Με το ποσό των 350 εκατομμυρίων δολαρίων επενδύει η Google στη Flipkart, μια εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου που δραστηριοποιείται στην Ινδία και ανήκει στον αμερικανικό κολοσσό λιανεμπορίου της Walmart.
Η επένδυση της Google αποτελεί μέρος ενός γύρου χρηματοδότησης ύψους σχεδόν 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων που ξεκίνησε η Flipkart το 2023. Η Walmart ηγήθηκε του γύρου, έχοντας επενδύσει 600 εκατομμύρια δολάρια σε αυτόν στα τέλη του περασμένου έτους.
Η Flipkart, αποτιμάται σε πάνω από 33 δισεκατομμύρια δολάρια και ηγείται της αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ινδία, όπου εξυπηρετεί εκατοντάδες εκατομμύρια καταναλωτές σε μικρότερες πόλεις και κωμοπόλεις.
Η Flipkart, στην οποία ανήκει επίσης η νεοφυής επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου μόδας Myntra, εκτιμάται ότι κατέχει περίπου το 48% της ινδικής αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου, σύμφωνα με την Bernstein.
Βασική υπερπόντια αγορά
Ανταγωνίζεται την Reliance Retail, την Amazon και την Meesho που υποστηρίζεται από τη SoftBank καθώς και μια σειρά από εφαρμογές γρήγορου εμπορίου. Η Reliance Retail – που διοικείται από τον πλουσιότερο άνθρωπο της Ασίας, τον Mukesh Ambani – διαχειρίζεται τη μεγαλύτερη αλυσίδα λιανικής πώλησης στην Ινδία και προσπαθεί όλο και περισσότερο να δημιουργήσει ένα παιχνίδι ηλεκτρονικού εμπορίου. Η Reliance Retail αποτιμήθηκε σε 100 δισεκατομμύρια δολάρια σε μια επένδυση σχεδόν 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τις QIA, ADIA και KKR πέρυσι.
Η Google, η οποία προσεγγίζει περισσότερους από μισό δισεκατομμύριο ανθρώπους στην Ινδία, αναγνωρίζει το έθνος της Νότιας Ασίας ως βασική υπερπόντια αγορά. Η εταιρεία το 2020 παρουσίασε τα σχέδιά της να επενδύσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε ινδικές επιχειρήσεις και έκτοτε έχει επενδύσει 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια στον τηλεπικοινωνιακό φορέα Jio Platforms και άλλο ένα δισεκατομμύριο δολάρια στην Airtel.
Πηγή: ΟΤ