Τα θεαματικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η μητρική της Temu, PDD, εκτοξεύοντας τις μετοχές της έως και 7,5% και οδηγώντας την κεφαλαιοποίησή της πάνω από αυτήν της Alibaba, την κατέστησε την πολυτιμότερη εταιρεία του κλάδου στην Κίνα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του LSEG, οι μετοχές της PDD έχουν υπερδιπλασιαστεί σε αξία – αυξήθηκαν κατά 109% – το περασμένο έτος.
Η PDD, η οποία κατέχει επίσης την κινεζική εφαρμογή εκπτωτικών αγορών Pinduoduo, έχει κεφαλαιοποίηση περίπου 208 δισεκατομμυρίων δολαρίων, έναντι των 196 δισεκατομμυρίων της Alibaba. Η JD.com βρίσκεται με διαφορά στην τρίτη θέση, με κεφαλαιοποίηση 48 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
«Πιστεύουμε ότι η κερδοφορία της Temu θα βελτιωθεί ταχύτερα από ό,τι είχε εκτιμηθεί προηγουμένως λόγω της εισαγωγής του μοντέλου μισής αποστολής, σύμφωνα με το οποίο τα έξοδα εφοδιαστικής θα επιβαρύνουν τους εμπόρους», δήλωσε η Morningstar σε σημείωμά της την Πέμπτη, αναφέρει το CNBC.
Σημαντικό ρόλο, σύμφωνα με την αναλύτρια της Morningstar Chelsey Tam, παίζει η αντίληψη που επικρατεί μεταξύ των καταναλωτών για τη σχέση ποιότητα-τιμής της εταιρείας, που τη φέρνει στην κορυφή των προτιμήσεων, ενώ το JD.com και η Alibaba βρίσκονται στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα.
Η Goldman Sachs αύξησε τις προηγούμενες μέρες την αξιολόγηση της PDD σε “buy” από «ουδέτερη», σημειώνοντας τη συνεχιζόμενη δυναμική ανάπτυξης της εταιρείας στα διαφημιστικά έσοδα το πρώτο τρίμηνο καθώς και τις δυνατότητες της Temu.
Η αγορά έχει «πλέον υπερτιμήσει» τις δύο βασικές ανησυχίες –τον εγχώριο ανταγωνισμό και τις εντάσεις ΗΠΑ-Κίνας– που ήταν πίσω από την προηγούμενη υποβάθμισή μας στο PDD τον Μάρτιο, είπε στο CNBC ο αναλυτής Ronald Keung της Goldman Sachs.
Σκληρός ανταγωνισμός
Το PDD ξεπέρασε την κεφαλαιοποίηση της Alibaba και το τέταρτο τρίμηνο πέρυσι, αλλά έχασε την πρώτη θέση από την Alibaba το πρώτο τρίμηνο, σύμφωνα με στοιχεία της LSEG.
Η PDD ανακοίνωσε ότι τα καθαρά έσοδα που αποδίδονται στους απλούς μετόχους το τρίμηνο του Μαρτίου αυξήθηκαν κατά 246% στα 3,87 δισεκατομμύρια δολάρια ή 27,99 δισ. γιουάν, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ξεπερνώντας την εκτίμηση της LSEG για 12,86 δισεκατομμύρια γιουάν με τεράστιο περιθώριο.
Τα έσοδα από εμπορικές προμήθειες, ανήλθαν στα 6,14 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 327% από την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
«Ανταποκριθήκαμε προληπτικά στις πολιτικές προώθησης της κατανάλωσης και ξεκινήσαμε μια σειρά από προωθητικές ενέργειες για να καλύψουμε τις ανάγκες αγορών των χρηστών κατά τη διάρκεια του ανοιξιάτικου φεστιβάλ και άλλων εποχιακών εκδηλώσεων», ανέφερε η PDD στην κλήση κερδών της.
«Είμαστε σίγουροι για την καταναλωτική αγορά στην Κίνα», αναφέρει η PDD.
Την ίδια στιγμή, τα καθαρά έσοδα της Alibaba (με τις πλατφόρμες AliExpress, Alibaba.com, Taobao και Tmall) που αποδίδονται στους απλούς μετόχους το τρίμηνο του Μαρτίου υποχώρησαν κατά 86% στα 3,3 δισεκατομμύρια γιουάν σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Η πρώτη μεγάλη ώθηση του PDD στο εξωτερικό ήρθε με την Temu τον Σεπτέμβριο του 2022. Η δημοτικότητα εκτινάχθηκε στα ύψη λίγο μετά την προβολή μιας διαφήμισης στο Super Bowl το 2023 που προσκαλούσε τους πελάτες να ψωνίσουν «σαν δισεκατομμυριούχοι».
Οι Αμερικανοί που διψούν για ευκαιρίες συρρέουν στο Temu, δίνοντας στην Temu προνομιακή θέση στην αγορά των ΗΠΑ. Το Temu έχει επίσης επεκταθεί επιθετικά στην Αυστραλία, στη Νέα Ζηλανδία, στη Γαλλία, στην Ιταλία, στη Γερμανία, στην Ολλανδία, στην Ισπανία, καθώς και στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Σε πρόσφατη έκθεση της BofA επισημαίνεται ότι η Temu, η TikTok και η AliExpress «αξιοποιούν την εμπειρία» των μητρικών και των αδελφών εταιρειών τους, προσθέτοντας ότι θεωρεί πως η Temu είναι «σχετικά καλύτερη» μεταξύ των τριών.
Πηγή: ot.gr