H Ελλάδα ως ιδανικός τουριστικός προορισμός για όλο το χρόνο, παρουσιάστηκε με ιδιαίτερη επιτυχία στην Β2C υπαίθρια εκδήλωση για συνταξιούχους «Seniordagen 2024», που πραγματοποιήθηκε στην κεντρική πλατεία Kungsträdgården της Στοκχόλμης, στις 7 Μαΐου 2024.
Πρόκειται για ετήσια εκδήλωση η οποία πραγματοποιείται από το 2015, αποκλειστικά σχεδιασμένη για το εξειδικευμένο κοινό των συνταξιούχων της Σουηδίας (Silver Generation), το οποίο ανέρχεται σε 2.000.000 άτομα περίπου και οι οποίοι κατέχουν περίπου το 70% του διαθέσιμου εισοδήματος της χώρας.
Η συμμετοχή του ΕΟΤ
Ο ΕΟΤ συμμετείχε για δεύτερη χρονιά στην εκδήλωση με περίπτερο 18 τ.μ., στο πλαίσιο της στρατηγικής επικοινωνίας του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ με στόχο την προβολή του τουριστικού προϊόντος της Ελλάδας, μέσω της ανάδειξης των θεματικών και ειδικών μορφών τουρισμού σε εξειδικευμένο κοινό.
«Κλειδί» ο ελεύθερος χρόνος και το ικανό εισόδημα
Σημαντική υπήρξε η ανταπόκριση και το ενδιαφέρον των επισκεπτών, που σύμφωνα με τους διοργανωτές ανήλθε σε περίπου 25.000 άτομα, η πλειοψηφία των οποίων ήταν ηλικίας άνω των 55+ (συνταξιούχοι), οι οποίοι διαθέτουν ελεύθερο χρόνο αλλά και ικανό εισόδημα.
Η Ελλάδα και ιδιαίτερα τα νησιά μας (Κρήτη, Ρόδος, νησιά Ιονίου και ΒΑ Αιγαίου, Σποράδες) αποτελούν αγαπημένο προορισμό διακοπών για τους περισσότερους εξ αυτών, οι οποίοι μας δήλωσαν ότι τα επισκέπτονται κάθε χρόνο.
Προορισμοί χωρίς συνωστισμό
Ιδιαίτερα μεγάλο ποσοστό έδειξε ενδιαφέρον για νέους προορισμούς, χωρίς συνωστισμό, όπου θα έχουν τη δυνατότητα -πέρα από την θάλασσα και τον ήλιο- να απολαύσουν στιγμές χαλάρωσης και ηρεμίας κοντά στη φύση (π.χ. προορισμοί για Hiking, Biking, Gastonomy, Wellness, Sailing κ.λ.π.).
Στο πλαίσο της δράσης δημοσιεύθηκε άρθρο του ΕΟΤ για ελληνικούς προορισμούς στην ειδική έκδοση «Det Ljuva Livet» (The Good life), η οποία κυκλοφόρησε ως «ένθετο» στην μεγαλύτερη Εφημερίδα της Σουηδίας Aftonbladet Newspaper με κυκλοφορία 450.000 φύλλα και πάνω από 4.000.000 αναγνώστες, πριν από την πραγματοποίηση της εκδήλωσης.
Ανοδική πορεία κρατήσεων
Στις 15 Μαΐου 2024 επίσης στη Στοκχόλμη, ο ΕΟΤ συμμετείχε για πρώτη φορά στην ετήσια εκδήλωση του SRF (Association of Swedish Travel Industry) «Resebranschens Vårmöte», προβάλλοντας την Ελλάδα και τη γαστρονομία της σε πάνω από 200 επαγγελματίες του κλάδου, όπου και διαπιστώθηκε η ανοδική πορεία των κρατήσεων, σε σχέση με το 2023, από τις Σκανδιναβικές χώρες προς ελληνικούς προορισμούς.
