Μπορεί o αριθμός των ειδικών εκδόσεων για τις νεότερες Μ3 και M4 να τείνει φαινομενικά προς το… άπειρο, ωστόσο προφανώς οι Βαυαροί έχουν διαπιστώσει την απαιτούμενη ζήτηση εξακολουθώντας να εξελίσσουν και να παραδίδουν στο φιλοθεάμον κοινό, σπορ υψηλών επιδόσεων εκδόσεις.
Η τελευταία στη μακρά αυτή σειρά είναι η Μ4 CS η οποία ακολουθώντας την γνώριμη συνταγή των παραλλαγών CS που επιβάλει ένα συνδυασμό αυξημένης ισχύος, χαμηλότερου βάρους και νέες ρυθμίσεις για την ανάρτηση προσφέρει έναν ακαταμάχητο συνδυασμό που απευθύνεται στους πιο σκληροπυρηνικούς θιασώτες της αυτοκίνησης.
Ξεκινώντας από τον κινητήρα, πρόκειται για τον S58, εξακύλινδρο διπλά υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ βενζίνης των 3,0 λίτρων ο οποίος εφοδιάζει όλες τις νεότερες εκδόσεις των M3 και M4. Στην περίπτωση της Μ4 CS, αφενός η διαθέσιμη ισχύς αυξάνεται σε 550 ίππους και 650 Nm ροπής αλλά κυριότερα, ο κινητήρας διαθέτει ανασχεδιασμένο και ελαφρύτερο στροφαλοφόρο άξονα ο οποίος μειώνει τις απώλειες μέσω τριβής και αυξάνει κατ΄επέκταση την απόκρισή του, όντας πιο ευεπίφορος στις υψηλές στροφές.
Ο βελτιωμένος κινητήρας συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης xDrive. Το εν λόγω σύστημα κατανέμει κατά προτεραιότητα την ροπή στον πίσω άξονα εκ κατασκευής, επιτρέποντας μέσω της επιλογής του προγράμματος οδήγησης 2WD ακόμα και την απεμπλοκή του μπροστινού άξονα.
Με αυτό δεδομένο το σύστημα μετάδοσης συμπληρώνει η παρουσία ενός ενεργού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα το οποίο λειτουργεί και ως σύστημα διαχείρισης ροπής κατανέμοντας την ροπή ανάμεσα στους δύο τροχούς αλλά και ως μπλοκέ υπό συνθήκες πίεσης και υψηλής επιτάχυνσης.
Το 0-100 ολοκληρώνεται σε 3,4 δευτερόλεπτα, χρόνος που είναι μικρότερος κατά 3/10 σε σχέση με την αποκλειστικά πισωκίνητη M4 CSL αλλά και κατά 1/10 σε σχέση με την επίσης τετρακίνητη όσο και σπορτίφ Μ4 Competition xDrive, Η επιτάχυνση της M4 CS από 0-200 χλμ./ώρα απαιτεί 11,1 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά της διαμορφώνεται σε 3030 χλμ./ώρα με την προϋπόθεση επιλογής του Driver Package.
Ένα σημαντικό σημείο διαφοροποίησης της έκδοσης σε σχέση με τις υπόλοιπες μέχρι σήμερα γνωστές M είναι η ανάρτηση η οποία έχει μικρότερη διαδρομή και είναι πιο σφικτή σε σχέση με την έκδοση Competition. Για την ακρίβεια οι μηχανικοί της BMW έχουν αλλάξει, αντιστρεπτικές ράβδους, τα ελατήρια, τα αμορτισέρ και τον βαθμό απόσβεσης και επαναφοράς τους, την γωνία camber των τροχών ενώ έχει προστεθεί και ένα σετ επικουρικών ελατηρίων, προσφέροντας μια διαμόρφωση σχεδιασμένη αποκλειστικά για την CS.
Tο σύμπλεγμα σημείων επαφής του μοντέλου με την άσφαλτο συμπληρώνουν ελαφρύτεροι σφυρήλατοι τροχοί 19 και 20 ιντσών με ελαστικά Pilot Sport Cup 2 ή προαιρετικά με τα αγωνιστικών προδιαγραφών Cup 2R.
Όπως ισχύει και για κάθε αντίστοιχη έκδοση του παρελθόντος, η M4 CS διαθέτει μια σειρά από ανθρακονημάτινα στοιχεία τα οποία συνηγορούν στην μείωση του συνολικού βάρους. Για την ακρίβεια από το συγκεκριμένο υλικό αποτελούνται το καπό, τα αεροδυναμικά βοηθήματα, στοιχεία στο εσωτερικό των θυρών, η κεντρική κονσόλα και τα bucket καθίσματα. Αν και προς το παρόν η BMW δεν δημοσιοποιεί το ακριβές μέγεθος του συνολικού βάρους της κατασκευής αυτό αναμένεται να τοποθετεί την έκδοση ανάμεσα στην υπερελαφριά CSL των 1.625 κιλών και την M4 Competition M4 XDrive των 1.850 κιλών.
Το παζλ συμπληρώνουν μια σειρά από αισθητικές παρεμβάσεις συμπεριλαμβανομένων των κίτρινων φώτων ημέρας και τεχνολογικές αναβαθμίσεις που έχουν να κάνουν με το infotainment και το νεότερο λειτουργικό του και τα οποία αναλαμβάνουν να δώσουν το στίγμα της διαφορετικότητας της έκδοσης. Αυτονόητα η M4 CS είναι διαθέσιμη και με νέες αποχρώσεις με το πράσινο Le Mans Green σε μια διαφορετική “frozen” παραλλαγή να αποτελεί το νεολογισμό για την περίσταση.