Μετά από πολύμηνη και τελικά άγονη προσπάθεια να βρει επενδυτή ή εταίρο και ζημιές που το τελευταίο τρίμηνο του 2023 ανήλθαν σε 450 εκ. δολάρια με φόντο μια σειρά προβλημάτων ποιότητας και αξιοπιστίας του SUV μοντέλου Ocean, η Fisker κατέθεσε τελικώς αίτηση πτώχευσης στις αρμόδιες αμερικανικές αρχές και προστασίας από τους πιστωτές της οι οποίοι σύμφωνα με τα έγγραφα που κατατέθηκαν υπολογίζονται από 200 έως 999.
Ως αποτέλεσμα, εκτός της αναστολής διαπραγμάτευσης των μετοχών της αμερικανικής φίρμας στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, έχει ανασταλεί ήδη από τον Μάρτιο και η παραγωγή του Ocean το οποίο είχε αναλάβει να κατασκευάζει η αυστριακή Magna Steyr καθώς και οποιαδήποτε σχέδια για την εξέλιξη ενός νέου μοντέλου.
Εν είδει υπενθύμισης προσφάτως η Fisker μείωσε δραστικά τις τιμές του Ocean σημειώνοντας παράλληλα ότι στο μέλλον, ενδέχεται να μην μπορεί να υποστηρίξει υπηρεσίες after sales για τα αυτοκίνητά της. Να σημειωθεί ότι το Ocean μετράει 10.000 μονάδες παραγωγής, μόλις το ¼ της αρχικής πρόβλεψης ενώ μόνο το ήμισυ της παραγωγής έχει διατεθεί.
Πλέον η εναπομείνασα παραγωγή και τα πάγια της εταιρείας που ιδρύθηκε από τον Henrik Fisker βρίσκονται σε καθεστώς εκκαθάρισης από τα αμερικανικά δικαστήρια.
«Είμαστε υπερήφανοι για τα επιτεύγματά μας και την πώληση εκατοντάδων Ocean τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη. Ωστόσο, όπως και άλλες εταιρείες που κατασκευάζουν αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα οχήματα, ήρθαμε αντιμέτωποι με ιδιαίτερες δυσκολίες σε οικονομικό όσο και πρακτικό επίπεδο οι οποίες επηρέασαν την ικανότητά μας να λειτουργήσουμε αποδοτικά», αναφέρει η Fisker στη σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με προηγούμενες πληροφορίες η Fisker έχει προσεγγίσει την Nissan με την οποία βρισκόταν σε διαπραγματεύσεις προκειμένου η ιαπωνική φίρμα να επενδύσει στους Αμερικανούς με αντάλλαγμα την ηλεκτρική τεχνολογία του pickup Fisker Alaska.
H Fisker στην «σημερινή» της μορφή ξεκίνησε την πορεία της το 2016 από τον Henrik Fisker ο οποίος στο παρελθόν υπήρξε σχεδιαστής αυτοκινήτων για τις BMW, Tesla και Aston Martin πριν επιδιώξει να αποκτήσει την δική του αυτοκινητοβιομηχανία βάζοντας στο στόχαστρο την Tesla. Υπενθυμίζεται ότι ο ίδιος, ήταν υπεύθυνος για την υλοποίηση του plug-in υβριδικού Karma σε πρότερο χρόνο, ένα εγχείρημα το οποίο αν και μπροστά από την εποχή του δεν στεφθηκε επίσης με επιτυχία καθώς η Fisker Automobiles κήρυξε επίσης πτώχευση το 2013.