Σε αντίθεση με τις αρχικές πληροφορίες και εκτιμήσεις που έκαναν λόγο για την επιβολή δασμών έως 25% για τα EV που εισάγονται στην Ευρώπη από την Κίνα, τα επίσημα στοιχεία από μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τα οποία κοινοποιήθηκαν στους κινέζους κατασκευαστές αυξάνουν τη δασμολόγηση σε έως και 38,1% αν και όπως καθίσταται σαφές εξαρχής δεν θα επιβληθούν οι ίδιοι δασμοί σε όλους.
Για την ακρίβεια σύμφωνα με τις σχετικές πληροφορίες, η ανώτερη κλίμακα δασμών (38,1%) θα επιβληθεί στον όμιλο SAIC ενώ στην περίπτωση της Geely το συγκεκριμένο ποσοστό θα περιοριστεί σε 20% και της BYD σε 17,4%.
Σε ό,τι αφορά τις διαφορετικές κλίμακες, εκτός από τα παραπάνω ποσοστά, η Κομισιόν διευκρίνισε στη σχετική ανακοίνωση ότι θα επιβληθούν δασμοί έως και 21% για όσους συνεργάστηκαν στην έρευνα που κατέληξε στην συγκεκριμένη δασμολογική πολιτική, ενώ το 38,1% αφορά προφανώς εκείνους που δεν συνεργάστηκαν. Επίσης όπως σημειώνεται από την Κομισιόν ενδέχεται να υπάρξει μια «προσωποποιημένη» διαφορετική πολιτική έναντι της Tesla που σε κάθε περίπτωση δεν θα αποτελεί εξαίρεση από τους δασμούς.
Η Tesla δεν είναι η μοναδική φυσικά μη κινεζική φίρμα με ισχυρή παρουσία σε επίπεδο παραγωγής στην Κίνα καθώς, σε κινεζικό έδαφος έχουν αντίστοιχη παρουσία οι BMW, MINI, Mercedes-Benz μέσω της smart, o όμιλος Renault μέσω της Dacia καθώς και η Volvo η οποία ανήκει στην Geely και κατασκευάζει το EX30 σε κινεζικό έδαφος.
Να σημειωθεί ότι οι νέοι δασμοί θα υπολογίζονται επιπρόσθετα στους ήδη υφιστάμενους του 10% που ισχύουν για τα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται στην Ευρώπη από την Κίνα κάτι που σημαίνει ότι το 38,1% σημαίνει ουσιαστικά 48,1% κ.ο.κ.
Οι δασμοί θα ισχύσουν ήδη από τον Ιούλιο και περιγράφονται ως «προσωρινοί» καθώς το τελικό πόρισμα της έρευνας που προηγήθηκε θα εκδοθεί τον Νοέμβριο. Η ισχύς των δασμών θα είναι πενταετής.
Την περίοδο Απρίλιου 2023-2024 εισήχθησαν στην Ευρώπη περίπου 440.000 ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα, μέγεθος που αντιπροσωπεύει εννέα δισεκατομμύρια τζίρο και ισοδυναμεί με μερίδιο αγοράς 4%.