RETHINK DRINK: Η νέα καμπάνια για την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ

Σε εκδήλωση στο Μουσείο Μπενάκη παρουσιάστηκε η καμπάνια της Ένωσης Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών, σε συνεργασία με το υπουργείο Υγείας, υπό την επωνυμία RETHINK DRINK, με στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού για τη συνετή κατανάλωση αλκοόλ.

Παρουσία πλήθος δημοσιογράφων, στελεχών των εταιριών αλκοόλ tovima tags αλλά και της ηγεσίας του υπουργείου Υγείας, η Ένωση Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (ΕνΕΑΠ) παρουσίασε σήμερα στο Μουσείο Μπενάκη τη νέα επικοινωνιακή εκστρατεία “RETHINK DRINK”.

Παράλληλα, στην ίδια εκδήλωση, το Υπουργείο Υγείας, η ΕνΕΑΠ, το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) και ο Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων και Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ) συνυπέγραψαν το ανανεωμένο κείμενο των «Κατευθυντήριων Οδηγιών υπεύθυνης επικοινωνίας marketing των ποτών με αλκοόλη», καταδεικνύοντας, έτσι, τη δέσμευση όλων των φορέων για υπεύθυνη επικοινωνία και διαφήμιση των αλκοολούχων ποτών.

Την εκδήλωση προλόγισαν ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας, Δημήτρης Βαρτζόπουλος. Ακόμη, χαιρετισμό απηύθυναν o Πρόεδρος της Εν.Ε.Α.Π., Ισίδωρος Ρεβάχ και ο Πρόεδρος του ΣΕΑΟΠ, Χάρης Μαυράκης, ενώ μέσω video την εκδήλωση χαιρέτισε και ο Γενικός Διευθυντής του spiritsEUROPE, Ulrich Adam.

Ως ομιλήτριες συμμετείχαν ακόμη η Γενική Διευθύντρια του ΣΕΕ, Ελένη Δοντά και η Γενική Διευθύντρια της Εν.Ε.Α.Π., Σοφίκα Παπανικολάου. Την εκδήλωση συντόνισε ο δημοσιογράφος Απόστολος Μαγγηριάδης.

Άδ. Γεωργιάδης: «Η αλόγιστη κατανάλωση αλκοόλ αποτελεί σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα»

Προλογίζοντας την εκδήλωση ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, «Η αλόγιστη κατανάλωση αλκοόλ αποτελεί ένα σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα με αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία, την οικογένεια, την εργασία και την κοινωνική ζωή των ατόμων. Η υπεύθυνη στάση και συμπεριφορά γύρω από την κατανάλωση αλκοόλ απαιτεί συντονισμένες προσπάθειες από την κοινωνία, την κυβέρνηση και τους φορείς υγείας.

Η εκπαίδευση και η σωστή ενημέρωση είναι το πρώτο βήμα προς την αλλαγή της νοοτροπίας και της συμπεριφοράς, ειδικά για την ηλικιακή ομάδα των νέων. Με την καμπάνια «RETHINK DRINK» ενισχύουμε τις προσπάθειες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης σχετικά με τους κινδύνους που προκύπτουν από την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ. Μέσα από αυτές τις συντονισμένες προσπάθειες, μπορούμε να οικοδομήσουμε μια πιο υγιή και ασφαλή κοινωνία που προάγει την υγεία και την ευεξία».

Βαρτζόπουλος: «Ενώνουμε τις δυνάμεις μας με τη βιομηχανία»

Εν συνεχεία τον λόγο πήρε ο υφυπουργός Υγείας, Δημήτρης Βαρτζόπουλος, ο οποίος τόνισε πως «το Υπουργείο Υγείας ενώνει τις δυνάμεις του με τη βιομηχανία, και μαζί συνυπογράφουμε ένα δεσμευτικό πλαίσιο που οριοθετεί τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούνται και διαφημίζονται τα αλκοολούχα ποτά και στα νέα ψηφιακά μέσα»

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΕνΕΑΠ, Ισίδωρος Ρεβάχ, δήλωσε σχετικά: «Ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών συνεχίζει να λειτουργεί με υπευθυνότητα και να πρωτοπορεί στην υιοθέτηση καλών πρακτικών και τη δημιουργία στρατηγικών συνεργασιών για την προώθηση της υπεύθυνης κατανάλωσης και πώλησης αλκοόλ.

