Υπό καθεστώς λογοδοσίας δεσμεύεται να θέσει ο Περιφερειάρχης Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς, όλους όσους ευθύνονται για τις καθυστερήσεις και τις παραλείψεις που αντιμετωπίζει η κατασκευή του νέου δημαρχείου Αγίας Παρασκευής. Με ανάρτηση στα κοινωνικά δίκτυα, ο κ. Χαρδαλιάς επεσήμανε τη σοβαρότητα των προβλημάτων που παρουσιάστηκαν από την αρχή του έργου, καθώς και τις διαδοχικές αποτυχίες να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά.
Σύμφωνα με τον κ. Χαρδαλιά, η σύμβαση για την κατασκευή, η οποία είχε υπογραφεί τον Δεκέμβριο του 2017, από την προηγούμενη διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής και τον Δήμο Αγίας Παρασκευής, καθυστέρησε τρία χρόνια μέχρι να υπογραφεί η εργολαβική σύμβαση τον Δεκέμβριο του 2020. Από τότε, διαπιστώθηκαν πολλαπλά προβλήματα, όπως η απόκλιση του τοπογραφικού διαγράμματος που βάσιζε τη μελέτη των υπηρεσιών του Δήμου.
«Με άλλα λόγια, το έργο δημοπρατήθηκε με λάθος τοπογραφικό διάγραμμα,» ανέφερε ο κ. Χαρδαλιάς. Κατά τη διάρκεια των εργασιών, εντοπίστηκαν αναγκαίες πρόσθετες ενέργειες και αυξήθηκαν οι δαπάνες κατά 1.413.835 ευρώ, επιβαρύνοντας τον Δήμο Αγίας Παρασκευής ακόμα περισσότερο.
Η σχετική σύμβαση για το έργο υπεγράφη τελικά τον Φεβρουάριο του 2023, αλλά ο ανάδοχος είχε ήδη διακόψει τις εργασίες του από τον Αύγουστο του 2022, επικαλούμενος αύξηση της τιμής των υλικών.
Μετά από εφτά χρόνια καθυστερήσεων και λαθών, ο κ. Χαρδαλιάς εξέφρασε την απογοήτευσή του για την αποτυχία να ολοκληρωθεί το έργο και δεσμεύτηκε να διασφαλίσει την ολοκλήρωσή του. «Δεν θα σταματήσουμε μέχρι να επιμεριστούν ευθύνες σε όσους αποτέλεσαν εμπόδιο στην υλοποίηση αυτού του εμβληματικού έργου για τους κατοίκους της Αγίας Παρασκευής,» κατέληξε.
Η επόμενη μέρα συνεπάγεται δράση και διασφάλιση πόρων, υπό την επίβλεψη του κ. Χαρδαλιά, για την ολοκλήρωση του δημαρχείου και την παράδοσή του στην κοινωνία.
Διαβάστε ολόκληρη την ανάρτηση του Περιφερειάρχη Αττικής.
Αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων μας, τον Ιανουάριο του 2024, είχαμε να διαχειριστούμε μια δυσάρεστη κατάσταση, την ουσιαστική εγκατάλειψη του έργου του Δημαρχείου της Αγίας Παρασκευής, για την οποία η νέα περιφερειακή μας αρχή δεν φέρει την παραμικρή ευθύνη, αλλά έχει την ισχυρότατη βούληση να επιλύσει. Όπως άλλωστε έχουμε αποδείξει, στην πράξη, ότι κάνουμε για κάθε πρόβλημα.
Προς αποκατάσταση της αλήθειας και σε απάντηση δημοσιευμάτων, αλλά και ανακοινώσεων επικεφαλής παρατάξεων του Δήμου Αγίας Παρασκευής, θέλω να είμαι ξεκάθαρος. Με σεβασμό στους πολίτες της Αγίας Παρασκευής. Και με υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντί τους.
Για το εμβληματικό αυτό έργο, με προϋπολογισμό 11.943.514,10 € και χρηματοδότηση από πόρους της Περιφέρειας Αττικής, υπεγράφη σύμβαση μεταξύ της Περιφέρειας και του Δήμου Αγίας Παρασκευής στις 6/12/2017, βάσει της οποίας έγινε η δημοπράτηση από την Περιφέρεια στις 30/07/2018, ενώ η εργολαβική σύμβαση υπεγράφη την 21/12/2020.
Ήδη από την έναρξη των εργασιών παρουσιάστηκαν σοβαρά προβλήματα, με μεγαλύτερο όλων την διαπιστωθείσα απόκλιση του τοπογραφικού, πάνω στο οποίο βασίστηκε και υλοποιήθηκε η μελέτη των υπηρεσιών του Δήμου για το έργο.
