Πιστή στις υποσχέσεις της για μια πολυσυλλεκτική όσο και πληθωρική ηλεκτρική γκάμα, ένα περίπου χρόνο μετά την αποκάλυψή του ως πρωτοτύπου, η KIA παρουσιάζει το επόμενο μοντέλο που θα προστεθεί στο ηλεκτρικό της οπλοστάσιο με την μορφή ενός ηλεκτρικού crossover, ονόματι EV3.
Mε μήκος 4,3 μ., πλάτος 1,85 μ. και ύψος 1,56 μέτρα το EV3 είναι λίγο μεγαλύτερο από το Niro και προσγειώνεται σε μια πολυπληθή και ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία προσβλέποντας να κερδίσει το κοινό με τα ορθολογικά χαρακτηριστικά του τόσο σε σχεδιαστικό όσο και σε τεχνολογικό επίπεδο.
Σε επίπεδο αισθητικής είναι σαφής η πιστότητα στο ομώνυμο πρωτότυπο όσο και οι επιρροές από το νεότερο ηλεκτρικό KIA, EV9, με το EV3 να υιοθετεί μια τετραγωνισμένη λογική και πλήθος προστατευτικών αλλά και ενδιαφέροντα στοιχεία όπως η χάραξη της οροφής, οι σκούρες τρίτες κολώνες που δημιουργούν ένα «floating» εφέ σε συνδυασμό με την αεροτομή, η περίπλοκη σχεδίαση των πίσω φωτιστικών σωμάτων και του προφυλακτήρα, όλα τους στοιχεία που προδίδουν μια έμφαση στην λεπτομέρεια και μια εναλλακτική ματιά. Το παζλ συμπληρώνουν τροχοί 18,19 και 20 ιντσών αναλόγως την έκδοση.
Αφετηρία για το EV3 αποτελεί η γνωστή αρχιτεκτονική E-GMP η οποία στην προκειμένη περίπτωση φιλοξενεί μπαταρίες 58,3 και 81,4 kWh τεχνολογίας NMC. Η μικρότερη μπαταρία που εφοδιάζει την βασική έκδοση αναλαμβάνει να τροφοδοτεί ένα τοποθετημένο μπροστά ηλεκτρικό μοτέρ με απόδοση 204 ίππων. O συνδυασμός εξασφαλίζει τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δευτερόλεπτα και μέγιστη αυτονομία 409 χλμ.
Ο ίδιος ηλεκτροκινητήρας είναι διαθέσιμος και με την μεγαλύτερη μπαταρία σε μια έκδοση που επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δευτερόλεπτα αλλά μεγαλύτερη αυτονομία η οποία φλερτάρει με τα 600 χλμ.
Οι χρόνοι φόρτισης δεν διαφέρουν ριζικά ανάμεσα στις εκδόσεις καθώς στην έκδοση με την μικρότερη μπαταρία η ισχύς φόρτισης διαμορφώνεται σε έως 102 kW εξασφαλίζοντας την επαναφόρτιση έως το 80%, σε μισή ώρα, ενώ στην περίπτωση της έκδοσης με την μεγαλύτερη μπαταρία η ισχύς φόρτισης διαμορφώνεται σε 128 kW επιτρέποντας την αναπλήρωση ενέργειας έως το 80% επίσης σε μισή ώρα. Να σημειωθεί ότι το σύστημα φόρτισης του EV3 είναι αμφίδρομο κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να επιστρέφει το πλεόνασμα ενέργειάς του στο δίκτυο ή να φορτίζει εξωτερικές συσκευές εφόσον το επιθυμεί ο οδηγός.
Στα ενδότερα οι επιρροές από το EV9 είναι εξίσου εμφανείς με το EV3 να επωφελείται από δύο οθόνες 12,3 ιντσών για το infotainment και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων σε συνδυασμό με μία μικρότερη, ενδιάμεσα, 5,3 ιντσών για τον έλεγχο του κλιματισμού. Ο νεολογισμός έγκειται σε νέα «θέματα» για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης καθώς και στην ενσωμάτωση mini games. To σύστημα φωνητικών εντολών ενσωματώνει επίσης Chath GPT για την διευκόλυνση των αναζητήσεων και μια πιο φυσική αλληλεπίδραση.
Να σημειωθεί ότι στα υλικά του θαλάμου επιβατών περιλαμβάνονται 28,5 κιλά ανακυκλωμένων υλικών τόσο πλαστικών όσο και υφασμένων καθώς και βιοδιασπώμενη βαφή. Επιπλέον οι επενδύσεις των καθισμάτων και σε στοιχεία όπως τα πατάκια είναι εύκολα ανακυκλώσιμες. Την εικόνα συμπληρώνει μια ευρεία γκάμα από αποχρώσεις εντός και εκτός σχεδιασμένες για να αναδεικνύουν την ιδιαίτερη προσωπικότητά του. Να σημειωθεί ότι σε ό,τι αφορά την πρακτικότητά του το πορτ μπαγκάζ ξεκινά από τα 460 λίτρα και φτάνει έως τα 1.200 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση των καθισμάτων.