Πάσχα: Πώς μεταφέρονται με ασφάλεια στα πλοία τα ηλεκτρικά οχήματα

Οι οδηγίες για τη μεταφορά των οχημάτων AFVS - Όσα πρέπει να προσέξουν οι ιδιοκτήτες και το πλήρωμα των πλοίων.

Με τα πλοία να είναι γεμάτα και να αναχωρούν για τα νησιά για το Πάσχα εφαρμόζεται η επικαιροποιημένη εγκύκλιος του υπουργείου Ναυτιλίας για τη μεταφορά οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα.

Σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη η επικαιροποιημένη εγκύκλιος για τη μεταφορά οχημάτων με χρήση εναλλακτικών καυσίμων AFVS θέτει συγκεκριμένες προϋποθέσεις για επιβάτες και πληρώματα (όπως το επίπεδο φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων να μην υπερβαίνει το 40%, ενώ γι’ αυτά που κινούνται με υγραέριο ή φυσικό αέριο οι δεξαμενές τους δεν θα πρέπει να περιέχουν καύσιμο άνω του 50%).

Σύμφωνα με τον κ. Στυλιανίδη υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες και συστάσεις από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας (emsa) και όλοι θα πρέπει να είναι πειθαρχημένοι και να τις τηρούν καθώς όπως υπογράμμισε «δεν θα πρέπει να ρισκάρουμε τίποτα».

Ο υπουργός είπε ότι θα πρέπει να τηρηθούν τα υψηλά στάνταρ για την ασφάλεια των επιβατών και των πληρωμάτων της ακτοπλοΐας, αναφέροντας ότι αυτό αποτελεί και την πεμπτουσία όλων των ελέγχων που πραγματοποιεί το λιμενικό σώμα.

Οι οδηγίες για τη μεταφορά των οχημάτων AFVS

Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες της επικαιροποιημένης εγκυκλίου, στα αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα θα πρέπει να καταγράφεται στο πλοίο το είδος του οχήματος και η θέση στην οποία σταθμεύει στο γκαράζ του πλοίου.

Οι επιβάτες οδηγοί θα πρέπει να έχουν πραγματοποιήσει προληπτικό έλεγχο της θερμοκρασίας των συσσωρευτών του οχήματος, ενώ θα πρέπει να ενημερώνουν το πλήρωμα για οποιαδήποτε λήψη ή ένδειξη συναγερμού από το όχημά τους. Επίσης, επισημαίνεται ότι το επίπεδο φόρτισης των οχημάτων κατά την είσοδό τους στα πλοία της ακτοπλοΐας δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 40% της συνολικής χωρητικότητάς τους.

Σημειώνει ότι στο πλήρωμα θα πρέπει να υπάρχει καλύτερη εκτίμηση για το πού και πώς θα τοποθετούνται τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα στο γκαράζ του πλοίου, καθώς είναι κατά μέσο όρο 25% βαρύτερα από τα αντίστοιχα συμβατικά, ενώ στον συγκεκριμένο χώρο θα πρέπει να υπάρχει πάντα κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης και τεχνητός εξαερισμός του χώρου φόρτωσης, εφόσον αυτός είναι κλειστός.

Για ορισμένα πλοία που έχουν ανοιχτούς χώρους προτείνεται η φόρτωση των συγκεκριμένων οχημάτων σε αυτόν.

Επίσης, για τα οχήματα που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, όπως υγραέριο ή φυσικό αέριο οι δεξαμενές τους δεν θα πρέπει να περιέχουν καύσιμο άνω του 50% της συνολικής τους χωρητικότητας. Η ευθύνη για τη διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας, στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές του βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και οι πλοιοκτήτριες εταιρείες δύνανται να το εξασφαλίσουν αυτό με όποιο τρόπο το ορίσουν οι ίδιες.

Το πλήρωμα που εκτελεί περιπολίες επί του πλοίου πρέπει να εξοικειωθεί με τον χειρισμό και την ορθή χρήση συσκευών θερμικής απεικόνισης και ανίχνευσης τοξικών ή και εύφλεκτων αερίων.

Θα πρέπει εξάλλου να υπάρξει μέριμνα για την ύπαρξη δύο επιπρόσθετων πυροσβεστήρων τουλάχιστον 9 lt κατάλληλων προδιαγραφών για κατασβέσεις πυρκαγιών συσσωρευτών ηλεκτρικών οχημάτων στα ήδη υπάρχοντα σημεία των χώρων οχημάτων του πλοίου, αλλά και εφοδιασμός με τουλάχιστον δύο ειδικές κουβέρτες πυρκαγιάς οχημάτων για κάθε χώρο στοιβασίας οχημάτων.

Στο πλοίο θα πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον δύο εξαρτύσεις πυροσβέστη, που να πληρούν τις ειδικότερες απαιτήσεις, αλλά και εφοδιασμός αυτόνομων αναπνευστικών συσκευών (breathing apparatus) με χειραγωγό διάσωσης (lifeline), που θα αποτελούν μέρος των εξαρτύσεων πυροσβέστη.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.