To Zari έσκασε στην καθημερινότητα μας με την ορμή που έχει κάθε τι και φρέσκο και διαφορετικό, αλλά και με την αμηχανία που αυτό γεννά. Περίπου 1,5 μηνά από τη κυκλοφορία του κομματιού και του video clip, ό,τι είναι να ειπωθεί για το Zari έχει ήδη ειπωθεί. Στο ενδιάμεσο κυκλοφόρησε και η unplugged εκδοχή του, την οποία πολλοί προτιμούν από την επίσημη και αναμενόμενα σήκωσε το δικό της σύννεφο σκόνης με τις πλαστικές καρέκλες και τα μισογεμάτα ποτήρια του φραπέ.
«Μου αρέσει πολύ που το κομμάτι συζητιέται και έχει διχάσει. Προτιμότερο αυτό από το να περνούσε τελείως αδιάφορο», θα παραδεχτεί η Μαρίνα Σάττι στη συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους στο πλαίσιο της press day που πραγματοποίησε η ΕΡΤ (μια παρένθεση εδώ: χρειάζεστε ένα ακόμα κείμενο από την press day με τις ίδιες-πάνω κάτω δηλώσεις; Εσείς το ξέρετε. Από τη στιγμή, όμως, που τα τηλεοπτικά κανάλια είχαν το «προνόμιο» των ατομικών συνεντεύξεων με τη Σάττι και τους συνεργάτες της, ο Τύπος, ψηφιακός και έντυπος, περιορίστηκε σε κοινά round tables. Όμορφα τα περάσαμε, όλοι ευγενέστατοι και συνεργάσιμοι ήταν, αλλά στο τέλος διαβάζετε παντού τα ίδια).
Είναι μια εντελώς καλοκαιρινή Δευτέρα στην καρδιά του Απρίλη, με σκόνη και υγρασία, και πρέπει να προσπαθήσεις αρκετά για να ανέβεις ακόμα τη σύντομη ανηφόρα του πάρκου Ελευθερίας που καταλήγει στο Noah. Η Μαρίνα Σάττι βρίσκεται εκεί από νωρίς και απέναντι στην κάπως ταλαιπωρημένη όψη των περισσότερων δημοσιογράφων τα «όπλα» της είναι ανίκητα: άνεση, χιούμορ αλλά και ένα μικρό μπολ με φράουλες και μπανάνες από το οποίο τσιμπολογά όση ώρα μοιράζεται μαζί μας τις σκέψεις της για το κομμάτι, αλλά και, στο μέτρο του εφικτού, θα παρουσιάσει στη σκηνή της Eurovision.
«Το act για το Zari θα είναι τηλεοπτικό»
«Όταν έχω τραγουδήσει τον βαθύ στίχο “Τucutu tucutu tum” δεν ήταν δύσκολο να κάνω το πέρασμα στο ‘‘τα τα τα’’», θα πει γελώντας και δίνοντας αμέσως τον τόνο στη συζήτηση. Ήταν η κατάλληλη στιγμή για να παραγγείλει κάποιος έναν φραπέ, αλλά πόσες φορές οι Έλληνες δημοσιογράφοι φανήκαμε αντάξιοι του momentum που δημιουργείται σε μια συνέντευξη;
Το «τα τα τα» δεν προέκυψε πάντως από τεμπελιά ή από τύχη. Υπήρχε στο πρώτο demo του κομματιού, όταν δεν είχαν γραφτεί ακόμα οι στίχοι, αλλά μόνο η μελωδική γραμμή της φωνής. «Στη συνέχεια, όταν προστέθηκαν οι στίχοι, το διατηρήσαμε, επειδή αφενός δεν θέλαμε να προσθέσουμε περισσότερους ούτε θέλαμε να το γυρίσουμε στους αγγλικούς», θα εξηγήσει η Σάττι.
Αυτονόητα η κουβέντα από το «τα τα τα» πηγαίνει και σε πιο ουσιαστικές παραμέτρους του κομματιού. Η Μαρίνα πιστεύει ότι οι αποφάσεις που έχει πάρει έως τώρα μαζί τους συνεργάτες της είναι σωστές: από το ρυθμό του κομματιού και την ταχύτητά του, μέχρι το ειρωνικό τόνο του video clip, αλλά και όσα έχουν σχεδιαστεί για την σκηνική του παρουσίαση. «Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ναι μεν πρόκειται για ένα μουσικό διαγωνισμό, ωστόσο η κορύφωσή του είναι μια ζωντανή τηλεοπτική εμφάνιση. Επομένως όλο το act θα είναι τηλεοπτικό».
Αν μπορούμε να διαβάσουμε ανάμεσα από τις λέξεις, τότε καταλαβαίνουμε ότι οι πολλές και διαφορετικές εντάσεις του κομματιού θα βρουν το χώρο τους στη σκηνή, μα κυρίως θα διατηρηθεί και θα γιγαντωθεί ο viral χαρακτήρας των χορογραφιών και της μουσικής. Όλοι οι συντελεστές δεν είναι απλώς νέοι δημιουργοί που φέρνουν μια «φρέσκια» (με ό,τι αυτό σημαίνει) ματιά, αλλά έχουν μεγαλώσει μέσα στο περιβάλλον των αλγόριθμων, των κοινωνικών δικτύων και των streaming υπηρεσιών. Παίζουν στα δάχτυλα τις προτιμήσεις του κοινού, εκεί όπου το love και το hate εναλλάσσονται και αλληλοσυμπληρώνονται.
