψέματα όπου δεν.

Μέχρι που γίνεται το πρώτο λάθος. Σε μία από τις πολλές επαναλαμβανόμενες ερωτήσεις του αστυνόμου Κουβά, ο Αντώνης και ο Σπύρος λένε ψέματα πως οι δυο τους δεν κάνουν παρέα πια, πως έχουν χαθεί. Όμως, πιάνονται γρήγορα σαν ποντίκια στη φάκα. Γιατί για κακή τους τύχη ο Δημοσθένης Κουβάς ξέρει από πρώτο χέρι πως μόλις μια μέρα πριν οι δυο τους ήταν μαζί.

Παράλληλα με τις συναντήσεις με τους συγγενείς και τους λοιπούς πιθανούς υπόπτους, ο αστυνόμος τριγυρνά στο νησί αναζητώντας κάτι που θα τον οδηγήσει στη λύση του μυστηρίου. Κάποια στιγμή, άθελά του ο Αντώνης τον οδηγεί στο ερειπωμένο σπίτι όπου δολοφονήθηκε ο Χαράλαμπος.

Ο Δημοσθένης ανακαλύπτει πως τούτο το απόκοσμο μέρος γειτνιάζει με το σπίτι στο οποίο έμενε ο Ορέστης κατά την παραμονή του στο νησί. Ψυλλιάζεται πως ίσως και να μην είναι πολύ τυχαία όλα αυτά. Αρχίζει να συνδέει τα κομμάτια του παζλ. Όταν ο Ορέστης φτάνει στο νησί, ο αστυνόμος στρέφει την προσοχή σε αυτόν.

Η όποια χαρά του Ορέστη για την επιστροφή του στο νησί εξανεμίζεται μόλις περνά και πάλι το κατώφλι του σπιτιού στο οποίο έμενε και πριν από λίγους μήνες. Το διακατέχει φρίκη. Η εικόνα του νεκρού Χαράλαμπου στο πάτωμα της κουζίνας του τον κατακλύζει. Είναι λες και τα ζει όλα πάλι από την αρχή.

Ανύμπορος να μείνει εκεί αλλά και να πει ειλικρινά σε οποιονδήποτε το γιατί, περνά την πρώτη νύχτα κουλουριασμένος στη θέση του οδηγού του μικροσκοπικού Μαρμπέλα. Θα τον ξυπνήσει ο αστυνόμος, δεν θα πούνε πολλά. Απλώς θα γνωριστούν. Ο Ορέστης θα προσπαθήσει να παίξει κι αυτός τον ρόλο του όσο καλύτερα μπορεί, απαντώντας στον Δημοσθένη Κουβά με αφελές χαμόγελο.

Αμέσως μετά την πρώτη αυτή σύντομη συνάντηση, ο Ορέστης επισκέπτεται τον Φάνη στο γραφείο του. Συμφωνεί κι αυτός να παίξει το ίδιο θέατρο με όλους τους άλλους. Φροντίζει όμως και να καταστήσει σαφές πως συνεχίζει να του είναι το ίδιο αντιπαθής.

Επαφή κληρονομιάς

Η στιγμή που ο Φάνης θα άρχιζε να βλέπει τις συνέπειες των πράξεών του είχε αρχίσει να αχοφαίνεται στον ορίζοντα ήδη κι από τα προηγούμενα δύο επεισόδια. Δεν είναι ο σεβαστός, φερέγγυος τύπος που φαντασιωνόταν τόσο καιρό πως είναι. Αρχίζει πλέον να το καταλαβαίνει και ο ίδιος.

Κάποτε, στα αθώα παιδικά μάτια του γιου του φάνταζε αληθινός ήρωας. Ο Αντώνης τον λάτρευε, ήταν όπως λέει ο ίδιος «η αρχή του και το τέλος» του. Ομως όχι πια. Κάποτε, ο γιος του θα του εμπιστευόταν τα πάντα, τις βαθύτερες σκέψεις και τα συναισθήματά του, τα πιο ένοχα μυστικά του, τη ζωή του την ίδια. Αν τα πράγματα ήταν ακόμη έτσι, ο πατέρας του θα ήταν η επαφή κληρονομιάς του. Όμως δεν είναι.

Δύσκολο πράγμα η εμπιστοσύνη. Οικοδομείται με τόσο κόπο, μα δίχως γερές βάσεις, αν καταρρεύσει, δεν αναστηλώνεται διόλου εύκολα. Μεγαλώνοντας, ο Αντώνης έπαψε να εμπιστεύεται τον πατέρα του. Κι εκείνος δεν έκανε ποτέ κάποια προσπάθεια να καλύψει την μεταξύ τους απόσταση που, χρόνο με το χρόνο, μεγάλωνε ώσπου έγινε χάσμα βαθύ και απροσπέλαστο.