Τη συγκεκριμένη εκδήλωση, στην οποία ο ΕΟΤ συμμετείχε φέτος για πρώτη φορά, παρακολούθησαν πάνω από 200 επαγγελματίες του κλάδου (τουριστικά γραφεία, αεροπορικές εταιρείες, Τ.Οs, Experts, διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία, buyers κ.ά) αλλά και εκπροσώποι των ΜΜΕ, όπου συζητήθηκαν θέματα για το μέλλον της τουριστικής βιομηχανίας.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του SRF κ. Didrik von Seth αφού ευχαρίστησε τον ΕΟΤ για τη συμμετοχή του στην εκδήλωση και την προσφορά των ελληνικών εδεσμάτων κατά το δείπνο, ανέφερε ότι τόσο τα ελληνικά νησιά όσο και η ηπειρωτική Ελλάδα αποτελούν ιδανικό προορισμό διακοπών καθόλη τη διάρκεια του έτους.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, πραγματοποιήθηκαν Β2Β συναντήσεις με εκπροσώπους άλλων τουριστικών οργανισμών, και TΟ’s. Κατά τη συνάντησή με τον κ. Claes Pellvik, Υπεύθυνο Επικοινωνίας της Nordic Leisure Travel Group (πρώην Ving), διαπιστώθηκε η ομαλή, και με ανοδικές τάσεις σε σχέση με το 2023, πορεία των κρατήσεων από τις Σκανδιναβικές χώρες προς ελληνικούς προορισμούς.
«Ο υπερτουρισμός είναι ο θανάσιμος εχθρός του τουρισμού»
Ο καλύτερος διαμοιρασμός των τουριστικων αφίξεών στο χώρο και το χρόνο, χωρίς να πληγεί «η κότα με τα χρυσά αυγά» απαιτεί δημιουργικότητα. Αυτό επισημαίνει η γαλλική εφημερίδα Le Figaro σε δημοσίευμα της υπό τον τίτλο «Πώς οι μεγάλοι προορισμοί καινοτομούν απέναντι στον υπερτουρισμό», όπου επισημαίνονται οι αρνητικές επιπτώσεις που παρατηρούνται σε περιοχές με μεγάλες συγκεντρώσεις τουριστικών πληθυσμών.
Το 95% των τουριστών στο 5% του πλανήτη
Υπενθυμίζοντας ότι και φέτος «το 95% των ταξιδιωτών θα επισκεφθούν το 5% του πλανήτη», η γαλλική εφημερίδα δημοσιεύει εκτενή ρεπορτάζ από διάφορους γνωστούς τουριστικούς προορισμούς, όπως το Παρίσι, η Βαρκελώνη, το Ντουμπρόβνικ, η Βενετία, η Νέα Υόρκη και το Μον Σεν Μισέλ στη Γαλλία.
«Ο υπερτουρισμός είναι ο θανάσιμος εχθρός του τουρισμού», υποστηρίζει μιλώντας στην γαλλική εφημερίδα ο Ζαν-Φρανσουά Ριάλ, πρόεδρος του γαλλικού ταξιδιωτικού ομίλου Voyageurs du monde.
Η περίπτωση της Ελλάδας
Όπως σημειώνει ο Ριάλ, αναφερόμενος στην περίπτωση της Ελλάδας, «το καλοκαίρι υπάρχουν νησιά στις Κυκλάδες που δεν πηγαίνει κανείς». Και συνεχίζει: « Έχουν όμως δυσκολότερη πρόσβαση από τη Σαντορίνη, τη Μύκονο και την Πάρο όπου πηγαίνουν όλοι».
Τα νησιά αυτά δεν προβάλλονται τόσο πολύ στους ταξιδιωτικούς οδηγούς, επισημαίνει ο Ριάλ.
Το να βγουν οι ταξιδιώτες από την πεπατημένη είναι μια προφανής απάντηση στον υπερτουρισμό, αλλά δεν είναι και τόσο απλό απλό, τονίζει ο Ριάλ, σημειώνοντας ότι «γενικότερα ο κόσμος δεν καταβάλλει προσπάθεια να ταξιδέψει κόντρα στο ρεύμα».