Δηλαδή με απλά λόγια, το έργο δημοπρατήθηκε με ΛΑΘΟΣ τοπογραφικό διάγραμμα.
Δυστυχώς, η προηγούμενη Δημοτική Αρχή της Αγίας Παρασκευής, παρά τις συνεχείς έγγραφες και προφορικές οχλήσεις των υπηρεσιών μας, δεν προέβη ποτέ στις απαραίτητες διορθωτικές ενέργειες, με αποτέλεσμα να συνεχιστούν και να γιγαντωθούν τα προβλήματα στην εξέλιξη των εργασιών.
Η προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή ξεκίνησε το έργο της εκσκαφής, εν αναμονή της τροποποιημένης μελέτης από τον Δήμο, η οποία όμως δεν κατατέθηκε ως όφειλε.
Μάλιστα, κατά τη διάρκεια των χωματουργικών εργασιών, διαπιστώθηκε ότι απαιτούνται πρόσθετα μέτρα ενίσχυσης και αντιστήριξης των σκαμμάτων.
Σε αυτό το πλαίσιο, κρίθηκε αναγκαία η σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης για την εκτέλεση των πρόσθετων εργασιών, συνολικού κόστους 1.413.835.68 €, με τη δαπάνη να βαρύνει τον Δήμο Αγίας Παρασκευής.
Η σχετική σύμβαση υπεγράφη στις 16/2/2023, ενώ ο ανάδοχος του έργου είχε ήδη διακόψει τις εργασίες του από τις 30/08/2022.
Έπειτα, λοιπόν, από επτά χρόνια καθυστερήσεων και σοβαρών λαθών, για τα οποία -επαναλαμβάνω- δεν ευθύνεται η Περιφέρεια Αττικής, και αφού οι υπηρεσίες μας εξάντλησαν όλες τις παρεχόμενες από το νόμο δυνατότητες με την χορήγηση παράτασης οριακής προθεσμίας στον εργολάβο, το έργο τελικώς εγκαταλήφθηκε – διαλύθηκε στις 31/05/2024.
Στόχος της διοίκησής μας όλους αυτούς τους μήνες, ήταν να εξαντλήσουμε όλες τις δυνατότητες, που προβλέπονται αυστηρά από τον νόμο, ώστε το έργο να συνεχιστεί και -κυρίως- να ολοκληρωθεί.
Παρά όμως τις δεδηλωμένες προθέσεις μας προς αυτή την κατεύθυνση, ο ανάδοχος δήλωσε αδυναμία ανταπόκρισης στις απαιτήσεις του έργου και επικαλούμενος μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των υλικών, αποφάσισε να αποχωρήσει.
Θέλουμε να είμαστε απολύτως ειλικρινείς με τους πολίτες της Αγίας Παρασκευής. Όπως έχουμε δεσμευτεί ότι θα είμαστε ειλικρινείς, με κάθε πολίτη, σε κάθε γειτονιά της Αττικής μας.
Και έχω μάθει να μιλώ πάντα με καθαρές κουβέντες! Συμφωνίες, που δεν θα εξασφαλίζουν την ολοκλήρωση του έργου, δεν τις αποδεχόμαστε.
Και θα αναζητήσουμε ευθύνες από όλους όσοι διαχειρίστηκαν αμελώς και λανθασμένα αυτό το εμβληματικό έργο.
Και να είστε σίγουροι ότι δεν θα σταματήσουμε μέχρι αυτές οι ευθύνες να επιμεριστούν σε εκείνους που κατάφεραν να καταστήσουν κενό γράμμα ένα όνειρο, πολλών ετών, των κατοίκων του Δήμου.
Οι υπεύθυνοι για αυτή την κατάσταση θα λογοδοτήσουν για τους λάθους χειρισμούς, για τις καθυστερήσεις και κυρίως για τα χρήματα του φορολογούμενου Έλληνα πολίτη που δαπανήθηκαν χωρίς τελικό αντίκρισμα.
Ταυτόχρονα θέλω να διαβεβαιώσω τους πολίτες της Αγίας Παρασκευής ότι τόσο εγώ προσωπικά, όσο και το σύνολο της διοίκησης της Περιφέρειας, δεσμευόμαστε ότι θα διασφαλίσουμε τους απαραίτητους πόρους και θα επιβλέψουμε την εξέλιξη του έργου, μέχρι αυτό να παραδοθεί στην κοινωνία.
Χωρίς να χάνουμε χρόνο, κινούμε άμεσα τις διαδικασίες, ώστε το Δημαρχείο Αγίας Παρασκευής να γίνει πραγματικότητα.
Γιατί αυτό που έχουν ανάγκη οι πολίτες, για εμάς αποτελεί αδιαπραγμάτευτο στόχο.
Και σε αυτό δεν κάνουμε βήμα πίσω.