Η κινεζική Leapmotor και ο όμιλος Stellantis κάνουν ένα ακόμα βήμα στην συνεργασία τους, δημιουργώντας τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την άφιξη της πρώτης στην ευρωπαϊκή αγορά. Σύμφωνα με τις συστάσεις, αυτό θα συμβεί από τον Σεπτέμβριο του 2024, αρχικά, στις αγορές της Γερμανίας, Γαλλίας, Ιταλίας, Ολλανδίας, Ισπανίας, Πορτογαλίας, Βελγίου, Ελλάδας και Ρουμανίας όπου θα ανοίξουν τα πρώτα 200 σημεία πώλησης μοντέλων της Leapmotor, ενώ θα ακολουθήσουν προοδευτικά, έως το 2026, και άλλες αγορές της γηραιάς ηπείρου με στόχο οι εκθέσεις να ανέλθουν στον αριθμό των 500.

Εν είδει υπενθύμισης τον Οκτώβριο του 2023 ο όμιλος Stellantis προχώρησε σε επένδυση ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ στην κινεζική Leapmotor αποκτώντας το 21% της κινεζικής φίρμας η οποία σημειωτέον αναδείχθηκε στο top3 των κινεζικών start-ups με δραστηριότητα στην ηλεκτροκίνηση για το 2023. Ως μέρος της συγκεκριμένης συμφωνίας ο όμιλος Stellantis απέκτησε και τα αποκλειστικά δικαιώματα εξαγωγής και διάθεσης των μοντέλων της Leapmotor εκτός Κίνα καθώς και τη δυνατότητα παραγωγής τους σε εδάφη εκτός της αχανούς ασιατικής χώρας.

To εγχείρημα της εξόδου της Leapmotor στην ευρωπαϊκή επικράτεια θα αναλάβει κοινοπραξία όπου οι Leapmotor και ο όμιλος Stellantis συμμετέχουν με ποσοστά 51% και 49% αντίστοιχα με επικεφαλής τον Tianshu Xin, μέχρι πρότινος στέλεχος της Stellantis China ο οποίος σύμφωνα με τις σχετικές ανακοινώσεις ήδη προετοιμάζει την άφιξη της φίρμας στην Ευρώπη όπου από το προσεχές φθινόπωρο θα συστηθεί με δύο μοντέλα.

Αναλυτικότερα πρόκειται για το T03 και C10 που «εκπροσωπούν» τις κατηγορίες Α και D αντίστοιχα. To πρώτο αποτελεί ένα ηλεκτρικό city car με μήκος μόλις 3,62 μέτρων, πλάτος 1,65 μ. και πορτ μπαγκάζ χωρητικότητας 210 λίτρων. Το T03 εφοδιάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 109 ίππων και 158 Nm ροπής το οποίο τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 41,3 kWh που με τη σειρά της υπόσχεται αυτονομία 265 χλμ.

Το C10 αποτελεί ένα μεγάλου μεγέθους crossover (D) το οποίο βασίζεται στην παγκόσμια πλατφόρμα της φίρμας LEAP 3.0  με λογική σχεδιασμού «Cell-to-Chassis» (CTC) με τις μπαταρίες να αποτελούν δομικό στοιχείο του πλαισίου, μια τακτική που αποφέρει σημαντικά οφέλη τόσο σε ό,τι αφορά την ευελιξία της κατασκευής όσο και την ασφάλεια των μπαταριών. Σύμφωνα με τις συστάσεις το C10 θα προσφέρει αυτονομία έως και 420 χλμ. ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι προσφάτως απέσπασε και το Gold Award στα γαλλικά βραβεία σχεδιασμού (FDA).

Μεγάλο ενδιαφέρον σχετικά με την άφιξη της Leapmotor στην Ευρώπη έχει η δήλωση του επικεφαλής του ομίλου Stellantis, Carlos Tavares, ότι το T03 θα τοποθετηθεί χαμηλότερα τιμολογιακά από το Citroen e-C3 το οποίο μέχρι στιγμής αποτελεί το πιο προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο του ομίλου. Χαρακτηριστική είναι η σχετική αναφορά του σύμφωνα με την οποία «δεν είναι στις προθέσεις του ομίλου Stellantis να αφήσει το πεδίο ελεύθερο στους κινέζους ανταγωνιστές του σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τιμές γύρω από τα 20.000 ευρώ».