Ακάθεκτος συνεχίζει το πλάνο ανάπτυξης και επέκτασης της Kiko Milano σε Ελλάδα και εξωτερικό ο όμιλος Φάις, μένοντας ανεπηρέαστος από τις διεθνείς εξελίξεις και το mega deal της ιταλικής low cost μάρκας ομορφιάς με τον όμιλο της Louis Vuitton.
Η επενδυτική εταιρεία L Catterton που υποστηρίζεται από την LVMH, ήρθε σε συμφωνία να αγοράσει το πλειοψηφικό μερίδιο της Kiko Milano από την οικογένεια Percassi σε μια συμφωνία περίπου 1,4 δισ. ευρώ που περιλαμβάνει και το χρέος του ιταλικού brand.
Από την Benetton στην Kiko Milano
Όλα ξεκίνησαν από τον Antonio Percassi, όταν το 1976 γνώρισε τον Luciano Benetton και ένα χρόνο αργότερα άνοιξε το πρώτο κατάστημα Benetton στο Μπέργκαμο. Σηματοδοτώντας έτσι την αρχή των δραστηριοτήτων της εταιρείας πλέον Percassi στον τομέα του λιανικού εμπορίου και μια τριακονταετή συνεργασία με την οικογένεια Benetton, η οποία με την πάροδο των ετών θα οδηγήσει στη διαχείριση των σημαντικότερων καταστημάτων του Ομίλου Benetton στην Ιταλία και σε όλο τον κόσμο για τις μάρκες United Colors, Zerododici, Sisley και Playlife.
Αν η συνεργασία με την Benetton ήταν η πρώτη σημαντική συνεργασία που ευθύνεται για την ανάπτυξη της εταιρείας Percassi, ένα άλλο ορόσημο που επιβεβαιώνει την επιβεβαίωση της εταιρείας σε διεθνές επίπεδο περιλαμβάνει την κοινοπραξία με την Inditex. Ο όμιλος με επικεφαλής τον Amancio Ortega, ο οποίος το 2001 κοίταξε τον Antonio Percassi για να βοηθήσει τη διάσημη μάρκα Zara να εισέλθει στην ιταλική αγορά. Άνοιγμα του πρώτου megastore στο Μιλάνο, στο Corso Vittorio Emanuele, ακολουθούμενο από το άνοιγμα επιπλέον καταστημάτων Zara και Zara Home, καθώς και άλλων εμπορικών σημάτων του Ομίλου Inditex (Massimo Dutti, Oysho, Pull and Bear, Bershka και Stradivarius).
Άλλες σημαντικές συνεργασίες ανάπτυξης λιανικής με επικεφαλής τον ιδρυτή Antonio Percassi στον τομέα της λιανικής ανάπτυξης περιλαμβάνουν εκείνες με τα Swatch, Nike, Levi’s, Calvin Klein Guess και Tommy Hilfiger, εκτός από πολυτελείς μάρκες όπως Gucci, Ferrari και Ralph Lauren.
Το 1997 αποφάσισε να δημιουργήσει τις δικές του πρωτότυπες μάρκες, αρχής γενομένης από την Kiko Milano η οποία αναπτύχθηκε από τον γιο του Stefano, ως ένα από τα πιο επιτυχημένα projects στο επιχειρηματικό τοπίο τα τελευταία χρόνια, καθώς συνδυάζει επαγγελματική ποιότητα και προσιτές τιμές με περισσότερα από 1.200 προϊόντα μακιγιάζ, ομορφιάς και περιποίησης της επιδερμίδας, καθώς και limited edition θεματικές συλλογές.
Στη βιομηχανία καλλυντικών, η Percassi είναι επίσης παρούσα με τα προϊόντα κουρείου Bullfrog και τα ανδρικά καλλυντικά Womo.