Αντιλαμβανόμαστε ως χρέος μας να ενημερώνουμε, να εκπαιδεύουμε, να αποθαρρύνουμε και να βοηθάμε στην πρόληψη της αλόγιστης κατανάλωσής του, προωθώντας μέσα από τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες μας την υπεύθυνη κατανάλωση των προϊόντων μας».

Το περιεχόμενο της καμπάνιας

Η καμπάνια με τίτλο «RETHINK DRINK», την οποία υλοποιεί η ΕνΕΑΠ σε συνέργεια με το Υπουργείο Υγείας, επιστρατεύει δημιουργικά μία σύγχρονη, άμεση και ευρηματική προσέγγιση, αλλά και τη χρήση διαδεδομένων «ιδιότυπων» εκφράσεων που συνδέονται με την αλόγιστη κατανάλωση αλκοόλ.

Η ενημερωτική καμπάνια, που έχει στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού και ειδικά των νέων 18-35 ετών, σχετικά με την υπεύθυνη στάση και συμπεριφορά γύρω από την κατανάλωση αλκοόλ, θα ξεκινήσει στις αρχές του καλοκαιριού του 2024, αρχικά με παρουσία σε κοινωνικά δίκτυα, σε ψηφιακά και έντυπα μέσα, ενώ θα επεκταθεί στο μέλλον τόσο σε επίπεδο μηνυμάτων, όσο και σε κανάλια επικοινωνίας.

Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν τρία βίντεο κάθε ένα εκ των οποίων στόχευε να περάσει ένα διαφορετικό μήνυμα σε σχέση με τη συνετή κατανάλωση αλκοόλ. Το πρώτο αφορούσε το ότι δεν έχει σημασία τι πίνεις αλλά πόσο πίνεις, το δεύτερο την ολέθρια σχέση αλκοόλ και οδήγησης και το τρίτο την αποφυγή κατανάλωσης αλκοόλ από νέους κάτω των 18 ετών.

Δοντά: «Εξαιρετικό παράδειγμα αυτορρύθμισης η συγκεκριμένη πρωτοβουλία»

Στην εκδήλωση τον λόγο πήρε και Γενική Διευθύντρια του ΣΕΕ, κα Ελένη Δοντά, η οποία ανέφερε: «Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αποτελεί εξαιρετικό παράδειγμα Αυτορρύθμισης: προέρχεται από την αγορά και ρυθμίζει την αγορά, αυτοδεσμεύοντας τις επιχειρήσεις και προστατεύοντας των καταναλωτές. Η σύμπραξη με το ΣΕΕ θέτει τους κανόνες αυτούς σε ευρύτερο πλαίσιο, δίνει τη δυνατότητα παρακολούθησης της τήρησης τους, εξασφαλίζει τον έλεγχο και προάγει την εκπαίδευση των επαγγελματιών του κλάδου».

Μαυράκης: «Οι Έλληνες παραγωγοί προάγουμε την υπεύθυνη κατανάλωση των προϊόντων μας»

Τέλος, ο Πρόεδρος του ΣΕΑΟΠ, κος Χάρης Μαυράκης, δήλωσε: «Οι Έλληνες παραγωγοί παραμένουμε αφοσιωμένοι στον κοινό στόχο του κλάδου των αποσταγμάτων & αλκοολούχων ποτών, να προάγουμε τη γνώση γύρω από το αλκοόλ και να προωθούμε μέσα από τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες μας την υπεύθυνη κατανάλωση των προϊόντων μας.

Τα ελληνικά αλκοολούχα ποτά αποτελούν το «απόσταγμα» της γεύσης και της κουλτούρας του τόπου μας. Αυτός είναι ένας ακόμη λόγος που είναι για εμάς κρίσιμο, το ενήλικο κοινό να τα απολαμβάνει με ποιοτικό και υπεύθυνο τρόπο. Επίσης, υποδεχόμαστε με χαρά την πρωτοβουλία αυτής τής καμπάνιας, η οποία πιστεύουμε ότι θα βοηθήσει στην καλλιέργεια κουλτούρας υπεύθυνης κατανάλωσης στο καταναλωτικό κοινό».

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.