Majnoon: O χορογράφος της Madona πάει Eurovision
Τη χορογραφία την έχει σχεδιάσει ο Mecnun Giasar (aka Majnoon), ο οποίος έχει συνεργαστεί μεταξύ άλλων με την Madona, τη Rosalia και την Bree Runaway. «Τον παρακολουθούσα καιρό και ήθελα πάρα πολύ να αναλάβει το συγκεκριμένο project», θα πει η Μαρίνα, «καθώς πρόκειται για ένα καλλιτέχνη που συντονίζεται με αυτό που κυριαρχεί τώρα διεθνώς, αλλά μπορεί να καταλάβει και την ελληνική ιδιαιτερότητα λόγω της καταγωγής του από τη Θράκη. Ήμουν βέβαιη ότι θα πιάσει από την αρχή το πνεύμα του κομματιού. Δεν φοβάται, ρισκάρει. Θα το δείτε και στη σκηνή».
«Ξεχάστε όσα έχετε δει στο video clip για το Zari»
Από την πλευρά του ο Φωκάς Ευαγγελινός, καλλιτεχνικός διευθυντής της ελληνικής συμμετοχής, υπήρξε περισσότερο αποκαλυπτικός: «Ξεχάστε το video clip, θα δείτε μια καινούργια σκηνική πρόταση. Ξεχάστε επίσης, τα σκηνικά ή τα ευρήματα. Όλη η ιδέα είναι χτισμένη γύρω από τη Μαρίνα και αυτό που έχουμε στη διάθεσή μας είναι τρία ευρηματικά λεπτά. Από την πρώτη στιγμή που άκουσα το Zari είχα όλη την εικόνα μπροστά μου».
Η Μαρίνα θα κάνει ένα stage tour, κατά αναλογία με την ξενάγηση που κάνει στο videoclip, συνοδεία τεσσάρων χορευτών (Ηuso Cetintas, Βασίλης Καραγιάννης, Yasin AO και Ειρήνη Δαμιανίδου). «Όπως ένα ερωτευμένος άνθρωπος μπορεί να μιλά σε μια κάμερα και να είναι ταυτόχρονα συναισθηματικός, τρυφερός, δυναμικός, θυμωμένος, όλα αυτά τα στοιχεία θα τα υπάρχουν στη σκηνή», εξηγεί.
Η σκηνή στο Μάλμε θα είναι μεγάλη, σε σχήμα σταυρού και το μήκος κάθε άξονα θα είναι 18 μέτρα. Αυτό σημαίνει πολύ τρέξιμο και πολλές ανάσες. Όσο μας μιλάει ο Φωκάς Ευαγγελινός δεν κρύβεται ο ενθουσιασμός του για την ελληνική συμμετοχή. Είναι πολύ χαρούμενος που αποτελεί μέρος αυτής της προσπάθειας και ότι είχε την ευκαιρία να συνεργαστεί με νέους ανθρώπους σε κάτι τόσο διαφορετικό. «Τον Majnoon τον γνώριζα από πριν και τον θαύμαζα. Ξεχώρισα αμέσως την ευελιξία του αλλά και το πόσο ταυτίστηκε με τον ήχο του κομματιού».
Πόσες πλευρές έχει ένα Zari;
Αυτό το κομμάτι που το «βάφτισε» ο OGE όταν ένα βράδυ του περασμένου Νοέμβρη έστειλε ένα μέιλ στην Μαρίνα με θέμα zari και στα συνημμένα ένα mp3, επειδή δεν ήξερε αν «θα κάτσει δεν θα κάτσει»· αυτό το κομμάτι που στην αρχή κυκλοφορούσε στα what app group της Μαρίνας και των φίλων της ως reference και με το σχόλιο «θέλουμε κάτι σαν το zari αλλά με ζουρνά» για να αποφασίσουν στη συνέχεια να δουλέψουν πάνω σε αυτό και να καταλήξουν, μετά από κάθε πιθανή και απίθανη εκδοχή που δοκίμασαν, άκουσαν και απέρριψαν, σε αυτό που κυκλοφόρησε· αυτό το κομμάτι «φρέσκο», «ανυπόφορο», «γαμάτο», «χάλια» ή όπως αλλιώς το έχει χαρακτηρίσει κάποιος· αυτό το κομμάτι που μετά από πολλά χρόνια έχει δημιουργήσει ένα κύμα υποστήριξης σε Ελλάδα και Ευρώπη· αυτό το κομμάτι με το video clip που «έλεος δυσφημεί την Ελλάδα»· αυτό το κομμάτι που το τραγουδάει η Μαρίνα Σάττι «που τα παλιά της μου άρεσαν περισσότερο»· αυτό το κομμάτι που συνοψίζει την πιο εξωστρεφή και φάση στην καριέρα της· αυτό το κομμάτι για το οποίο στενάζει το TikTok και τοποθετούνται οι ακαδημαϊκοί δάσκαλοι· αυτό το κομμάτι θα είναι η συμμετοχή μας στη Eurovision. Από όλα τα παραπάνω, ίσως μόνο η τελευταία πρόταση έχει κάποια σημασία.
Ποια είναι αυτή; «Θέλω να πάμε εκεί και να τα σπάσουμε και να πουν »Πω! Πω! τι έκανε η Ελλάδα», τότε, ναι, θα είμαι πολύ χαρούμενη».
Το Zari είτε θα σου αρέσει είτε όχι. Με τη Σάττι δεν υπάρχει δίλημμα. Μαρίνα, όρμα!