Το 2007 ο Antonio Percassi ξεκίνησε ένα άλλο πρότζεκτ στον κόσμο των ανδρών, όταν ξεκίνησε μια συνεργασία με τον Flavio Briatore, δημιουργώντας τη μάρκα ρούχων Billionaire Italian Couture, στην οποία παραμένει μέτοχος κατά 50%.
Σήμερα, οι Percassis,είναι ιδιοκτήτες της ποδοσφαιρικής ομάδας της Serie A, Atalanta, ενώ δραστηριοποιούνται στον τομέα της λιανικής πώλησης ακινήτων, ασκεί εμπορικές δραστηριότητες στην Ιταλία για εταιρείες όπως η Starbucks, Nike, Gucci και Victoria’s Secret. Με γραφεία σε όλο τον κόσμο, η εταιρεία έχει 9.000 υπαλλήλους.
Το ελληνικό success story
Ο Όμιλος Φάις έφερε πρώτος το low cost beauty brand στην Ελλάδα, ως αποκλειστικός διανομέας, το 2020, μέσω της θυγατρικής SLF East Europe. Το πρώτο κατάστημα άνοιξε στο The Mall Athens, ακολούθησε το eshop στις αρχές του 2021, ενώ η συνέχεια ήταν ταχύτατη: φυσικά καταστήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λευκωσία, Λάρνακα, Πάφο και Σόφια, pop-up και shop-in-shop stores σε μεγάλα εμπορικά κέντρα – σήμερα έχει φτάσει τα 25 σημεία.
Στα άμεσα πλάνα είναι η δημιουργία νέων καταστημάτων μέσα στο επόμενο τρίμηνο σε Ξάνθη και Κόρινθο (εντός του εμπορικού κέντρου Mare West), στις Σέρρες και στην Κομοτηνή αργότερα. Ομοίως αναμένεται το επόμενο χρονικό διάστημα η υπογραφή της συμφωνίας για την αγορά της Βουλγαρίας, με το βλέμμα του ομίλου Φάις να είναι στραμμένο και στη Ρουμανία, όπου από το 2021 έχει ιδρυθεί επίσης η αντίστοιχη θυγατρική.
Κατά την πρώτη της οικονομική χρήση (2021) η Kiko Milano ξεπέρασε τα 3 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις, με σύνολο μόλις 5 καταστημάτων, ενώ το 2022 και το 2023 σηματοδότησαν την ανάπτυξη της αλυσίδας με εντατικούς ρυθμούς εντός κι εκτός ελληνικών συνόρων, ξεπερνώντας τις προδοκίες πέρα από τα προσδοκώμενα. Ενδεικτικό είναι ότι οι επιδόσεις της SLF Greece άγγιξαν σε τζίρο τα 8,4 εκατ. ευρώ την περσινή χρονιά.
Η εξαγορά
Οι Percassis θα διατηρήσουν «σημαντικό» μερίδιο στην Kiko Milano, σύμφωνα με το Reuters, καθώς οι προοπτικές της βιομηχανίας της ομορφιάς είναι εξαιρετικές. Τα έσοδά της αυξήθηκαν κατά 20% πέρυσι σε περίπου 800 εκατομμύρια ευρώ, ενώ διαθέτει περισσότερα από 1.100 καταστήματα σε 66 χώρες, ενώ η παγκόσμια αγορά προϊόντων ομορφιάς αναμένεται να αυξηθεί στα 128 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2032 από 78 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι, προβλέπει το Fortune Business Insight.
«Η ποιότητα, η προσβασιμότητα, η εξατομικευμένη παροχή συμβουλών και ο σχεδιασμός συσκευασίας των καινοτόμων προϊόντων αποτελούν τα διακριτικά στοιχεία της μάρκας», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Kiko Milano Simone Dominici, για το brand που εκτός από τα φυσικά καταστήματα, πραγματοποιεί επίσης διαδικτυακές πωλήσεις και ορισμένα από τα προϊόντα της είναι best sellers εκτός απότο δυναμικό κοινό της Gen Z και σε όλες τις ηλικιακές ομάδες.
