Τον Νοέμβριο του 2023 ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο πλαίσιο της περιοδείας του στη Φθιώτιδα βρέθηκε στο λιμάνι του Αγίου Κωνσταντίνου στο πλαίσιο των εγκαινίων. Σχεδόν έξι μήνες μετά ο Άγιος Κωνσταντίνος είναι ένα λιμάνι χωρίς καράβια.
Η εταιρεία η οποία εδώ και χρόνια εκτελούσε τα δρομολόγια από εκεί για τις Σποράδες τα σταμάτησε και θα μπει στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων με πλοίο από το Λαύριο. Ο λόγος; Σύμφωνα με την απάντηση που έδωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας στον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Σαρακιώτη, ο υψηλός κυματισμός.
Συγκεκριμένα το ταχύπλοο που υπήρχε στη γραμμή δημιουργούσε μεγάλα κύματα. Έτσι, κάποιοι κάτοικοι προχώρησαν σε καταγγελία με αποτέλεσμα η εταιρεία να ζητήσει τη μεταφορά του πλοίου σε άλλη γραμμή. Για την ακρίβεια θα φεύγει από το Λαύριο και θα συνδέεται με Κέα, Κύθνο, Σέριφο, Σίφνο και Μήλο.
Από την ανάπτυξη της περιοχής στο λιμάνι χωρίς καράβια
Κατά την επίσκεψή του στο λιμάνι του Αγίου Κωνσταντίνου τον περασμένο Νοέμβριο ο κ. Μητσοτάκης είχε αναφερθεί στην αυξημένη κίνηση που υπήρξε το περασμένο καλοκαίρι σε αυτό. «Ήδη φέτος το καλοκαίρι υπήρξε αυξημένη κίνηση στο λιμάνι του Αγίου Κωνσταντίνου κάνοντας εύκολη της σύνδεση της Στερεάς Ελλάδας με τις Σποράδες έναν προορισμό που έχει δυναμική ανάπτυξης» ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης.
Στη συνέχεια μάλιστα πρόσθεσε: «Δίνουμε μεγάλη σημασία στην ανάπτυξη μιας συγκροτημένης λιμενικής πολιτικής χρησιμοποιώντας όλα τα διάθεσιμα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας. Η επένδυση που γίνεται εδώ δεν δίνει απλά τη δυνατότητα σε περισσότερους επισκέπτες να φύγουν από τον Άγιο Κωνσταντίνο προς Εύβοια και Σποράδες αλλά πλέον το λιμάνι μπορεί να δέχεται μικρά και μεγάλα κρουαζιερόπλοια».
Πώς από τα πλοία και τα κρουαζιερόπλοια φτάσαμε όμως στο σήμερα και στο λιμάνι χωρίς καράβια είναι ένα ερώτημα που πρέπει να απαντήσει η κυβέρνηση.
Τα εκατομμύρια των επισκεπτών και τα παράπονα των κατοίκων
Είναι γνωστό οι Σποράδες δέχονται εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο που πηγαίνουν σε αυτές τόσο με το αεροπλάνο, όσο και με πλοία. Μετά από αυτή την εξέλιξη κάποιος που θέλει να ταξιδέψει σε αυτές με το πλοίο θα πρέπει είτε να πάει στο Βόλο, είτε να φτάσει στην Εύβοια.
Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό μειώνονται έτσι οι τρόποι πρόσβασης και φυσικά κάποιος που μένει από την κεντρική Ελλάδα και κάτω θα πρέπει να διανύσει περισσότερα χιλιόμετρα για να φτάσει στο λιμάνι για να αναχωρήσει για τον προορισμό του.
Την ίδια ώρα οι κάτοικοι του Αγίου Κωνσταντίνου, αλλά και των Σποράδων διαμαρτύρονται για αυτή την εξέλιξη και ζητούν να δοθεί άμεσα μια λύση στο πρόβλημα. Μάλιστα, για αυτό το λόγο υπήρξε και συγκέντρωση στο λιμάνι.
Τα κρουαζιερόπλοια και τα υδροπλάνα
Την ίδια ώρα επανέρχονται στο προσκήνιο που θέλουν τον Άγιο Κωνσταντίνο να γίνεται ένα λιμάνι το οποίο θα δέχεται μικρά κρουαζιερόπλοια. Μάλιστα, στο αφρό επέστρεψε και το θέμα των υδροπλάνων.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό στον Άγιο Κωνσταντίνο αναμένεται να δημιουργηθεί υδατοδρόμιο το οποίο θα συνδέει την περιοχή με τις Σποράδες και την Εύβοια. Υπολογίζεται ότι κάποιος θα χρειάζεται 15 με 20 λεπτά για να φτάσει στον προορισμό του, ωστόσο κανείς δεν μπορεί να βάλει το χέρι του στη φωτιά για το πότε θα είναι έτοιμο.