Μετά την επάνοδό της με την νέα Ypsilon, η Lancia προχωρά στο επόμενο βήμα που φιλοδοξεί να ξυπνήσει ένδοξες αναμνήσεις από το παρελθόν της παρουσιάζοντας την Ypsilon HF, δηλαδή την hot-hatch παραλλαγή του ιταλικού supermini και το πρώτο μοντέλο του είδους από την εποχή της θρυλικής Integale.
Όπως επιβάλλει η συνήθης τακτική της κατηγορίας το ηλεκτρικό hot-hatch είναι επροσθοκίνητο και επωφελείται από το ηλεκτρικό μοτέρ των 240 ίππων ήδη γνωστό από άλλες αντίστοιχες υψηλών επιδόσεων εφαρμογές έτερων ομογάλακτων ιταλικών εταιρειών όπως το Abarth 600e και η Alfa Junior.
Στην περίπτωση της Ypsilon HF, το παραπάνω ηλεκτρικό μοτέρ της εξασφαλίζει επιτάχυνση από 01-100 χλμ./ώρα σε 5,8 δευτερόλεπτα ενώ σημαντικότερα ίσως η έκδοση επωφελείται και από μια σειρά αναβαθμίσεων, μεταξύ των οποίων η ανασχεδιασμένη ανάρτηση που μειώνει την απόσταση από το έδαφος αλλά και τα μεγαλύτερα μετατρόχια.
Αυτονόητα οι παραπάνω διαφοροποιήσεις υπογραμμίζονται και σε αισθητικό επίπεδο με την έκδοση HF να διαθέτει ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, νέα γρίλια με μαύρο φινίρισμα και σε περίοπτη θέση το ανασχεδιασμένο λογότυπο HF. Την εικόνα συμπληρώνουν οι διογκωμένοι θόλοι και στο εσωτερικό τα bucket καθίσματα με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα και τις μπλε λεπτομέρειες στις επενδύσεις.
Σύμφωνα με τις συστάσεις η HF θα διατεθεί ήδη από αυτό τον μήνα στις αγορές όπου έχει ήδη επανέλθει η ιταλική φίρμα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο μέλλον θα υπάρξουν εκδόσεις HF για όλα τα νέα μοντέλα της Lancia όπως η νέα Gamma που αναμένεται το 2026 και η Delta με χρονικό ορίζοντα το 2028.
Εν είδει υπενθύμισης τα συγκεκριμένα διακριτικά προήλθαν από τις λέξεις High Fidelity σηματοδοτώντας τα σπορ αυτοκίνητα της φίρμας από τη δεκαετία του ’60 και εν τέλει υιοθετήθηκαν από την αγωνιστική ομάδα HF Squadra Corse το 1963. Από καταβολής τους έχουν κοσμήσεi τα πιο διάσημα σπορ μοντέλα της Lancia μεταξύ των οποίων οι Fulvia Coupe, Stratos, Delta 4WD και Delta Integrale.
Aξίζει να σημειωθεί επίσης ότι εκτός από την ηλεκτρική «πολιτική» έκδοση επιδόσεων η Lancia λανσάρει και αγωνιστική έκδοση Rally 4 του μοντέλου η οποία όμως εφοδιάζεται με τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρου με απόδοση 212 ίππων, μηχανικό κιβώτιο και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης με την προοπτική επανόδου της στην αγωνιστική δράση.