H βαυαρική φίρμα έρχεται με ένα πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στο Concorso d’ Eleganza στην Villa d’ Este, να υπενθυμίσει την ικανότητά της να σχεδιάζει ιδιαιτέρως κομψά αυτοκίνητα που αγνοούν τους κανόνες χρηστικότητας προς όφελος μιας αψεγάδιαστης όσο και γοητευτικής εικόνας.
Παρά το γεγονός ότι το Skytop όπως ονομάζεται έχει σχεδιαστεί με σκοπό να αρέσει στο μάτι δεν πρόκειται για σχεδιαστική μελέτη καθώς αξιοποιεί ως αφετηρία την ήδη υφιστάμενη αρχιτεκτονική της εξίσου πληθωρικής Σειράς 8. Αυτό σημαίνει ότι στην αθέατη πλευρά της παρεπιδημεί o V8 των 4,4 λίτρων και παρόλο που η BMW δεν δίνει στη δημοσιότητα στοιχεία για την ισχύ, αυτή δεδομένα κινείται πέριξ των 530 ίππων. Το σύνολο προφανώς συμπληρώνει αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης.
Αυτό που έχει ωστόσο σημασία στην προκειμένη περίπτωση είναι το design, και το Skytop έχει να επιδείξει πολλούς σχεδιαστικούς άσους. Σε αντίθεση με την πλειονότητα των σύγχρονων BMW, επίκεντρο στην προκειμένη περίπτωση αποτελεί προφανώς η κομψότητα με το πρωτότυπο να διαθέτει μια μάλλον μικρή για το συνολικό του μέγεθος γρίλια η οποία όπως προεκτείνεται προς τα πλάγια θυμίζει το μοτίβο ιστορικών BMW. Αντιστοίχως ο προφυλακτήρας υιοθετεί ένα λείο design ένω την εικόνα συμπληρώνουν τα εξαιρετικά λεπτά φωτιστικά σώματα.
Συνολικά η σιλουέτα του πρωτότυπου θυμίζει μοντέλα όπως η Z8 αν και στην προκειμένη περίπτωση είναι η οροφή που κάνει τη διαφορά.
Αποτελείται από δύο διαφορετικά κινούμενα μέρη κάτι σαν λογική targa που βάφονται σε ένα ιδιαίτερο χρώμα που βάφει και τις εσωτερικές δερμάτινες επενδύσεις. Ακόμα πιο εντυπωσιακός ωστόσο είναι ο χρωματισμός πίσω από τα roll-hoops των προσκέφαλων ο οποίος υιοθετεί ένα ντεγκραντέ φινίρισμα που δίνει την εντύπωση ότι το χρώμα αλλάζει αναλόγως με τον φωτισμό.
Στο πίσω τμήμα, εξακολουθεί η ίδια μινιμαλιστική λογική με οριζόντια λεπτά φώτα, προφυλακτήρα χωρίς περιττές ακμές και καμπύλες σε ένα μοτίβο που θυμίζει τα πιο απλά αλλά άκρως γοητευτικά σχεδιαστικά πρότυπα περασμένων εποχών.
Το εσωτερικό προέρχεται επίσης από την Z8 και εκτός από το μείγμα πολυτέλειας που αποπνέουν οι δερμάτινες επενδύσεις χωρίς τις ψηφιακές εξάρσεις ενώ στην νοσταλγική πλευρά του concept για το παρελθόν συνηγορεί και η παρουσία ενός παραδοσιακού επιλογέα ταχυτήτων αντί του μικρού διακόπτη που εφοδιάζει τις σύγχρονες BMW.