Τα εγκαίνια του αυτοκινητοδρόμου Ε65 πραγματοποιήθηκαν το πρωί της Τρίτης. Στην εκδήλωση παρευρέθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και μίλησε για το σημαντικό κατασκευαστικό έργο.
Ο Πρωθυπουργός κατά την διάρκεια της ομιλίας του υπογράμμισε την αξία του έργου και τις αναπτυξιακές του δυνατότητες σημειώνοντας πως «σήμερα είναι μία σπουδαία μέρα καθώς παραδίδουμε έναν δρόμο με τεράστια αναπτυξιακή σημασία», υπενθυμίζοντας ότι «τα έργα αυτά δεν θα είχαν γίνει χωρίς την βοήθεια από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Νέα Δημοκρατία έβαλε την χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την κράτησε στην Ευρωπαϊκή Ένωση και αγωνίζεται μέσα στην Ευρώπη», είπε χαρακτηριστικά.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του Πρωθυπουργού: «Είναι μια σπουδαία ημέρα για την Στερεά Ελλάδα, για τη Θεσσαλία, για την Δυτική Μακεδονία, για την Ήπειρο καθώς παραδίδουμε στην κυκλοφορία το μεγαλύτερο τμήμα ενός πολύ σημαντικού δρόμου. Γνωρίζω πολύ καλά ειδικά για τη Δυτική Θεσσαλία πόσο σημαντικός είναι αυτός ο δρόμος. Χρειάζονται 2,5 ώρες για να πάει κανείς από την Αθήνα στην Καρδίτσα, τρεις ώρες για να πάει στα Τρίκαλα. Προσβασιμότητα για ένα τόσο όμορφο αλλά και τόσο δοκιμασμένο κομμάτι της πατρίδας μας, αλλά και οι προοπτικές για τη σύνδεση με την ολοκλήρωση του έργου με τη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο. Ένας δρόμος τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας.
Θα ήθελα και εγώ να προσθέσω λίγες μόνο σκέψεις για την ιστορία αυτού του έργου. Ένα έργο το οποίο πέρασε από 40 κύματα. Δοκιμάστηκε στην οικονομική κρίση. Έφτασε να είναι κολοβό. Να έχει παραδοθεί μόνο το μεσαίο τμήμα. Το νότιο τμήμα να αντιμετωπίζει σημαντικά τεχνικά προβλήματα και το βόρειο τμήμα, το οποίο συμπληρώνει το δρόμο και τον καθιστά οικονομικά ανταγωνιστικό, να βρίσκεται σε χρηματοδοτικό κενό.
Πράγματι αν δεν ήταν η επιμονή της Κυβέρνησης και μια σκληρή διαπραγμάτευση που έγινε με την ευρωπαϊκή επιτροπή δε θα μπορούσαμε ποτέ να είχαμε εξασφαλίσει την ολοκλήρωση του βορείου τμήματος το οποίο πιστεύω ότι θα έχει παραδοθεί το αργότερο εντός δύο ετών ώστε μετά όλος αυτός ο δρόμος να είχε συμπληρωθεί όπως ακριβώς είχε σχεδιαστεί πριν από δεκαπέντε χρόνια.
Ξέρουμε καλά ότι κάθε φορά που παραδίδεται ένας αυτοκινητόδρομος μειώνεται ο αριθμός των ατυχημάτων με στόχο να έχουν μειωθεί στο μισό τα δυστυχήματα έως το 2030. Το έργο αυτό και άλλα πολλά δεν θα είχαν υλοποιηθεί χωρίς τη στήριξη της ΕΕ. Η ΝΔ είναι το κόμμα που έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη, την κράτησε στην Ευρώπη και αγωνίζεται να γίνει Ευρώπη μεταφράζοντας τη χρηματοδότηση σε απτά έργα. Εδώ βλέπετε τη συμβολή του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης
Το 2019 είχαμε δεσμευθεί να κάνουμε την Ελλάδα απέραντο εργοτάξιο και τώρα τα έργα υλοποιούνται προς όφελος των τοπικών κοινωνιών. Αλλά ο σχεδιασμός των μεγάλων έργων είναι μια συνεχής διαδικασίας. Κλείνουμε τις εκκρεμότητες των παρελθόντων ετών με τους αυτοκινητοδρόμους. Ταυτόχρονα δρομολογούνται και άλλα έργα περιφερειακής σημασίας».
Σταϊκούρας: «Αυτοκινητόδρομος που αποτελεί τη ραχοκοκαλία της συγκοινωνιακής υποδομής της Κεντρικής Ελλάδας»
Για αυτοκινητόδρομο που αποτελεί τη ραχοκοκαλία της συγκοινωνιακής υποδομής της Κεντρικής Ελλάδας έκανε λόγο ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας. Όπως είπε «το νότιο τμήμα που παραδίδεται ξεκινά από τον ΠΑΘΕ, διασχίζει τον νομό Φθιώτιδας και καταλήγει στην Ξυνιάδα. Το δεύτερο τμήμα, το βόρειο, συνδέει τα Τρίκαλα με την Εγνατία Οδό με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και σήμερα παραδίδονται τα πρώτα 25χλμ.».
Στη συνέχεια επεσήμανε «το νότιο τμήμα που παραδίδεται ξεκινά από τον ΠΑΘΕ, διασχίζει τον νομό Φθιώτιδας και καταλήγει στην Ξυνιάδα. Το δεύτερο τμήμα, το βόρειο, συνδέει τα Τρίκαλα με την Εγνατία Οδό με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και σήμερα παραδίδονται τα πρώτα 25χλμ.».
Έπειτα τόνισε ότι το έργο είναι «εξαιρετικά σημαντικό γιατί επιτυγχάνονται ταχύτερες και οικονομικότερες μετακινήσεις, ενισχύεται η ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών, προωθείται η περιφερειακή ανάπτυξη και ο τουρισμός συμβάλλοντας στην μείωση της ανεργίας, διευκολύνεται η πρόσβαση στο εξωτερικό καθώς μέσω της Εγνατίας συνδέεται με το εξωτερικό».
Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας – Ε65
Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ έχει μήκος 182,1 χλμ. και είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 1,397 δις ευρώ περίπου.
Διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη συνδέοντας την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.
Με την παράδοση των νέων τμημάτων του Ε65, σε κυκλοφορία βρίσκονται 136 χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, από Η/Κ με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. (206,5 χλμ.) έως και Α/Κ Καλαμπάκας.
Σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι, τα Τρίκαλα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια, ενώ μια νέα αναπτυξιακή δυναμική θα δοθεί στον κορμό της χώρας.