Ο Dominici ανέφερε πως η Kiko Milano θα επεκταθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες με την υποστήριξη της L Catterton και του ανώτερου συμβούλου της John Demsey – πρώην στέλεχος της Estee Lauder που ανέπτυξε την επωνυμία MAC Cosmetics πριν παραιτηθεί για ένα σκάνδαλο με αναρτήσεις του στο Instagram.
Ο επενδυτικός κολοσσός της L Catterton
Η αμερικανική πολυεθνική εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων ιδρύθηκε στο Γκρίνουιτς του Κονέκτικατ το 1989 και έχει πραγματοποιήσει πάνω από 250 επενδύσεις σε εμπορικά σήματα σε όλους τους τομείς της καταναλωτικής βιομηχανίας. Επικεφαλής της εταιρείας είναι σήμερα οι J. Michael Chu και Scott Dahnke.
Η αρχική της μορφή μέχρι το 2001 ήταν η Catterton Partners, η εταιρεία που μεταξύ 1992 και 2002, επένδυσε σε γνωστές καταναλωτικές μάρκες στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων των P. F. Chang’s, Odwalla και Baja Fresh.
Ολοκλήρωσε επενδύσεις σε πολυάριθμες αναπτυσσόμενες καταναλωτικές επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των Peloton, Build-A-Bear Workshop, Ferrara Candy Company, Outback Steakhouse, Restoration Hardware, Wellness Pet Company και Kettle Foods. Μάλιστα, το 2008, εγκαινίασε το πρώτο της αναπτυξιακό ταμείο που στόχευε σε επενδύσεις σε αναπτυσσόμενες εταιρείες πρώιμου και ύστερου σταδίου, όπως οι Vroom, Sweaty Betty, Il Makiage, Sweet Leaf Tea Company και Tula.
Τον Ιανουάριο του 2016, η Catterton, η LVMH και η Financière Agache (το family office με την ονομασία Groupe Arnault), συνεργάστηκαν για τη δημιουργία της L Catterton.
Η σύμπραξη αυτή βασίστηκε στο συνδυασμό των υφιστάμενων δραστηριοτήτων ιδιωτικών κεφαλαίων της Catterton στη Βόρεια και Λατινική Αμερική με τις προϋπάρχουσες ευρωπαϊκές και ασιατικές δραστηριότητες ιδιωτικών κεφαλαίων και ακινήτων της LVMH και του Groupe Arnault.
Τον Μάιο του 2021, η Private Equity International κατέγραψε την L Catterton ως την 32η μεγαλύτερη εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων στον κόσμο με βάση τα κεφάλαια που αντλήθηκαν τα προηγούμενα πέντε χρόνια. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι το 2020, συγκέντρωσε πάνω από 5 δισ. δολάρια για το ένατο ταμείο εξαγορών της και πάνω από 950 εκατ. δολάρια για το τέταρτο ταμείο ανάπτυξης. Έχει υποστηρίξει, δε, αρκετές αξιοσημείωτες επενδύσεις, μεταξύ των οποίων η Birkenstock, ο ινδικός τεχνολογικός γίγαντας Jio Platform, η Ainsworth Pet Nutrition, η Peloton, η Nature’s Variety, η Pinarello, η Freetrade, η Miami Design District, η Cover FX και η Ginza Six.
Ομοίως έχει ήδη επενδύσει σε περισσότερες από 30 μάρκες ομορφιάς, συμπεριλαμβανομένης της Intercos, ενός ιταλικού κατασκευαστή μακιγιάζ που προμηθεύει κορυφαίες μάρκες πολυτελείας, της βρετανικής εταιρείας περιποίησης δέρματος Elemis, της ιαπωνικής ETVOS, της μάρκας περιποίησης μαλλιών Maria Nila και της εταιρείας καταναλωτικής τεχνολογίας Oddity.
Πηγή ΟΤ