Έχοντας παρουσιάσει πριν περίπου ένα χρόνο την νέα γενιά του τρίθυρου MINI Cooper ως ηλεκτρικό και λίγο αργότερα την επίσης τρίθυρη έκδοση της νέας γενιάς του με κινητήρες βενζίνης, πλέον η βρετανογενής φίρμα συμπληρώνει την γκάμα με την πρακτικότερη πεντάθυρη έκδοση.
Σε αντίθεση ίσως με ό,τι θα περίμενε κανείς η νέα προσθήκη στην γκάμα, αποτελεί περισσότερο μια εκτεταμένα βελτιωμένη εκδοχή της προηγούμενης γενιάς του μοντέλου παρά κάτι εντελώς νέο, καθώς ο όμιλος BMW ακολούθησε ακριβώς την ίδια τακτική με την BMW Σειρά 1.
Έτσι, αν και η αισθητική του νέου πεντάθυρου MINI είναι αυτονόητα σε πλήρη αρμονία με τα άλλα δύο μέλη της γκάμας του, οι διαστάσεις του (4,036 μ. μήκος, 1,744 μ. πλάτος και 1,464 μ. ύψος) είναι σχεδόν πανομοιότυπες με αυτό που ξέραμε ως σήμερα ως πεντάθυρο ΜΙΝΙ.
Για λόγους σύγκρισης, αξίζει να σημειωθεί ότι σε σχέση με το νέο τρίθυρο MINI Cooper, το πεντάθυρο έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 7,2 εκ. και συνολικό μήκος αυξημένο κατά 17,2 εκ. με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ευρυχωρία του. Σύμφωνα με τις συστάσεις της MINI, η νέα έκδοση μπορεί να φιλοξενήσει έως και πέντε επιβαίνοντες ενώ ο όγκος του πορτ μπαγκάζ ξεκινά από τα 275 λίτρα φτάνοντας έως και τα 925 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων που αναδιπλώνονται κατά 60/40.
Στις λεπτομέρειες της σχεδίασης εκτός από την προφανή επιρροή από το ήδη γνωστό τρίθυρο μοντέλο, αξίζει να επισημανθεί η παρουσία LED φωτιστικών σωμάτων ως standard με ξεχωριστά ρυθμιζόμενα LED ημέρας ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής διαφορετικών μοτίβων για τα φώτα προς όφελος μιας πιο εξατομικευμένης εικόνας. Αυτό που είναι διαφορετικό από την τρίθυρη έκδοση είναι οι χειρολαβές μιας και στην προκειμένη περίπτωση ακολουθούν ένα πιο παραδοσιακό μοτίβο.
Αντίστοιχο ύφος επικρατεί και στο πίσω τμήμα όπου ξεχωρίζουν τα τριγωνικά φωτιστικά σώματα με το μοτίβο της βρετανικής σημαίας που επίσης επιδέχονται παραμετροποίηση εφόσον επιλεγεί η συγκεκριμένη δυνατότητα.
Όπως και το τρίθυρο μοντέλο, το πεντάθυρο θα διατεθεί σε τέσσερις εκδόσεις με κάθε μία από αυτές να προσφέρει διαφορετικό ύφος και διαφορετικές επιλογές παραμετροποίησης που τονίζουν τη διαφορετικότητα του μοντέλου όσο και την ενσυνείδητη περί την αισθητική, φύση του.
Έτσι για παράδειγμα, οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες του μπορούν να επιλέξουν εκτός από την δεδομένη δυνατότητα για διαφορετικού χρώματος οροφή από το επίπεδο Exclusive ακόμα και ντεγκραντέ διχρωμία που προσθέτει στην παιχνιδιάρικη προσωπικότητα του μοντέλου. Επιπλέον στην έκδοση Exclusive όλες οι λεπτομέρειες σε χρώμιο και μέταλλο βάφονται σε μια απόχρωση που η ΜΙΝΙ αποκαλεί Vibrant Silver, σε συνδυασμό. Την πιο σπορ πλευρά της έκδοσης αναδεικνύει η έκδοση Sport η οποία διαθέτει πιο διακριτούς διαχύτες μπροστά και πίσω καθώς και ένα πιο έντονο περίγραμμα γρίλιας. Την εικόνα της συμπληρώνει μια αποκλειστική για αυτή απόχρωση με την ονομασία Chili Red.
Aυτονόητα, οι μεγαλύτερες αλλαγές αφορούν το εσωτερικό καθώς το πεντάθυρο MINI εναρμονίζεται με όσα σύστησαν οι υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, βάζοντας στο επίκεντρο το στρογγυλό infotainment με οθόνη αφής OLED 9,2 ιντσών το οποίο περιβάλλεται από τις γνωστές υφές που επενδύουν το ταμπλό και συνδυάζεται με Head-Up Display σε ρόλο ψηφιακού πίνακα οργάνων.
Σε επίπεδο κινητήρων το νέο πεντάθυρο MINI θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με κινητήρες βενζίνης και συγκεκριμένα ένα τρικύλινδρο με απόδοση 156 ίππους και 230 Nm ροπής σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο ο οποίος εξασφαλίζει τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,0 δευτερόλεπτα. Η δεύτερη επιλογή έγκειται στον συνδυασμό ενός τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα με ισχύ 204 ίππων και 300 Nm ροπής που εφοδιάζει την έκδοση S και υπόσχεται το sprint των «0-100» σε χρόνο 6,8 δευτερολέπτων.