-Με ποια έργα ξεκίνησε το πρώτο τρίμηνο της νέας Δημοτικής Αρχής;
Κατά το διάστημα που μεσολάβησε από τις εκλογές μέχρι την ανάληψη των καθηκόντων μας προετοιμαστήκαμε με τρόπο ώστε να είναι ευχερέστερη η δράση μας. Προετοιμάσαμε τον προϋπολογισμό ο οποίος ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο στις 09/01/2024 και για τον οποίον λάβαμε έγκριση την 01/03/2024. Παράλληλα ωριμάσαμε 4 κυκλοφοριακές μελέτες για να αντιμετωπιστεί το οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα κατά την θερινή περίοδο.
Στις προτεραιότητες μας είναι η διαχείριση των απορριμμάτων, οι λιμενικές πύλες πολιτικής προστασίας, δημιουργία κέντρου τεκμηρίωσης της γεωλογικής ιστορίας του νησιού, η προώθηση των διαδικασιών των τελευταίων σταδίων ωρίμανσης της Μαρίνας Μονολίθου και υλοποίηση των προτεραιοτήτων που είχαν τεθεί στο πρόγραμμα μας κατά την προεκλογική περίοδο.
-Αναφερθήκατε στο κυκλοφοριακό και τη διαχείριση απορριμμάτων: Πώς θα αντιμετωπίσετε τα προβλήματα που απορρέουν από τον υπερτουρισμό;
Η Σαντορίνη ως ένας στρατηγικός τουριστικός προορισμός της Ελλάδος, δέχεται υψηλές πιέσεις στις υποδομές της, το περιβάλλον και τους οικισμούς της λόγω του μεγάλου όγκου επισκεπτών που υποδέχεται κάθε χρόνο. Η ανορθολογική, επιθετική και χωρίς σχεδιασμό καταστροφή του φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος και συσσώρευση αστικού τύπου προβλημάτων αλλοιώνουν την ταυτότητα του τόπου και δημιουργούν περιβάλλον απωθητικό για κατοίκους και επισκέπτες. Ενδεικτικά σας αναφέρω ότι η Σαντορίνη από 1,7 εκ. επισκεπτών το 2012 έφτασε σε 3,4 εκ. επισκέπτες το 2023.
Ο Δήμος μην έχοντας την αρμοδιότητα να λάβει μέτρα αποτροπής της εξελισσόμενης κατάστασης, έχει ζητήσει κατά τις περιόδους διοίκησης μας (2011-2019) καθώς και τώρα από τις κυβερνήσεις να ληφθούν μέτρα περιορισμού και προστασίας. Η κυβέρνηση είναι απαραίτητο να ακούσει την φωνή της τοπικής κοινωνίας καθώς τα τελευταία χρόνια δεν αποτελεί μόνο άποψη της δημοτικής αρχής, όπως αρχικά ήταν αλλά και της συντριπτικής πλειοψηφίας των κατοίκων και τον φορέων. Είναι άλλωστε γεγονός ότι η Σαντορίνη έχει ξεπεράσει τα όρια της φέρουσας ικανότητας της, έχουν επέλθει μεταβολές και επιβαρύνσεις στις συνθήκες του χώρου της, έχει χαθεί η ισορροπία ανάμεσα στο φυσικό περιβάλλον, την οικονομία και την κοινωνία που ζει σε αυτό, κάτοικοι αλλά και επισκέπτες δεν είναι ικανοποιημένοι.
Η Θηρασία από την άλλη πλευρά χρειάζεται σχεδιασμό για την ορθολογική ανάπτυξη της ώστε να μην ακολουθήσει την πορεία της Σαντορίνης στην αμετροέπεια των επιλογών του ιδιωτικού τομέα.
-Υπάρχουν περιθώρια επίλυσης του οξύτατου ζητήματος της υπερδόμησης;
Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης προωθείτε νομοσχέδιο που περιλαμβάνει μεταβατικές διατάξεις για την εκτός σχεδίου δόμηση. Σε αυτό είναι ανάγκη να προβλεφθεί εξαίρεση της Σαντορίνης από αυτές έτσι ώστε να προστατευτεί το πληγωμένο τοπίο του νησιού. Αναγκαίος είναι επίσης ο αποκλεισμός των στρατηγικών και των μεγάλων τουριστικών επενδύσεων.
Είναι αντίφαση να χαρακτηρίζεται η Σαντορίνη με νόμο ως τοπίο ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους και να καταστρέφεται από την άλλη το μοναδικό της τοπίο. Υπάρχει το νομοθετικό εργαλείο για την κήρυξη του νησιού ως κορεσμένο για νέες τουριστικές κλίνες κατά το υπόδειγμα απόφασης του Υπουργού Τουρισμού (ΦΕΚ 797/β /1986) σε συνεννόηση με το ΥΠΕΝ μέχρι να ολοκληρωθεί και θεσμοθετηθεί το ΕΠΣ (Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο).