Έξι χρόνια μετά την κατάργηση της Mito, η Alfa επανέρχεται στην «μικρή» κατηγορία, αυτή την φορά με ένα SUV ονόματι Milano το οποίο εκτός από την αδιάψευστη ιταλική ταυτότητά του και φινέτσα εισάγει την φίρμα και στο σύμπαν της αμιγούς ηλεκτροκίνησης.
Αφετηρία για το ιταλικό SUV αποτελεί η γνωστή πλατφόρμα του ομίλου Stellantis e-CMP2 (φιλοξενεί ήδη τα Opel Mokka, Fiat 600 και Jeep Avenger) ωστόσο στην περίπτωση του Milano πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες υλοποιήσεις με δεδομένο το μήκος των 4,71 μέτρων του νέου μοντέλου.
Φυσικά η Alfa έχει φροντίσει να υπογράψει το SUV με την γνώριμη σχεδιαστικό της γραφή η οποία έχει ως αποτέλεσμα ένα ιδιαιτέρως δυναμικό και αιχμηρό αισθητικά σύνολο. Εκτός από τα εξαιρετικά λεπτά φωτιστικά σώματα μπροστά, την νέα προσέγγιση στη γρίλια Scudetto που όπως και οι αιχμηρές εισαγωγές αέρα έχει σκούρο φίνίρισμα, αυτό που κάνει την Milano να ξεχωρίζει είναι τα έντονα νεύρα στα πλευρά της και η επιλογή των σχεδιαστών της φίρμας να δώσουν μια έντονη κλίση στο πίσω παρμπρίζ. Στις λεπτομέρειες διακρίνονται οι κρυμμένες στις τρίτες κολώνες χειρολαβές, το ανασηκωμένο πίσω τμήμα καθώς και τα χαρακτηριστικά τριπλά γραφικά των πίσω φωτιστικών σωμάτων.
Σε ό,τι αφορά το «hardware» η Milano θα είναι διαθέσιμη ως ηλεκτροκίνητη με μπαταρία 54 kWh και δυνατότητα φόρτισης με ισχύ έως 100 kW. Αυτή θα μπορεί να συνδυαστεί με δύο επιλογές ηλεκτρικών μοτέρ με την πρώτη, Elettrica, να αποδίδει 156 ίππους και να προσφέρει χάρη στην παραπάνω μπαταρία αυτονομία 410 χλμ. και τη δεύτερη Elettrica Veloce, η οποία υιοθετεί ένα ισχυρότερο μοτέρ, 240 ίππων. Εκτός από την επιπλέον ισχύ η δεύτερη έκδοση διαθέτει πλαίσιο με διαφορετικές ρυθμίσεις, συμπεριλαμβάνοντας στα χαρακτηριστικά της διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen, βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης, φαρδύτερα μετατρόχια, πιο σφικτή ανάρτηση με διαφορετικές αντιστρεπτικές ράβδους.
Οι μεταβολές στην ανάρτηση μειώνουν την απόσταση της Elettrica Veloce από το έδαφος κατά 2,5 εκατοστά ενώ τις προδιαγραφές της συμπληρώνει ένα ισχυρότερο σύστημα πέδησης αποτελούμενο από δισκόφρενα 380 χιλ.
Σε ό,τι αφορά την έκδοση βενζίνης, αυτή εφοδιάζεται με τον τρικύλινδρο κινητήρα 1,2 λίτρου σε συνδυασμό με παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt και ηλεκτρικό μοτέρ 30 ίππων ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Σύμφωνα με τις συστάσεις η ήπια υβριδική τεχνολογία εγγυάται την ολοκλήρωση έως και του 50% των ημερήσιων αστικών διαδρομών με ηλεκτρική ενέργεια.
Στο εσωτερικό η Milano εφοδιάζεται με ένα δίδυμο οθονών 10,25 ιντσών με τους σχεδιαστές της Alfa να έχουν φροντίσει για το ιταλικό στίγμα δίνοντας διαφορετικό σχήμα στον πίνακα οργάνων αλλά και τους αεραγωγούς. Επιπλέον η κεντρική οθόνη βρίσκεται χαμηλότερα σε σχέση με τα συναφή τεχνολογικά μοντέλα του ομίλου Stellantis και συμπληρώνεται από ορισμένους φυσικούς διακόπτες στην κεντρική κονσόλα για εύκολη προσβασμότητα.
Η Alfa σημειώνει ότι το infotainment διαθέτει wdgets κάτι που σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να διαμορφώσει την οθόνη αλλάζοντας τη σειρά των εφαρμογών ή προσθέτοντας νέες. Το infotainment είναι αυτόματα αναβαθμιζόμενο over the air και προσφέρει διασυνδεδεμένο σύστημα πλοήγησης.
Σε όρους πρακτικότητας η Milano διαθέτει πορτ μπαγκάζ 400 λίτρων καθώς κενό χώρο κάτω από το μπροστινό καπό στις ηλεκτροκίνητες εκδόσεις για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης.
Το μοντέλο ανεξαρτήτως κινητήριου συνόλου, θα είναι διαθέσιμο σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, (Techno, Premium και Sport) με το πρώτο να διαθέτει φώτα LED, ηλεκτρική και αυτόματα, με μια κίνηση του ποδιού, ανοιγόμενη θύρα αποσκευών και σύστημα πλοήγησης. Η ενδιάμεση έκδοση προσθέτει στα παραπάνω ένα πιο πολυτελές ως προς τις επενδύσεις και το φινίρισμα εσωτερικό καθώς και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενό κάθισμα με λειτουργία μασάζ για τον οδηγό. Η κορυφαία Sport διαθέτει επιπλέον καθίσματα Sabelt, επενδύσεις από δέρμα Alcantara καθώς και πιο τονισμένες σπορ λεπτομέρειες σε ό,τι αφορά την εξωτερική της εμφάνιση.
Θα υπάρξουν επίσης και δύο εκδόσεις λανσαρίσματος για την Elettrica και την ήπια υβριδική έκδοση με ξεχωριστά σχεδιαστικά στοιχεία και ακόμα περισσότερο εξοπλισμό καθώς και, σε δεύτερο, χρόνο μια τετρακίνητη έκδοση.