Η γερμανική φίρμα αποκάλυψε την εκτεταμένα ανανεωμένη παραλλαγή του e-tron GT η οποία επωφελείται από αναβαθμισμένης τεχνολογίας μπαταρίες, περισσότερη ισχύ ενώ πλέον θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις, S, RS και RS Performance με την τελευταία να αποτελεί ό,τι ισχυρότερο έχει να επιδείξει η Audi.
Ξεκινώντας από τα ουσιώδη το Audi e-tron GT, όντας τεχνολογικά συναφές με την Porsche Taycan και έχοντας ως αφετηρία την ίδια αρχιτεκτονική, μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με την ηλεκτροκίνητη Porsche. Aυτό μεταφράζεται στις ίδιες βελτιώσεις σε ό,τι αφορά την αρχιτεκτονική αλλά και σε μια βελτιωμένης ενεργειακής απόδοσης μπαταρία 97 kWh καθώς και σε βελτιωμένα αλλά και ελαφρύτερα μοτέρ και για τις τρεις εκδόσεις.
Στην κορυφή της γκάμας, η έκδοση RS Performance αποδίδει πλέον το θεαματικό μέγεθος των 925 ίππων, εξασφαλίζοντας τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,5 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά της, διαμορφώνεται με την παρέμβαση του ηλεκτρονικού περιοριστή ταχύτητας σε 250 χλμ./ώρα. Η «απλή» RS με την σειρά της, έχει ισχύ 856 ίππων εμφανίζοντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,5 δευτερόλεπτα ενώ η νέα, βασική έκδοση S αποδίδει 678 ίππους επιταχύνοντας από στάση στα 100 χλμ. σε 3,4 δευτερόλεπτα. Οι εκδόσεις RS επωφελούνται και λειτουργία overboost η οποία απελευθερώνει» μέσω της ενεργοποίησης του σχετικού διακόπτη στο τιμόνι, 95 ίππους διαθέσιμους για χρόνο 10,0 δευτερολέπτων.
Παρά την αύξηση ισχύος, η Audi έχει καταφέρει να ενισχύσει και την αποδοτικότητα του GT που προσφέρει αυτονομία που υπερβαίνει τα 600 χλμ. στην αποδοτικότερη S εκδοχή του. Σημαντικές βελτιώσεις έχουν πραγματοποιηθεί και σε ό,τι αφορά το κύκλωμα φόρτισης το οποίο πλέον προσφέρει τη δυνατότητα φόρτισης με ισχύ έως 320 kW, μέγεθος που εγγυάται την αναπλήρωση της ενέργειας έως το 80% σε μόλις 18 λεπτά.
Επιπλέον των παραπάνω αλλαγών η Audi συστήνει δύο νέα συστήματα ελέγχου του πλαισίου τα οποία συμβάλλουν σε μια ακόμα πιο δυναμική οδική συμπεριφορά αλλά και σε μια πιο συμμετοχική εμπειρία. Στοιχείο του βασικού εξοπλισμού, ανεξαρτήτως έκδοσης, αποτελεί η αερανάρτηση δύο θαλάμων με τα διπλής βαλβίδας αμορτισέρ, συνδυασμός που εγγυάται μεγαλύτερο φάσμα προσαρμογής αναλόγως και με την επιλογή του εκάστοτε προγράμματος οδήγησης.
Ως επιλογή διατίθεται και το σύστημα Active Ride το οποίο αξιοποιεί πλήρως ενεργά αμορτισέρ σε συνδυασμό με την παραπάνω διάταξη, εξασφαλίζοντας ακόμα περισσότερο έλεγχο υπό πίεση και ακρίβεια. Επιπλέον το συγκεκριμένο σύστημα επιτρέπει την αυξομείωση της απόστασης από το έδαφος βάσει προκαθορισμένων μοτίβων, έτσι για παράδειγμα κατά την είσοδο στο αυτοκίνητο η ανάρτηση εξαντλεί το ύψος της διαδρομής της για ευκολότερη πρόσβαση ενώ για παράδειγμα με την επιλογή του προγράμματος Sport, το ύψος μειώνεται ευνοώντας τις αλλαγές κατεύθυνσης με υψηλή ταχύτητα. Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη διάταξη ανάρτησης, συνεπικουρούμενης της σχεδίασης των αντιστρεπτικών, καθιστά την ανάρτηση και τον ρυθμό απόσβεσης και επαναφοράς για κάθε τροχό διαφορετικό.
Στην περίπτωση της εισαγωγικής έκδοσης S αξιοποιούνται φρένα από χάλυβα ενώ σε αυτές των RS χρησιμοποιούνται δισκόφρενα με επίστρωση πυριτίου εξασφαλίζοντας υψηλότερη απαγωγή θερμότητας. Προαιρετικά διατίθενται και carbon κεραμικά δισκόφρενα με δεκαπίστονες δαγκάνες σε κόκκινο ή ασημί φινίρισμα.
Σε ό,τι αφορά τον εξωτερικό σχεδιασμό, η Audi έχει προχωρήσει σε στοχευμένες αλλαγές που σε κάθε περίπτωση φρεσκάρουν την εικόνα ξεκινώντας από τη βασική έκδοση S. Αυτή επωφελείται από νέου σχεδιασμού προφυλακτήρες, νέα γρίλια με τρισδιάστατα γραφικά σε συνδυασμό με αιχμηρές λεπτομέρειες. Το παζλ συμπληρώνουν νέου σχεδιασμού τροχοί 20 ιντσών και φυσικά νέες αποχρώσεις για το αμάξωμα.
Στην περίπτωση των εκδόσεων RS, η αισθητική είναι, όπως αναμένεται, ακόμα αιχμηρότερη καθώς οι δύο εκδόσεις διαθέτουν μια διαφορετικά σχεδιασμένη όψη όπου κυριαρχούν οι μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, το διαφορετικό μοτίβο της γρίλιας και νέα στοιχεία σε μαύρο γυαλιστερό ή ανθρακονημάτινο φινίρισμα. Στο πίσω τμήμα ξεχωρίζουν οι ανασχεδιασμένοι διαχύτες ενώ την εικόνα ολοκληρώνει η παρουσία τροχών 21 ιντσών με αισθητική που θυμίζει το εμβληματικό μοτίβο Avus των Audi Sport.
Στοχευμένες βελτιώσεις έχουν πραγματοποιηθεί και στο εσωτερικό όπου, οι εκδόσεις RS επωφελούνται από νέες λεπτομέρειες κυρίως από ανθρακόνημα, καθώς και μια αναβαθμισμένη εκδοχή του infotainment των 10,1 ιντσών και του Virtual Cockpit. Ανασχεδιασμένο είναι και το πολυλειτουργικό τιμόνι το οποίο θα βρει διέξοδο σε όλες τις εκδόσεις RS της Audi.
Βάσει των όσων ανακοίνωσε η γερμανική φίρμα οι τιμές του ανανεωμένου e-tron GT θα ξεκινούν στην ευρωπαϊκή αγορά από τα 126.000 ευρώ για την έκδοση S φτάνοντας έως και τα 160.500 ευρώ για την κορυφαία RS Performance.