Πριν λίγο καιρό η ιταλική φίρμα ανακοίνωσε επισήμως την πρόθεσή της να προσθέσει στην γκάμα του αμιγώς ηλεκτρικού μέχρι στιγμής 500e, μια νέα έκδοση με υβριδική τεχνολογία ως μια πιο προσιτή εναλλακτική στο ρετρό city car.

Πλέον ο όμιλος Stellantis όπου και ανήκει η Fiat ανακοινώνει τις προσδοκίες της από την νέα έκδοση οι οποίες τοποθετούν τον πήχη στις 100.000-110.000 μονάδες ετησίως σύμφωνα με σχετικές δηλώσεις του Gaetano Thorel, επικεφαλής της Fiat για την ευρωπαϊκή αγορά. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι οι πωλήσεις του αμιγώς ηλεκτρικού 500e για την περσινή χρονιά διαμορφώθηκαν σε σχεδόν 80.000 μονάδες.

«Υπάρχουν πολλοί αγοραστές που θα ήθελαν να αποκτήσουν το 500e ωστόσο δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα. Πλέον θα τους δώσουμε την ευκαιρία να αποκτήσουν ένα 500», δήλωσε χαρακτηριστικά ο G.Thorel.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής της Fiat, Olivier Francois, η αρχική τιμή του νέου 500 Hybrid θα ξεκινά «λίγες εκατοντάδες ευρώ επιπλέον» από το προηγούμενο μοντέλο με κινητήρες εσωτερικής καύσης το οποίο ξεκινούσε από τα 18.000 ευρώ και κατασκευαζόταν στην Πολωνία.

Αντιθέτως η νέα έκδοση θα παράγεται σε ιταλικό έδαφος και συγκεκριμένα στο εργοστάσιο του Mirafiori με την κατασκευή του να ξεκινά από το 2026.

Εν είδει υπενθύμισης το αμιγώς ηλεκτροκίνητο 500e το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε το 2020 ξεκινά από περίπου 29.000 ευρώ χωρίς να υπολογίζονται τυχόν κρατικές επιδοτήσεις.

Σε  ό,τι αφορά τις προδιαγραφές της νέας έκδοσης, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες θα αξιοποιηθεί μια τροποποιημένη αρχιτεκτονική του 500e προσαρμοσμένη ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει έναν μικρό κινητήρα εσωτερικής καύσης ο οποίος θα συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία.

Το επικρατέστερο σενάριο είναι να χρησιμοποιηθεί ένα ίδιο σύνολο με την ήπια υβριδική έκδοση του Jeep Avenger Hybrid, το οποίο συνδυάζει ένα κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων με παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt, αποδίδοντας 100 ίππους και προσφέροντας εξαιρετικά χαμηλά μεγέθη κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων που ξεκινούν από τα 111 γρ./χλμ. Με δεδομένο το σαφώς μικρότερο μέγεθος του 500, το παραπάνω σύνολο αναμένεται να αποφέρει ακόμα πιο θεαματικά αποτελέσματα τόσο σε ό,τι αφορά τα περιβαλλοντικά μεγέθη όσο και τις αμιγείς επιδόσεις.