Το πρώτο μοντέλο της γερμανικής φίρμας που εγκαινίασε την ηλεκτρική αρχιτεκτονική EVA και παραδοσιακή ναυαρχίδα της, υποδέχεται την ανανεωμένη εκδοχή του την οποία, όπως σημειώνει η Mercedes-Benz θα πρέπει να θεωρείται ως «ενδιάμεση ανανέωση» για το 2024 καθώς προφανώς προετοιμάζει και μια νέα σειρά βελτιώσεων που θα εφαρμοστούν σε δεύτερο χρόνο.
Παρ΄όλα αυτά οι αλλαγές είναι εκτεταμένες ξεκινώντας από την τοποθέτηση μιας νέας, μεγαλύτερης μπαταρίας 118 αντί 108 kWh η οποία έχει ευεργετική επίδραση στην ήδη εντυπωσιακή αυτονομία της EQS. Παράλληλα η Mercedes έχει προσθέσει ένα νέο εξοπλιστικό επίπεδο το οποίο μεταβάλλει σχεδιαστικά της όψη της EQS επί το κλασικότερο, τοποθετώντας το γνώριμο αστέρι πάνω στο καπό αλά παλαιά, ενώ, όπως επιβάλλει το status της ναυαρχίδας των Γερμανών έχουν γίνει μια σειρά από τεχνολογικές προσθήκες που αφορούν το εσωτερικό.
Η νέα μπαταρία αφορά το σύνολο των εκδόσεων της EQS από την βασική, πισωκίνητη με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 450+ και τις τετρακίνητες, εφοδιαζόμενες με δύο ηλεκτρικά μοτέρ 500 και 580. Σε επίπεδο αυτονομίας, η νέα μπαταρία την αυξάνει κατά 11% κάτι που σε απόλυτα μεγέθη σημαίνει ότι στην εισαγωγική έκδοση ξεπερνάει τα 800 χλμ. ενώ στην τετρακίνητη έκδοση 450 4Μatic ανέρχεται σε 799 χλμ.
Παρά το μεγαλύτερο μέγεθος της μπαταρίας, αξίζει να σημειωθεί ότι δεν καταλαμβάνει περισσότερο χώρο καθώς ενσωματώνει πιο αποδοτικές συστοιχίες οι οποίες, λογικά, προοδευτικά θα ενσωματωθούν και στα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα της γερμανικής φίρμας με αφετηρία την συγκεκριμένη αρχιτεκτονική.
Στην αυξημένη αυτονομία συμβάλλει και η standard πλέον για όλες τις εκδόσεις αντλία θερμότητας καθώς και οι βελτιώσεις στο σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Να σημειωθεί ότι στις τετρακίνητες εκδόσεις το μπροστινό ηλεκτρικό μοτέρ απεμπλέκεται από την διαδικασία ενισχύοντας την αποδοτικότητα του σύνολου.
Από πλευράς ισχύος οι εκδόσεις της EQS εξακολουθούν να προσφέρουν απόδοση από 292 έως 523 ίππους για τις «απλές» όχι AMG εκδοχές της. Παράλληλα, οι μηχανικοί της γερμανικής φίρμας έχουν βελτιώσει το σύστημα πέδησης για καλύτερη αίσθηση.
Σε σχεδιαστικό επίπεδο, η έκδοση Electric Art Line, πλέον διαθέτει το αστέρι πάνω στο καπό αλλά και μια νέα γρίλια με κάθετα στοιχεία που μιμείται τις πιο παραδοσιακές, παλαιότερες υλοποιήσεις της S-Class. Στις αλλαγές συγκαταλέγονται και νέα γραφικά για τα φωτιστικά σώματα τόσο για την παραπάνω έκδοση όσο και για την AMG Line.
Στο εσωτερικό, η θηριώδης οθόνη Hyperscreen ανήκει πλέον στον βασικό εξοπλισμό του συνόλου των εκδόσεων εφοδιαζόμενη με την τελευταία εκδοχή του λογισμικού MBUX. Στις βελτιώσεις συγκαταλέγεται και η αύξηση του διαθέσιμου χώρου για τα κάτω άκρα των επιβατών του πίσω καθίσματος με την δυνατότητα ανάκλισης για τις πλάτες τους κατά 38 μοίρες (αντί 30 μοιρών στην μέχρι σήμερα γνωστές εκδοχές του μοντέλου).
Επιπλέον, ο επιβάτης που βρίσκεται πίσω από τον συνοδηγό έχει με το πάτημα ενός κουμπιού τη δυνατότητα να αναδιπλώσει το μπροστινό κάθισμα. Παράλληλα, έχει ενισχυθεί η επένδυση των καθισμάτων κατά 5,0 χιλιοστά προς όφελος περισσότερης άνεσης.