Με τις μετασχηματιστικές δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης να διευρύνονται συνεχώς, ο αντίκτυπος της έχει αρχίσει ήδη να γίνεται αισθητός σε πάρα πολλούς τομείς σήμερα. Μπορεί συχνά να μην το συνειδητοποιούμε και άλλοτε απλώς να το ξεχνάμε, όμως η ΤΝ είναι ήδη βαθιά ριζωμένη στις ζωές μας.
Πέρα από τους τομείς της τεχνολογίας, της βιομηχανίας, της ενέργειας, των μεταφορών, του εμπορίου και του μάρκετινγκ, η ΤΝ έχει ήδη εισάγει μια νέα εποχή καινοτομίας ακόμα και στις βιομηχανίες της μόδας και της ομορφιάς. Από τις εξατομικευμένες προτάσεις και τις εικονικές εμπειρίες δοκιμών προϊόντων ένδυσης, καλλυντικών και κοσμημάτων, μέχρι τις βιώσιμες πρακτικές της αλυσίδας εφοδιασμού και την πρόβλεψη τάσεων, οι εφαρμογές ΤΝ φέρνουν επανάσταση σχεδόν σε κάθε πτυχή αυτών των κλάδων.
Το Βήμα βρέθηκε στο πρώτο συνέδριο σχετικά με τον ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης στη Μόδα, την Ομορφιά, την Επιστήμη και την Τεχνολογία, που πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Ευγενίδου τη Δευτέρα 8 Απριλίου, όπου πήραμε μια πρώτη ιδέα των καινοτομιών και των των πρακτικών εφαρμογών που αναδιαμορφώνουν το τοπίο. Κάποιες από αυτές, μάλιστα, θα μπορούσαν να δώσουν λύσεις σε κοινωνικούς αποκλεισμούς ή ακόμα και να συμβάλλουν στην πρόληψη και αντιμετώπιση σοβαρών προβλημάτων υγείας.
Εξατομικευμένες προτάσεις
Μία από τις πιο απτές εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης στη μόδα και την ομορφιά είναι οι εξατομικευμένες προτάσεις. Οι εταιρείες αξιοποιούν αλγορίθμους ΤΝ για να αναλύουν τεράστια σύνολα δεδομένων που περιλαμβάνουν προτιμήσεις πελατών, το ιστορικό των αγορών αγορών τους και τα δεδομένα πλοήγησης τους.
Με την κατανόηση του προσωπικού γούστου και του ιδιαίτερου στυλ, η ΤΝ προσφέρει εξατομικευμένες προτάσεις, ενισχύοντας την ικανοποίηση των πελατών και προωθώντας τις πωλήσεις. Πλέον μάλιστα, ορισμένες εταιρείες χρησιμοποιούν τη μηχανική εκμάθηση (machine learning) για να δημιουργήσουν εξατομικευμένες ενδυματολογικές λύσεις, διασφαλίζοντας ότι κάθε πελάτης λαμβάνει προτάσεις που ευθυγραμμίζονται με τις ιδιαίτερες προτιμήσεις και τον σωματότυπο του.
Ψηφιακά δοκιμαστήρια και προεκτάσεις
Η τεχνολογία εικονικών δοκιμών με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης φέρνει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αλληλεπιδρούν με τα προϊόντα μόδας και ομορφιάς. Με την έλευση της επαυξημένης πραγματικότητας (AR) και της εικονικής πραγματικότητας (VR), πλέον ορισμένες εταιρίες δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες τους να δοκιμάζουν εικονικά ρούχα, αξεσουάρ και μακιγιάζ από την άνεση του σπιτιού τους.
Ήδη 17 από τα μεγαλύτερα brands ομορφιάς και καλλυντικής περιποιήσης παγκοσμίως προσφέρουν στους καταναλωτές τη δυνατότητα να δοκιμάζουν ψηφιακά από κραγιόν μέχρι βερνίκια νυχιών και πολλά διαφορετικά λουκ σε πραγματικό χρόνο, παρέχοντας μια απρόσκοπτη εμπειρία. Επιπλέον, παρέχεται πλέον η δυνατότητα ανάλυσης του δέρματος του εκάστοτε χρήστη μέσα σε λίγα μόλις δευτερόλεπτα και σε ποσοστό αξιοπιστίας 95%, με μία μόνο φωτογραφία ή μέσω ζωντανής κάμερας, καθώς και εξατομικευμένες προτάσεις καλλυντικών προϊόντων βάση του αποτελέσματος.
Ομοίως, αρκετές εταιρίες ρούχων προσφέρουν πλέον ψηφιακά δοκιμαστήρια, επιτρέποντας σε όλους ανεξαιρέτως να δοκιμάζουν τα προϊόντα μόδας που τους ενδιαφέρουν και να σιγουρεύονται ότι τους ταιριάζουν και τους κολακεύουν, μειώνοντας την αβεβαιότητα που συνδέεται με τις ηλεκτρονικές αγορές και ελαχιστοποιώντας τις επιστροφές. Φυσικά, η εν λόγω εφαρμογή προϋποθέτει τη δημιουργία ενός πιστού αντιγράφου του σωματότυπου του χρήστη, το οποίο δημιουργείται άμεσα απλώς εισάγοντας κάποια στοιχεία όπως το ύψος και το βάρος του.
Τέτοιες εφαρμογές ψηφιακών δοκιμών έχουν πραγματικά μεγάλη αξία καθώς καταργούν τα φυσικά εμπόδια, παρέχοντας σε πελάτες με αναπηρία μεγαλύτερη προσβασιμότητα, ανεξαρτησία και συμμετοχικότητα στη βιομηχανία της μόδας. Επιπλέον, οι αναπαραστάσεις διαφορετικών προτύπων και άβαταρ σε αυτές τις εφαρμογές ενισχύουν την αίσθηση του ανήκειν και της αποδοχής στη βιομηχανία της μόδας, αμφισβητώντας τα παραδοσιακά πρότυπα ομορφιάς και προωθώντας την διαφορετικότητα.
Έξυπνα ρούχα και εξατομικευμένη ιατρική
Μία από τις μεγαλύτερες καινοτομίες που φέρνει η ΤΝ είναι η δυνατότητα χρήσης ορισμένων ενδυμάτων ως υψηλής τεχνολογίας εργαλείων πρόληψης. Φανταστείτε, λοιπόν, να φοράτε ένα ρούχο το οποίο θα μπορεί να προβλέπει πιθανές ασθένειες πολύ πριν καν εμφανιστούν τα πρώτα συμπτώματα!
Τα έξυπνα ρούχα, η Τεχνητή Νοημοσύνη και η προληπτική ιατρική συγκλίνουν στην αιχμή της τεχνολογίας υγείας, προσφέροντας καινοτόμες λύσεις για την προληπτική παρακολούθηση και διαχείριση της υγείας. Ενσωματώνοντας αισθητήρες, τα έξυπνα ρούχα θα μπορούν να συλλέγουν σωματικά δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, ενώ οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης θα αναλύουν αυτές τις πληροφορίες για να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση της υγείας του χρήστη.
Με τη συνεχή παρακολούθηση της δραστηριότητας και την ανίχνευση πρώιμων ενδείξεων ασθένειας, οι τεχνολογίες αυτές θα επιτρέπουν την έγκαιρη παρέμβαση και την εξατομικευμένη προληπτική φροντίδα. Επιπλέον, θα διευκολύνουν την εξ αποστάσεως παρακολούθηση των ασθενών, θα παρέχουν ειδοποιήσεις και εξατομικευμένες συστάσεις, διευκολύνοντας την υιοθέτηση πιο υγιεινών τρόπων ζωής και μειώνοντας την επιβάρυνση των συστημάτων υγειονομικής περίθαλψης.
Στην ουσία, η ενσωμάτωση των έξυπνων ρούχων, της τεχνητής νοημοσύνης και της προγνωστικής ιατρικής φέρνει επανάσταση στην υγειονομική περίθαλψη, επιτρέποντας την προληπτική διαχείριση της υγείας και τις εξατομικευμένες παρεμβάσεις που προσαρμόζονται στις ατομικές ανάγκες και κινδύνους.
Έξυπνα μηχανήματα και στην αισθητική δερματολογία
Η ΤΝ ενσωματώνεται όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια και στην αισθητική δερματολογία, προσφέροντας προηγμένες λύσεις για εξατομικευμένες θεραπείες περιποίησης του δέρματος, αισθητικές μεθόδους και έξυπνα μηχανήματα παρακολούθησης της υγείας του δέρματος.
Στην αισθητική δερματολογία, οι αλγόριθμοι που βασίζονται στην ΤΝ αναλύουν τεράστιες ποσότητες δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων των δημογραφικών στοιχείων των ασθενών, των χαρακτηριστικών του δέρματος, των αποτελεσμάτων των θεραπειών και της δραστικότητας των προϊόντων, για την ανάπτυξη εξατομικευμένων θεραπειών και συστάσεων. Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί πλέον να προβλέψει τις αντιδράσεις της θεραπείας, να προσδιορίσει τις βέλτιστες μεθόδους φροντίδας του δέρματος και να προσαρμόσει τις αισθητικές διαδικασίες με βάση τους ατομικούς τύπους δέρματος, τις ανησυχίες και τους στόχους.
Επιπλέον, οι νέες τεχνολογίες επιτρέπουν την ακριβή ανάλυση του δέρματος, την οπτικοποίηση των αποτελεσμάτων της θεραπείας και την προσομοίωση πιθανών αισθητικών επεμβάσεων, βοηθώντας τους ασθενείς να λαμβάνουν συνειδητές αποφάσεις και να οπτικοποιούν τα επιθυμητά αποτελέσματά τους. Και το σημαντικότερο, η ΤΝ διευκολύνει τη συνεχή παρακολούθηση της υγείας του δέρματος, ανιχνεύοντας πρώιμες αλλαγές και ανωμαλίες και υποδεικνύοντας προληπτικά μέτρα για τη διατήρηση της ευεξίας του δέρματος.
Τεχνητή Νοημοσύνη, μόδα και νέες νομικές προκλήσεις
Τη στιγμή που μεγάλο μέρος του κόσμου της μόδας γιορτάζει τις νέες δυνατότητες και προοπτικές που προσφέρει στον κλάδο η είσοδος της Τεχνητής Νοημοσύνης, η επιστήμη του Δικαίου τρέχει (και δεν φτάνει) να νομοθετήσει τα τεχνολογικά επιτεύγματα που παρουσιάζουν πλήθος νομικών προκλήσεων, που σχετίζονται με τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, την παραποίηση και το απόρρητο των δεδομένων.
Ο καθορισμός της κυριότητας και της προστασίας των σχεδίων που παράγονται με ΤΝ εγείρει ζητήματα σχετικά με την κυριότητα των πνευματικών δικαιωμάτων και την επιβολή του νόμου σε περιπτώσεις παραβίασης. Επιπλέον, η δυνατότητα της ΤΝ να δημιουργεί πειστικά προϊόντα απομίμησης περιπλέκει τις προσπάθειες καταπολέμησης της προσβολής δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.
Παράλληλα, ο καθορισμός της ευθύνης για τα προϊόντα που παράγονται από ΤΝ και η διασφάλιση της διαφάνειας είναι ζωτικής σημασίας για τον μετριασμό των νομικών κινδύνων και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών. Η αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων απαιτεί τη συνεργασία μεταξύ των ενδιαφερόμενων φορέων και την ανάπτυξη σαφών νομικών πλαισίων και ηθικών κατευθυντήριων γραμμών που θα διέπουν την υιοθέτηση της ΤΝ στη βιομηχανία της μόδας.
Εκείνο που σίγουρα κατέστη σαφές είναι ότι η αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων απαιτεί συνεργασία μεταξύ των ενδιαφερόμενων φορέων, συμπεριλαμβανομένων των εταιρειών μόδας, των νομικών επιστημόνων, των ρυθμιστικών αρχών και των προγραμματιστών Τεχνητής Νοημοσύνης. Η ανάπτυξη σαφών νομικών πλαισίων, ηθικών κατευθυντήριων γραμμών και βιομηχανικών προτύπων για την υιοθέτηση της ΤΝ στον κλάδο της μόδας είναι απαραίτητη για τον μετριασμό των κινδύνων και την προώθηση της καινοτομίας.