Ο Φάνης κάνει μια προσπάθεια τώρα. Είναι μάλλον πια αργά να ρωτά τι πήγε λάθος στη μεταξύ τους σχέση. Το κάνει όμως παρόλα αυτά γιατί μέσα από όλα αυτά τα τραγικά γεγονότα που συνέβησαν στο νησί, την μοναξιά που έχει βιώσει έκτοτε, συνειδητοποιεί πως ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα. Και ο Αντώνης συνειδητοποιεί πως αν και γιος του πατέρα του, οι ηθικές του αξίες και κώδικες δεν συμπίπτουν με του Φάνη.

Η εμπιστοσύνη είναι απαραίτητο συστατικό κάθε ανθρώπινης σχέσης. Είτε οικογενειακή, είτε φιλική, είτε ερωτική, μια σχέση δεν συντηρείται χωρίς αυτήν. Αν και φοβισμένοι και οι δυο όσο ποτέ άλλοτε, ο Σπύρος και ο Αντώνης δεν έχουν πάψει να εμπιστεύονται ο ένας τον άλλο. Σίγουρα το κοινό τους τραύμα τους έχει κλονίσει βαθιά, τους έχει απομακρύνει. Όμως οι δυο τους επικοινωνούν ακόμα με έναν τρόπο μοναδικό.

Σχεδόν όπως και η Κλέλια με τον Ορέστη που έρχονται και πάλι πολύ κοντά. Μπορεί ανάμεσα τους να έχουν συμβεί πάρα πολλά, όμως, παραδόξως, συνεχίζουν να εμπιστεύονται η μία τον άλλον. Η Κλέλια θα μοιραστεί με τον Ορέστη πως έχει χωρίσει με τον Θάνο και οι δυο τους θα το πιάσουν από εκεί που το άφησαν.

Μια τελευταία πράξη «ηρωισμού»

«Το πώς αντιδρά ο καθένας από εμάς σε κάτι έχει να κάνει με την ηθική του, με τον χαρακτήρα του και τα συμφέροντά του», θα πει ο Φάνης σε εκείνη την προσπάθεια να παραδεχτεί τους λάθος χειρισμούς του και να αναβιώσει τη σχέση του με τον γιο του. Όταν όμως θα προσπαθήσει να διορθώσει τα λάθη του, όλα θα πάνε στραβά. Εξαιρετικά στραβά.

Σε μια τελευταία πράξη ηρωισμού, ο Φάνης μαζί με τη Σοφία θα βρεθούν στο πολυτελές κότερο του Τζιοβάνι – του ιταλού μαφιόζου με τον οποίο συνεργάζεται – κάπου καταμεσής του Ιονίου με σκοπό να βάλουν ένα τέλος σε αυτή την ιστορία. Αφού οι δυο άντρες περάσουν αρκετό χρόνο να μιλούν ιδιαιτέρως, ο Φάνης θα υποσχεθεί στη Σοφία πως τούτη εδώ ήταν η τελεύταια φορά που την βάζει σε τόσο δύσκολη θέση. Κι έπειτα θα επιβιβαστούν σε μια βάρκα για να επιστρέψουν πίσω στο νησί.

Προτού προλάβουν όμως να αντιδράσουν, οι μηχανές θα σβήσουν και ο ένας εκ των δύο ανδρών που τους συνοδεύουν θα πυροβολήσει τον Φάνη, σκοτώνοντάς τον  επιτόπου, κι ύστερα θα στρέψει την κάννη προς τη Σοφία. Όλα θα τελειώσουν όπως ξεκίνησαν: με μια δολοφονία. Το αν η Σοφία θα έχει την ίδια τύχη με τον Φάνη ή με κάποιο τρόπο θα σωθεί θα το μάθουμε το ερχόμενο φθινόπωρο.

Maestro Podcast Β’ Κύκλος – Επεισόδιο 6

Στο έκτο επεισόδιο του επίσημου podcast της τηλεοπτικής σειράς Maestro, o Χριστόφορος Παπακαλιάτης και ο Digital MediaDirector του Mega Νίκος Πιτσιλαδής, συζητούν με τον Ορέστη Χαλκιά για το κινηματογραφικό γύρισμα στο γκρεμό, για τους διαλόγους που δεν θα ξεχάσουν ποτέ καθώς και για τις μουσικές επιλογές του Ορέστη στην πραγματική ζωή.

Για να μην χάσεις κανένα από όσα θα ακολουθήσουν, ακολούθησε το podcast Maestro στο Spotify και τα Apple Podcasts.

Το επίσημο Maestro Podcast είναι μία παραγωγή της Alter Ego Media.