Από τις στοχευμένες αναβαθμίσεις της γκάμας της Σειράς 3 δεν θα μπορούσε να εξαιρεθούν η κορυφαία M3 Competition που επωφελείται από περισσότερη ισχύ και μια σειρά ψηφιακών βελτιώσεων στα πρότυπα της υπόλοιπης γκάμας καθώς και ορισμένων ακόμα που τονίζουν ακόμα περισσότερο την ιδιαιτερότητα της.
Η σημαντικότερη αλλαγή αφορά στην επαναχαρτογράφηση της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου του twin-turbo κινητήρα των 3,0 λίτρων που αυξάνει την ισχύ της Competition xDrive σε 530 ίππους και 650 Nm ροπής.
Ως αποτέλεσμα η τετράθυρη Μ3 Competition επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 3,5 δευτερόλεπτα ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η Μ3 Touring είναι κατά μόλις 1/10 του δευτερολέπτου βραδύτερη, ολοκληρώνοντας τη διαδικασία σε 3,6 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 250 χλμ./ώρα ή σε 290 με την επιλογή του πακέτου M Driver.
Πλην της παραπάνω αλλαγής όλες οι εκδόσεις της Μ3 υποδέχονται νέου σχεδιασμού φώτα matrix LED με μπλε λεπτομέρειες και ενσωματωμένα LED ημέρας σε σχήμα βέλους. Κοινό παρονομαστή όλων των εκδόσεων αποτελούν οι σφυρήλατοι ελαφρού κράματος τροχοί με διάσταση 19 ιντσών μπροστά και 20 ιντσών πίσω με φινίρισμα μαύρο ή ασημί για πρώτη φορά. Ασημί περίγραμμα αποκτά και το σήμα Μ3 στο πίσω τμήμα.
Στο εσωτερικό οι αλλαγές μιμούνται αυτές της υπόλοιπης γκάμας με τις Μ3 να παραλαμβάνουν το τελευταίο λειτουργικό σύστημα της BMW, iDrive 8.5 για το infotainment. Την εικόνα συμπληρώνει ένα νέου σχεδιασμού πολυλειτουργικό σπορ τιμόνι με τον χαρακτηριστικό κόκκινο δείκτη το οποίο μπορεί να επιλεγεί με επένδυση Alcantara.
Φυσικά, οι M3 εξακολουθούν να προσφέρουν την δυνατότητα επιλογής περαιτέρω οπτικής διαφοροποίησής τους με την επιλογή του πακέτου M Carbon το οποίο αυξάνει την «περιεκτικότητα» σε ανθρακόνημα ή του M Race Track που προσθέτει κεραμικά δισκόφρενα αλλά και bucket καθίσματα από ανθρακόνημα που μειώνουν το συνολικό βάρος της κατασκευής κατά 25 κιλά.