Μετά την πρόσφατη ανανέωση του Golf, η VW συμπληρώνει την γκάμα του με την ανανεωμένη εκδοχή της κορυφαίας GTI έκδοσης, Clubsport, την οποία παρουσίασε στο Nurburgring στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για την συμπλήρωση 50 ετών από την πρώτη εμφάνιση του Golf.
Στην αθέατη πλευρά του παρεπιδημεί ο γνωστός turbo τετρακύλινδρος κινητήρας o οποίος εξακολουθεί να αποδίδει 300 ίππους και 400 Nm ροπής. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων το οποίο, παραδοσιακά, μεταδίδει την ισχύ αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς με την συνδρομή ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Σε επίπεδο επιδόσεων το GTI Clubspοrt εγγυάται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 250 χλμ./ώρα ή 170 χλμ./ώρα με την επιλογή του Race Package.
Σε αντίθεση με τον κινητήρα που παραμένει ίδιος, οι μηχανικοί της VW έχουν εφαρμόσει μια σειρά σημαντικών βελτιώσεων που αφορούν το πλαίσιο καθώς και το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ανάρτησης Dynamic Chassis Control. Οι νέες βελτιώσεις επιτρέπουν την μεταβολή της σκληρότητας των αμορτισέρ βάσει 11 διαβαθμίσεων ενώ βελτιωμένο είναι και το σύστημα διεύθυνσης εξασφαλίζοντας ακόμα περισσότερη ακρίβεια και δυναμική. Το παζλ συμπληρώνει ένα σετ ισχυρότερων και μεγαλύτερων φρένων σε σχέση με την «απλή» έκδοση GTI.
Η διαχείριση όλων των παραπάνω πραγματοποιείται από την μονάδα Vehicle Dynamics Manager που συλλέγει στοιχεία από διάφορους αισθητήρες και τα επεξεργάζεται με την συνδρομή ενός ισχυρού επεξεργαστή.
Οι δυνητικοί αγοραστές του μπορούν να επιλέξουν τροχούς 18 ιντσών ή 19 ιντσών σφυρήλατους που μειώνουν το βάρος της μη αναρτώμενης μάζας με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Όπως και η υπόλοιπη γκάμα του Golf η έκδοση GTI Clubsport διαθέτει αιχμηρότερα φωτιστικά σώματα και προφυλακτήρα. Στα ενδότερα κυρίαρχη είναι η προσθήκη μιας μεγαλύτερης οθόνης 15,0 ιντσών για τις λειτουργίες του infotainment το οποίο είναι επίσης βελτιωμένο ως προς την λειτουργικότητά του και ως προς την εμφάνιση.