Μετά τα C3 και e-C3, η Citroen συμπληρώνει την γκάμα του «3» με την SUV αντίληψης παραλλαγή του η οποία υιοθετεί την ίδια πολυσυλλεκτική προσέγγιση σε ό,τι αφορά τα κινητήρια σύνολα που προσφέρει αλλά και δίνει τη δυνατότητα επιλογής μιας επταθέσιας έκδοσης, φαινόμενο όχι και πολύ συχνό στην κατηγορία των B-SU V όπου ανήκει το C3 Aircross.
Αφετηρία και για το C3 Aicross αποτελεί η νέα αρχιτεκτονική του ομίλου «Smart Car» η οποία θα φιλοξενήσει επίσης το άρτι αποκαλυφθέν Fiat Grande Panda αλλά και το επίσης πρόσφατο Opel Frontera. Όπως επίσης σημειώνει η γαλλική φίρμα το C3 Aircross δεν θα αποτελέσει εξαίρεση στον κανόνα που δημιούργησε το C3 όσο και το e-C3 σε ό,τι αφορά την τιμολογιακή πολιτική καθώς η βασική βενζινοκίνητη έκδοσή του αναμένεται να ξεκινά κάτω από το ψυχολογικό όριο των 20.000 ευρώ.
Αυτή εφοδιάζεται με τον γνώριμο από πλήθος υλοποιήσεων του ομίλου Stellantis turbo κινητήρα 1,3 λίτρων ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων αποδίδοντας 100 ίππους.
Η συγκεκριμένη έκδοση θα δίνει την σκυτάλη σε μια υβριδική έκδοση με τον ίδιο κινητήρα και ηλεκτρικό μοτέρ 21 kW συνδυαστικής απόδοσης 136 ίππων ενώ την εισαγωγική ηλεκτρική έκδοση θα εφοδιάζει ηλεκτρικό μοτέρ 113 ίππων σε συνδυασμό με μπαταρία λιθίου φωσφορικού σιδήρου 44 kWh με την αυτονομία της να διαμορφώνεται σε 300 χλμ.
Η φόρτιση μπορεί να πραγματοποιηθεί με ισχύ έως και 100 kW σε ταχυφορτιστή DC, διαδικασία η οποία εγγυάται την αναπλήρωση έως το 80% σε 26 λεπτά. Η διαδικασία της οικιακής φόρτισης απαιτεί τέσσερις ώρες και 10 λεπτά σε παροχή AC 7kW και λίγο κάτω από τρεις ώρες (170 λεπτά) με σύστημα φόρτισης 11 kW.
Να σημειωθεί ότι τόσο για το e-C3 όσο και για το e-C3 Aircross θα υπάρξει από το 2025 και έκδοση με μεγαλύτερη μπαταρία η οποία θα προσφέρει αυτονομία που θα ξεπερνά τα 400 χλμ.
Σε ό,τι αφορά την επταθέσια έκδοση, αξιοποιεί πλήρως το μήκος των 4,39 μ. του αυτοκινήτου και εξασφαλίζοντας εύκολη πρόσβαση και στις τρεις σειρές καθισμάτων χάρη στις ευμεγέθεις πόρτες και φυσικά την εύκολη αναδίπλωση της μεσαίας σειράς καθισμάτων. Η τρίτη σειρά καθισμάτων επωφελείται εξίσου από θύρες USB, υποβραχιόνιο και αεραγωγούς για τον κλιματισμό. Βέβαια το αντάλλαγμα είναι ότι στην επταθέσια διάταξη ο χώρος του πορτ μπαγκάζ περιορίζεται σε 40 λίτρα αν και εφόσον δεν υπάρχει… πλήρης σύνθεση με την αναδίπλωση της τελευταίας σειράς ο όγκος αυξάνεται σε 330 λίτρα.
Για λόγους σύγκρισης, στην πενταθέσια έκδοση του μοντέλου ο χώρος του πορτ μπαγκάζ ξεκινά από τα 460 λίτρα ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων φτάνει έως και τα 1.600 λίτρα. Παράλληλα η γαλλική φίρμα υπόσχεται τον καλύτερο στην κατηγορία χώρο για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος καθώς υπάρχει η δυνατότητα κύλισης των επίμαχων θέσεων κατά 6,5 εκατοστά, αναλόγως τις εκάστοτε απαιτήσεις.
Εκτός από την προφανή διαφορά του αριθμού των θέσεων στο εσωτερικό τους και των χώρων, αξίζει να σημειωθεί ότι η επταθέσια έκδοση θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμη ως βενζινοκίνητη και υβριδική τουλάχιστον προς το παρόν αφήνοντας στην πενταθέσια έκδοση το προνόμιο της ηλεκτροκίνησης.