Βέλγοι και Ολλανδοί τουρίστες πράκτορες στην Πελλοπόνησο
Στο μεταξύ Ταξίδι εξοικείωσης με Βέλγους και Ολλανδούς τουριστικού πράκτορες στην Π.Ε. Αρκαδίας διοργάνωσε ο Τουριστικός Οργανισμός Πελοποννήσου 13-17 Μαΐου 2024 σε συνεργασία με την Ένωση Ξενοδοχείων Αρκαδίας, τις τοπικές Ενώσεις Καταλυμάτων Βόρειας και Νότιας Κυνουρίας και το Γραφείο του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού του Άμστερνταμ, Ολλανδίας. Οι προσκεκλημένοι τουριστικοί πράκτορες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις δυνατότητες που προσφέρει η Π.Ε. Αρκαδίας, μέσω των παρουσιάσεων από 10 διαφορετικές εταιρίες που συμμετείχαν και δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή, με αντικείμενο τον τουρισμό υπαίθρου, την αγροδιατροφή, την άθληση και περιπέτεια, τον πολιτισμού κ.ά.). Παράλληλα πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με ντόπιους επιχειρηματίες του τουρισμού, με στόχο την προώθηση προσφορών, την ανάπτυξη συνεργασιών και τη σύναψη συμφωνιών.
Ορεινή και παράκτια Αρκαδία
Το τετραήμερο ταξίδι εξοικείωσης που ακολούθησε στις ορεινές και παράκτιες περιοχές της Αρκαδίας, περιλάμβανε πλήθος δραστηριοτήτων και ξεναγήσεων, δίνοντας στους καλεσμένους hosted buyers την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τα μοναδικά χαρακτηριστικά της περιοχής.
Οι προσκεκλημένοι επισκέφτηκαν γραφικούς παραδοσιακούς ορεινούς και παραθαλάσσιους οικισμούς, γνώρισαν την πλούσια φύση, την ιστορία, τον πολιτισμό και τη γαστρονομία της περιοχής. Παράλληλα επισκέφτηκαν επιχειρήσεις από τον κλάδο της φιλοξενίας, της εστίασης και της μεταποίησης αποκτώντας μια ολοκληρωμένη άποψη για το τουριστικό προϊόν της περιοχής.
Διαφοροποιημένο τουριστικό προϊόν
Συνολικά, το ταξίδι εξοικείωσης άφησε άψογες εντυπώσεις στους συμμετέχοντες, οι οποίοι δήλωσαν ενθουσιασμένοι με την ομορφιά, την αυθεντικότητα και τη φιλοξενία των Αρκάδων. Για άλλη μία φορά, η Αρκαδία αποδεικνύεται ένας ελκυστικός προορισμός για ταξιδιώτες από αγορές λιγότερο παραδοσιακές για την Πελοπόννησο και ό,τι μπορεί να προσφέρει ένα διαφοροποιημένο τουριστικό προϊόν, πέρα από τον κλασικό μοντέλο μαζικού τουρισμού «ήλιου και θάλασσας».
Σε δήλωσή του ο Πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου και Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Αρκαδίας Καθ. Κων/νος Μαρινάκος επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι η αξιοποίηση των πληροφοριών και στοιχείων που συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια του Fam Trip, θα μας δώσει τη δυνατότητα να διαμορφώσουμε και να προωθήσουμε ειδικά «ταξιδιωτικά πακέτα» και προσφορές, με έμφαση στις ειδικές και θεματικές μορφές τουρισμού, σε δυο πολύ ενδιαφέρουσες ευρωπαϊκές αγορές αυτές του Βελγίου και της Ολλανδίας, με απώτερο στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την ενίσχυση της επισκεψιμότητας στην Αρκαδία.
Στο εγγύς μέλλον ετοιμάζουμε δυο ακόμα ταξίδια εξοικείωσης στην Πελοπόννησο και ένα διεθνές φεστιβάλ που θα υλοποιείται σε ετήσια βάση, χτίζοντας με σταθερά βήματα τις προϋποθέσεις ούτως ώστε η Πελοπόννησος να καταστεί ένας προορισμός υψηλής ποιότητας, αειφορικού τουρισμού, όπως εξήγησε.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