H απόφαση της Ε.Ε για την επιβολή δασμών στα EV που εισάγονται από την Κίνα στην Ευρώπη αναμένεται να ανακοινωθεί στις 4 Ιουλίου, με τις πρώτες ασφαλείς εκτιμήσεις να κάνουν λόγο ότι θα φτάσουν έως και το 25% με κλιμακωτή λογική.
Για την ακρίβεια, πληροφορίες αναφέρουν ότι η ανώτερη κλίμακα δασμολόγησης θα επιβληθεί στους μεγαλύτερους κινεζικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη μεταξύ των οποίων οι SAIC, Geely, Chery και BYD ενώ για τους υπόλοιπους κατασκευαστές θα κινηθεί κλιμακωτά.
Υπενθυμίζεται ότι η επικείμενη επιβολή δασμών είναι το αποτέλεσμα έρευνας που διεξήχθη από την Κομισιόν με αντικείμενο τις κρατικές επιδοτήσεις του κινεζικού κράτους προς τους κατασκευαστές EV, μια τακτική που σύμφωνα με τις γνωμοδοτήσεις του κορυφαίου εκτελεστικού ευρωπαϊκού οργάνου λειτουργεί στρεβλωτικά για τον ανταγωνισμό στην ΕΕ.
Αυτονόητα οι επιπλέον δασμοί δεν θα επηρεάσουν αποκλειστικά τους κινεζικής ταυτότητας κατασκευαστές αλλά και όσους ευρωπαίους και μη κατασκευάζουν αυτοκίνητα στην αχανή ασιατική χώρα με προορισμό την Ευρώπη, μεταξύ των οποίων οι Tesla, BMW, Dacia.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις η αύξηση των δασμών από το 10% που ισχύει σήμερα σε έως 25% , από τις αρχές Ιουλίου δεν θα μείνει αναπάντητη από την Κίνα που ήδη έχει δηλώσει μέσω του υπουργείου εξωτερικών ότι η κινεζική κυβέρνηση θα υπερασπιστεί σθεναρά τα νόμιμα δικαιώματα και συμφέροντά της.
«Η επιβολή επιπλέον δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα αποτελεί παραβίαση των αρχών της ελεύθερης αγοράς και προοδευτικά θα υποσκάψει τα ίδια τα συμφέροντα της Ευρώπης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Lin Jian, εκπρόσωπος της κινεζικής κυβέρνησης σε επίσημη συνέντευξη Τύπου που δόθηκε την Τετάρτη 12 Ιουνίου.
Ευρωπαίοι αξιωματούχοι και πηγές προσκείμενες στο ζήτημα εκτιμούν ότι η πρώτη αντίδραση της Κίνας θα αφορά την επιβολή υψηλότερων δασμών σε ευρωπαϊκά προϊόντα που εισάγονται στην Κίνα όπως για παράδειγμα τα γαλλικά κρασιά, το κονιάκ και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.